Offisiell tråd for BenQ PE5120 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 443
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    VGA er skjermkabel, kabel for din PC (ca.2 meter) er med i pakka.

Komponent er 3 RCA (runde plugger) kontakter (rød/blå/grønn) den bør du minst ha for å få et bra bilde. I tilegg har du s-video og kompositt (gul RCA) som du ikke bør bruke. 5120 har ikke veldig god billedbehandler så tror du må regne med å oppgradere din DVD for å oppnå et godt bilde, eks: Pioner 585 til ca 1900 kr eller en med digital bilde utgang (DVI/HDMI) fler og fler kommer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg nok invistere i ny DVD-spiller, ja. Noen som har en god en på bilde som anbefales i sammenheng med PE5120, samt er sonefri? Begge to er like viktige, for jeg har svært mange Sone 1-DVD-er.

Følger det for øvrig med en componentkabel sammen med projektoren?

Edit:
    Det er VGA på den, riktig? Ble litt bekymret da jeg leste dette:

Ekspansjon / Tilkoplinger
    Grensesnitt
    1 x S-video-inngang - 4 PIN mini-DIN
    1 x kompositt videoinngang - RCA
    1 x komponentvideoinngang - RCA x 3
    1 x DVI-I-inngang

For alt jeg forstår, kan VGA være en av dem, men som dere forstår så er jeg ikke helt oppdatert når det kommer til kabler og inn/utganger.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er med komponentkabel og VGA går inn på DVI, der er det vel overgangskabel med, hvis jeg husker riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har oversikt over boltmønsteret til 5120-en?
    Skal lage meg takfeste til en, men har lyst til å begynne med det før den kommer.

Lurer også på offseten til den, ved ca. 3 meter avstand til lerretet.

(ref. denne tråden http://avforum.no/forum/diy-do-it-yourself-/26172-takfeste-til-benq-5120-a.html)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at BenQ har sinnsykt bra kundeservice(selv om den ligger i finland)

Har dukket opp "hvite flekker" på lerretet mitt, og litt utenfor. Dette skyldes nok noe støv. Ikke spesielt problem, ser det kun bår det er 100% svart. Ringte og sa det som det var. De spurte bare om navn og adresse og sånt, og "da sender vi en ny en nå, du burde ha den innen 5 dager. Det følger også med en returlapp, også returnerer du enkelt og greit den gamle"

Blei helt sjokkert jeg :razz:

Det er hva man kan kalle god service. Lurer på hva de hadde sagt om den hadde smelta eller noe :-D

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvite flekker

Hei sebste, sliter med det samme problemet som du hadde angående støv(hvite flekker)... Hvordan tok du kontakt med benq mail telefon?

Kult at noen vet hva kundeservice er...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme erfaring her.. Jeg stikker dog nedenom Anovo siden det er noen kilometere herfra. Jeg leverte min og ventet 3dager (de hadde ikke en inne) også hentet jeg den samme renset (var noe problemer). Problemet er iiallefal 95% vekke og irriterer meg ikke lenger. Grei service ja

dette var 6100 ,men de er jo nesten like

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss

Ringte dise BenQ menneskene i finland, hyggelige, proffe og hurtige... Dette hadde muligens vært noe for Telenor??

De fikk Navn, adresse, alt samt serienummer(Tips: Skru pjen ned FØR du inger) så sender de en midlertidig pj og jeg sender min inn så bytter vi etter hvært, kjempebra BenQ...

BenQ må få seks stjerner i boka, vurderte å bytte ut pjen pga støv, men det er visst ikke nødvendig...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg en jeg og :-) fikk rimelig god pris; 4600,- inkl frakt :wink: Trenger en komponentkabel på ca 10 meter som ikke bør koste alt for mye. noen tips?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    Da har jeg kjøpt meg en jeg og :-) fikk rimelig god pris; 4600,- inkl frakt :wink: Trenger en komponentkabel på ca 10 meter som ikke bør koste alt for mye. noen tips?
    prøv claes ohlson de har en som er hekt ok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Clas Ohlson komponentkabel, ihvertfall. Koster 279kr. for 10m, tror jeg det var.
    Å betale noe særlig mer for en slik kabel mener jeg grenser mot galskap.
    Kabelen fungerer ihvertfall helt greit til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har kjøpt meg BenQ 5120 og er veldig fornøyd med den. Men når jeg skal koble den opp med DVI til min Cambridge dvd79 så blir ikke bildet så bra som jeg hadde håpet... Bildet fra spilleren fyller ikke ut ( det mangler 4 cm på hver kant, og kantene er "blurry"). Bildet får mer støy enn med feks Komponent (som også gir et skarpere bilde).
    Jeg har prøvd alt fra 480,720,1080 .. pal\nstc...det blir det samme.
    Så nå må jeg bruke S-video, da jeg bruker komponent inngangen til min xbox.. Irriterendes..
    Noen som kan hjelpe ?? Vurderer og selge spilleren da jeg ikke klarer og finne ut hva som er galt.
    Har oppgradert firmware til cambridgen, uten forandring..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper noen gidder å svare deg på dette fordi jeg har/hadde planer om å handle benq 5120 og samme dvd spiller som deg... likte ikke problemet da jeg trodde at dvi måtte bli mega :???:

=Mori=

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ny informasjon vedrørende dette fugis ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring med eventuelle feil på denne prosjektoren ? grunnen jeg lurer er at jeg skal til Frankrike snart og vurderer å handle 5120'en der. ( koster 4900 , mot 6300 i norge ) så er jeg veldig usikker med tanke på reperasjoner og garanti. hvor ofte er det feil/mangler på prosjektorer ? erfaringer ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært rimelig stabil, ulempen er at den mangler filter og derfor er følsom for støv. Er du rimelig renslig av deg så skal dette ikke være noe stort problem.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få klort ned noen ord etter gårsdagens store adrenalinopplevelse :-)
    Jeg har en måneds tid nå, lagt merke til et litt lysere parti nederst til venstre på lerretet. Antok at dette hadde med en ansamling av støv inne i "speilrommet" i projektoren. Jeg regnet selvfølgelig med at dette lett lot seg fikse met litt "trykkluft på boks". SÅ FEIL KAN EN TA! Etter å ha bruktluft, ble hele lerretet som en stjernehimmel
    Jeg tror jeg svettet av meg flere liter! Etter å ha tatt en pils, og tenkt lenge igjennom problemet, tok jeg mot til meg og skrudde ned hele skiten, og begynte sakte men sikkert å demontere alt jeg kunn, for å komme inn til speilhuset.
    Endellig kom jeg inn til de edlere deler, og lyste gjennom med lys.
    Jammen var det ikke fullt av støv. Pussing av innvendig linse, og blåsingmed luft.
    Lyste igjennom en gang til, og VOILA ;-)
    Skrudde sammen, og hengte opp. Bildet vr søren meg bedre en tidligere (aner ikke hvorfor), og alle antydninger til lyse partier var som "blåst" vekk:grin:

PUH!
    Litt roligere nå !

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok du bilder? Hvis ikke kan du lage en egen brukerveiledning med bilder og framgangsmåte, vil være nyttig for flere etterhvert :-)

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Tok du bilder? Hvis ikke kan du lage en egen brukerveiledning med bilder og framgangsmåte, vil være nyttig for flere etterhvert :-)
    Nei! Midt oppi all frustrasjonen og svettingen var bilder det siste jeg tenkte på, men det var relativt enkelt allikevel:

1. Skru ut pæra.
    2. Skru av dekslene (pass på da hoveddekselet er festet til kretskortene med svært tynne ledninger)
    3. Når du ser hvor linsen er, så er det et bittelite deksel med kjøleribber. Over dette dekselet er det festet med festeklemme, to små ledninger med skjerming, samt en "link" kabel som er svært tynn. De er klemt fast med en klemme. Løsne forsiktig. Dekselet er festet med 2 små skruer. (pass på at disse ikke faller ned. (bruk skrutrekker med magnet))
    4. Løft forsiktig dette lokket av. Du er nå inne i speilhuset.
    5. Bruk en sterk lykt, og lys ned. se gjennom linsen. Du vil da se hvor mye støv som er der.
    6. Tørk svært forsiktig med microfiberklut, og blås godt ut med "trykkluft på boks"
    7. Monter alt sammen i motsatt rekkefølge.
    8. VOILA:grin:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er offsett på denne ? kan plassere den max 3,8 meter fra lerret. har 203*114 lerret. det begynner 90 cm fra gulvet...
    finnes det en liste eller noe ? ( ville bare ha alt klart før prosjektoren kommer i hus ;-) )
    muligens det står en plass, men finner det ikke.....

Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •