Offisiell tråd for BenQ PE5120 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 443
    Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk! Blir sikkert kjempe fornøyd Sitter og hopper opp og ned i stolen her, gleder meg så sinnsykt til den kommer!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan flere gå god for 5120??
    Jeg kan etter noen demoer med dlp PJ ikke se at jeg er "råka" så jeg får 5120 og 176x106 rammelerret (hvitt forresten) til 8850,-

Men er 5120 kresen på signalene?
    Lurer litt på om vinninga går opp i spinninga hvis jeg må kjøpe meg en DYR DVD-spiller??

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 5120 (en av de første) og ble godt overasket over bilde, men som du skriver best bilde får du med en nyere DVD spiller med eks. p-scan, kanskje en Pioneer 585 til 16-1700 kr ;-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurd90
    ..... Sitter og hopper opp og ned i stolen her....
    Sitt stille ellers så kommer regnbuene å tar deg ;-) Gratulerer med pj.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Har hatt 5120 (en av de første) og ble godt overasket over bilde, men som du skriver best bilde får du med en nyere DVD spiller med eks. p-scan, kanskje en Pioneer 585 til 16-1700 kr ;-)
    Ikke det at 1600-1700 kroner er avskrekkende, men må jeg ha en spiller med DVI for å få best utnytte.
    Det jeg mente er at jeg kanskje måtte bruke 5-6000 på en dvd-spiller for å få et godt bilde!
    Blir budsjett på meg ser det ut til, for pengesekken har skrumpet betraktelig i det siste. Så om 5120, hvitt lerret og en DVD-spiller til rundt 2k ville gjøre susen for meg et år eller 2 framover??

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel unødvendig å svare her da du har "klikka deg helt ut på jorde" ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Blir vel unødvendig å svare her da du har "klikka deg helt ut på jorde" ;-)
    14 dagers angrerett på alt handla på nettet vettu
    Dessuten er det ikke på lager før 16/8, plenty tid å ombestemme seg på!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettopp kjøpt 5120 - Trenger hjelp :-)

Nettopp kjøpt en Benq 5120 på HIFI-klubben i Stavanger og har nå testet denne i et par dager. Har dog et par spørsmål, er "grønn" i projektorsammenheng.

Første test var med s-video fra en simpel DVD spiller med en avstand fra projektor til vegg (hvitmalt gipsvegg, ikke lerrett) på ca 2.40. Resultatet var skuffende. Ved å kople til bærbar pc og benytte dvi til dvi, ble bildet mye bedre. Dog ble bildet i feil format. Oppløsningen som ble benyttet var 1024 x 768, antar at dette var grunnen til at bildet ble litt smalt.
    Konklusjonen etter første testen var at jeg var bestemte meg for å benytte meg av returretten.

I går testet jeg litt til og projektoren ble flyttet slik at avstand til vegg ble ca 4 meter. I tillegg endret jeg oppløsning til 760 x 480 (noe sånt). Ved bruk av dvd ble bildet faktisk ganske bra, og ved å spille et HD-clip ble resultatet meget bra. Vurderer å beholde projektoren etter denne "testen". Så til spørsmålene :

1.Har prøvd å endre oppløsningen til native 854 x 480. Det gir vel optimalt bilde ? Finner ikke denne oppløsningen i windows, så jeg lastet ned Powerstrip som endel anbefaler. Mulig jeg har feil versjon, men fikk ikke flere valg mtp oppløsning. Noen gode tips ?

2. Videre for å slippe tweaking med pc, så hadde det vært greit med en dvd-spiller med dvi. Noen tips her - trenger ikke være noen high-end spiller.

3. Vil det være noen vesentlig forbedring av bildekvalitet ved bruk av et lerret til et par tusenlapper ?? Kjører nå direkte på en gråhvit gipsvegg.

4. Beholder jeg pj`en vil jeg takmontere. Kan dere anbefale et takfeste, samt dvikabel på en ca 5 meter som ikke koster skjorta. Kanskje Clas O. har noe billigt og noelunde brukandes ??

Mange spørsmål her, må håper noen kan komme med noen innspill :-))

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olar0701
    2. Videre for å slippe tweaking med pc, så hadde det vært greit med en dvd-spiller med dvi. Noen tips her - trenger ikke være noen high-end spiller.

3. Vil det være noen vesentlig forbedring av bildekvalitet ved bruk av et lerret til et par tusenlapper ?? Kjører nå direkte på en gråhvit gipsvegg.

4. Beholder jeg pj`en vil jeg takmontere. Kan dere anbefale et takfeste, samt dvikabel på en ca 5 meter som ikke koster skjorta. Kanskje Clas O. har noe billigt og noelunde brukandes ??

Mange spørsmål her, må håper noen kan komme med noen innspill :-))
    1) kan jeg ikke svare på.
    2) Brukte selv en Pioneer 668 m/HDMI utgang og overgang til DVI, fungerte bra, Denon og Samsung har med DVI utgang.
    3) Helt klart forbedring med lerret, har selv "gått gradene" fra laken- Ikea rullgardin- nedtrekk hvit- nedtrekk grått- til nå ramme grått som gir meg beste bilde.
    4) Bruker Supra 8 meter HDMI med DVI overgang, koster ca 1200 hos nettdata. Om DVI-kabelen til Clas er brukanes vet jeg ikke : http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...C2DB11EC521007

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke ut hvordan jeg aktiviserer farger

Har akkurat montert og startet min første prosjektor. Men den viser kun svart/hvit bilde :/ I menyen, kommer det fine farger, men ikke ellers... Bruker S-videokabel, hvis det har noen betydning for noe?

Håper det ikke er noe galt med prosjektoren. Noen som har vært borti samme problem?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du til kilde og hvilken utgang er du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilde er en DVDspiller og fra den har jeg en scartovergang til s-videokabel. Men droppa dette og prøvde en vanlig phonokabel/videokabel, og da ble det farger Sikkert noe galt med S-videokabelen. -slenge på disken til Elkjøp i morgen...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe feil med din s-video, tror jeg, feilen er at din scart-utgang ikke støtter overgangen. Se i menyen til DVD-spillern om du kan endre utgangen til å støtte s-video. Eller kjøp deg en DVD-spiller som har egen s-video utgang, eller aller helst komponent utgang slik at du kan bruke det nest beste (komponent). Eks. Pioneer DV-585 til under 2 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia løste seg på Elkjøp Kjøpte en ny DVD med DVI utgang + en DVI kabel til projektoren.. De sa det var det beste...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer det blir sikert bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd

Dette er mitt første innlegg her på AV forum og helt sikkert ikke det siste!
    Jeg fikk min BENQ PE5120 på lørdag og er ingenting annet en fornød hverken regnbuer eller andre forstyrrende elementer har jeg vært plaget av.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen og gratulerer, blir spennende framover med "trimming og testing" ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har et par spørsmål om denne. Jeg er helt blank på dette området, bare så det er sagt.

- Kan man koble denne til PC via vanlig nettverkskabel? Og hvordan blir i så falll kvaliteten? Andre tilkoblingsalternativer til PC?
    - Hvordan kan man koble til en vanlig DVD-spiller?
    - Er projektoren bra for vanlig bruk, som filmtitting og evt. litt konsollspilling? TV vil ikke bli brukt ...

Takk. ops:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke koblet til PC via nettverkskabel nei, den må kobles til med enten VGA eller DVI.
    Fra DVD avhenger det av hva slags bildeutganger du har, komponent som de aller fleste de DVD-spillere idag har er det mest vanlige og den beste analoge måte og overføre bilde på.
    Men nå vet jeg ikke om spilleren din har DVI/HDMI utgang?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA er slike vanlige skjermkabler, eller er jeg på jordet nå? I så fall er det helt fint. Blir kvaliteten fin, da?

Er det noe jeg ikke har peiling på så er det de forskjellige kablene og innganger/utganger. DVD-spilleren er en relativt gammel og billig Memorex MVD-2027-spiller, så derfor er jeg litt usikker på koblingen og ikke minst hvordan kvaliteten vil bli på denne projektoren. Jeg skal innrømme at jeg ikke engang vet hva komponent er engang, så ... hjelp settes pris på. ops:

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •