Offisiell tråd for BenQ PE5120 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 443
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det viste jeg ikke, og du har helt sikkert rett siden jeg er nybegynner.

Med det samme vil jeg slenge inn et spørsmål. Er det vits i å sette på den linsebeskytteren etter bruk ? Er litt plagsomt til meg. Har ikke fått festet projektoren slik at den er stø på samme plass i taket enda. Dermed forflytter den seg hvis jeg tar av eller på linsebeskytter, og det er irriterende. Er det vits i linsebeskytter under noe annet enn transport ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det samme vil jeg slenge inn et spørsmål. Er det vits i å sette på den linsebeskytteren etter bruk ? Er litt plagsomt til meg. Har ikke fått festet projektoren slik at den er stø på samme plass i taket enda. Dermed forflytter den seg hvis jeg tar av eller på linsebeskytter, og det er irriterende. Er det vits i linsebeskytter under noe annet enn transport ?
    Det er ikke vits i å sett på linsebeskytteren for hver gang nei.

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk.. Var innom hi-fi klubben og så på 5120.. Var egentlig klar til å trekke visaen, men så slo eg på subtitles og satte på saving private ryan... Og då kom regnbuene.. Veldig synd egentlig, bortsett fra regnbuene er vel denne PJ'en perfekt? "Kjempestille", liten, fine farger... Eg kunne jo alltids vent meg til å sjå film uten undertitler, men det lika ikkje dama mi

Har et lite spørsmål til noken som har 5120; Med fjernkontrollen kunne eg velge mellom forskjellige "modus", movie, economic, .., Er det economic-modus som er spare-modus med mindre lysstyrke og lenger levetid? Synes fargene "forsvant litt" i economic-mode, men det går vel an å stille på?

Må vel leite etter en ny en no.. kanskje en MT200 eller en AE700?

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: plassering av 5120

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av Zachzi
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    Viss eg ikkje har anledning til å feste projektoren i taket, men har tenkt å sette den på ei hylle på veggen.. Må den stå "opp-ned" då?
    Nei. Du kan ha den, den veien du vil. Du stiller på det i menyen hvordan du har satt den opp. Default så er innstillingen i projektor "rett" vei.
    Jeg vil si ja, fordi du ellers må vinkle pj'n betraktlig nedover pga. offsetet og da får du trapesform på bilde som du må justere med keystone og det er ikke ønskelig.

Finnes veggfester eks. se Zamot's feste fra Biltema eller var det Clas?
    Takk for tipset! Du har nok spart meg for masse arbeid Her er forresten en linkt til en tråd ang. dette: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14144

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5120. Kalibrerte bildet med DVE. Jeg bruker den i eco-mode og stilte så godt som ingenting på fargene.

Når det gjelder regnbuene så så jeg de med det samme. Men nå legger jeg ikke merke til de i det hele tatt. Samme opplevelse har dama. Jeg skal vedde på at hvis du ikke forteller dama di om regnbuene så ser hun de heller ikke :wink: Gjør en test ?

Jeg har hatt besøk av over et tosifret antall mennesker etter at jeg kjøpte projektoren. Ingen har kommentert at de har sett regnbuer og jeg har hatt teksting på i alle filmene.

Kjønner ikke helt dette med at noen ser de og andre ikke ser de. Høres veldig rart ut. Jeg har perfekt syn, og så de i starten (da så jeg kun etter regnbuene), men ikke MYE. Er problemet overdrevet ? Må vel være hvor følsom man er på det ? Nå gled kanskje denne posten litt ut, men....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zachzi
    Jeg har 5120. Kalibrerte bildet med DVE. Jeg bruker den i eco-mode og stilte så godt som ingenting på fargene.

Når det gjelder regnbuene så så jeg de med det samme. Men nå legger jeg ikke merke til de i det hele tatt. Samme opplevelse har dama. Jeg skal vedde på at hvis du ikke forteller dama di om regnbuene så ser hun de heller ikke :wink: Gjør en test ?

Jeg har hatt besøk av over et tosifret antall mennesker etter at jeg kjøpte projektoren. Ingen har kommentert at de har sett regnbuer og jeg har hatt teksting på i alle filmene.

Kjønner ikke helt dette med at noen ser de og andre ikke ser de. Høres veldig rart ut. Jeg har perfekt syn, og så de i starten (da så jeg kun etter regnbuene), men ikke MYE. Er problemet overdrevet ? Må vel være hvor følsom man er på det ? Nå gled kanskje denne posten litt ut, men....
    En av "ulempene" med å være med i dette forumet er at en lærer stadig om nye feil, mangler og svakheter ved omtrent alt. Det er ofte lett å fokusere på alle problemene. Slik har det vært i mange tråder her. Har en et problem, så kan du banne på at andre henger seg på og plutselig er en fjær blitt til fem høns.......

Vær glad for at du ikke ser regnbuer, ikke alle gjør det (selv om det av og til virker slik :wink: ). Jeg gjør desverre det, og har også et perfekt syn rent teknisk sett. Men hvordan resten av "knotten din" oppfatter disse signalene, er vel en annen sak. Skulle ønske at jeg ikke så dem, hadde sluppet billigere unna ved kjøpt av PJ da. Da hadde det nok kanskje blitt en 5120 på meg og :wink:

Kos deg med PJen og fortsett å imponere alle vennene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rart

Monterte opp min første pj forleden dag, og holder nå på med powerstrip for å sette oppløsningen på pc'en lik native oppløsning på pj'en.

Men så kommer det rare, når jeg setter powerstrip til 480p (856*480) så blir bildet meget rart i 4 sekunder før pj skifter over fra dvi-a til Comosit (info-boksen nede i høyre hjørne sier hvertfall så) og da får jeg 1 til 1 i pixeloppløsning på pj. (bruker det rastebildet som ligger i en annen tråd her på forumet, og kan telle en hvit og en svart osv.) men bildet blir mindre... dekker ikke hele området

Noen ideer??

Sverre

[/img]

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du auto source på? I tilfelle slå den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Autosource er det det samme som source scan, hvis ikke hvor finner jeg det valget?

Sverre

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme, slå den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slår seg automatisk av

Min 5120 slår seg automatisk av etter noen sekunder. Da starter de to lampene lengst til høyre på projektoren å lyse. I manualen står det at man da skal kontakte forhandler. Jeg bor et stykke unna denne og håper at noen her kan hjelpe meg. På forhånd takk.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svart PM'n din.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min første PJ i hus. BenQ 5120, og jeg må si at jeg er overasket over hvor bra den var !
    I butikken så jeg masse regnbuer, men nå når jeg har koblet den opp hjemme, legger jeg bare merke til dem en gang i blant, og det blir bare mindre og mindre.
    Aner at det er en stor sammenheng i at en er oppmerksom på problemet, og at man leser seg til "regnbuesyken" på diverse forum :wink:

Nå går jeg og venter på resten av anlegget, og første del (Reciever, og DVD spiller) er rett rundt hjørnet.
    Om bildet var bra fra før, blir det jo helt kanon nå da !!!
    Skal bestille en Kalibrerings DVD også, for å få allt helt perfekt.
    Dessuten må jeg nok kjøpe meg noen rullegardiner til vinduene også !
    (F**** gatelys) :lol:
    Lerretet er en IKEA Tupplur, og den fungerte glimrende, jeg skulle ta den beige, men da den hvite var mer grå på baksiden valgte jeg den istedet.

Eneste aberet, var en del bølger i lerretet, men jeg ser ikke på det som noe problem.

BenQ 5120 ANBEFALES !

FA

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, tar vel ikke lang tid før Tupplur havner i vinduet som blendegardin tenker jeg :lol: (har selv 2 gråe i vinduene)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Ser du opplevde det samme som det jeg gjorde angående regnbuene. Jeg tipper at om to uker så legger du merke til de kun i enkelte situasjoner.

- Zachzi (Mer fornøyd med sin 5120 for hver dag som går )

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Da var min første PJ i hus. BenQ 5120, og jeg må si at jeg er overasket over hvor bra den var !
    I butikken så jeg masse regnbuer, men nå når jeg har koblet den opp hjemme, legger jeg bare merke til dem en gang i blant, og det blir bare mindre og mindre.
    Aner at det er en stor sammenheng i at en er oppmerksom på problemet, og at man leser seg til "regnbuesyken" på diverse forum :wink:
    BenQ 5120 ANBEFALES !

FA
    Fint for deg at problemet fader. Men dette kommer også an på kontrast i filmene du ser. Forøvrig skal du være forsiktig med å bagatellisere regnbueproblemet. Du "leser ikke på deg regnbuesyke"!! Dette er noe du ser eller ikke ser! Så vær for all del obs, dere som vurderer denne projektoren.
    Men irriterer du deg ikke over regnbuer er denne absolutt et godt valg!! Liten og prisgunstig pj!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som før sagt: kjøp 5120, men ha returett hvis du eller dine er råka!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett

Hei! Dette er min første post i dette forumet! Har fulgt med på diskusjoner her en stund nå, og det virker som om dere kan det meste. Så derfor har jeg noen spørsmål. Skal til USA til sommeren, og jeg vurderer å kjøpe Benq pe5120 der, dersom prisen synker til under 6000kr. Har ennå ikke fått testa om jeg er råka av regnbuer, men skal ta en tur innom den lokale Hi-Fi klubben og finne det ut. Planlegger å sette opp prosjektoren på rommet mitt. Kan plassere prosjektoren 3,5m - 4m fra lerret. Planlegger å kjøpe et 180x180cm lerret, muligens Aview av merke. Og så lurer jeg på, hvor langt unna bør jeg sette prosjektoren for å få best bilde på dette lerretet? Har mulighet for å henge prosjektoren i taket eller ha den på et bord. Hva er best? Takker for alle svar!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Oppsett

Sitat Opprinnelig postet av heriksen
    Hei! Dette er min første post i dette forumet! ....... Planlegger å sette opp prosjektoren på rommet mitt. Kan plassere prosjektoren 3,5m - 4m fra lerret. Planlegger å kjøpe et 180x180cm lerret, muligens Aview av merke.......
    PE5120 gir 180 bilde fra 2,8 -3,4 meter. Heng den i taket det er best for pj'n. Kjøper du i USA så sjekk at den går på 220V. Hva blir din sitteavstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sitteavstand er 3,5 meter.