Offisiell tråd for BenQ PE5120 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 443
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: regnbuer igjen..

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    ..... kor "utsatt" 5120 er sett i forhold til infocus 4805 og optoma h30? Disse to pj'ene har eg sett på butikk uten å legge merke til noken regnbuer.. Kan eg trygt kjøpe en 5120?
    Hvis du ikke i det heletatt så antydninger på disse så tyder det på at du ikke er råka og kan prøve 5120. Du er velkommen innom meg for å teste dette.
    Jeg ser ingen regnbuer på H30, men på en 2x 4-segment benq, og en annen benq som jeg tror er 3x 4-segment ser jeg veldig mye regnbuer! Så ville ikke konkludert så fort at en ikke vil se regnbuer på 5120...
    En får bare krysse fingrene, teste og se, og håpe en ikke ser snurten av regnbuer!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    ..... kor "utsatt" 5120 er sett i forhold til infocus 4805 og optoma h30? Disse to pj'ene har eg sett på butikk uten å legge merke til noken regnbuer.. Kan eg trygt kjøpe en 5120?
    Hvis du ikke i det heletatt så antydninger på disse så tyder det på at du ikke er råka og kan prøve 5120. Du er velkommen innom meg for å teste dette.
    .....Så ville ikke konkludert så fort at en ikke vil se regnbuer på 5120...
    ".....tyder på at du ikke er råka og kan prøve 5120" er ikke en konklusjon :wink:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du ikke i det heletatt så antydninger på disse så tyder det på at du ikke er råka
    Var vel dette jeg tolket som en slags konklusjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også på projektor jakt, og har sett (innenfor DLP) Infocus 4805, Optima H30, Benq 7800 og Benq 5120. Jeg kunne enkelte ganger se regnbue effekten på alle, men den var ekstremt fremtredende på 5120. Det var den eneste prosjektoren av disse hvor det var en virkelig plage, på de andre var det veldig lite. Så for min del er 5120 utelukket.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi en som mener at 5120 har 3x hastighet på fargehjulet denne påstanden er skrevet inn på AVnytt under kommentarer på 5120. Har sendt han en PM for å få mere opplysninger.

Editert vekk link.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner litt om heksejakt det der Bidda. Regner med at det ikke var meningen.

Ser for øvrig at han ha slettet innlegget sitt. Kanskje ikke så rart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge noen så sier BEnQ USA at den har 3 x.

Hvor har du 2 x fra Bidda?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Minner litt om heksejakt det der Bidda. Regner med at det ikke var meningen.

Ser for øvrig at han ha slettet innlegget sitt. Kanskje ikke så rart.
    Han har ikke sletta det

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men når jeg trykket vis XXX innlegg, fikk jeg opp null treff.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På side 6 i denne tråden er det en link som forklarer 5 segments hjulet og som også oppgir hartighet for de forskjellige BenQ modellene.

http://members.chello.at/hoefler/5swheel.zip

På AVSforumet har det lenge vært sådd tvil om at 6100/6200 har 3X og ikke 2X, dette har faktiskt ikke vært tilbakevist eller bevist fra teknisk avdeling av BenQ. Så hvem vet? Det vi ihvertfall vet at de som synes X1 var "håpløs" med RGB flimmer så har vel de samme uttalt at 6100 var noe bedre, uten at dette har vært dokumentert, meg bekjent.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo i den linken at 6100 og 6200 har 2 x fargehjul.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan tolkes slikt, men nå vet vi ikke om dette er et BenQ prospekt eller om noen har "klipt og limt" :roll: Så som før skrevet er det ikke bekreftet fra teknisk avdeling på fabrikken at de har 3x (heller ikke avkreftet) :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 X eller 3X?

Hei for de som lurer, noe jeg ogsa begynner lure pa na fordi dette selskapet svarer jo helt pa tryne..(ps, skriver pa engelsk tastatur sa har ikke norske bokstaver).
    Forst, ga til www.projectorcentral.com, der har man mye opplysninger om pb6200. Den har 3X ifolge dem. Nar det gjelder PE5120, ringte jeg forst benq uk support som gav meg 2 x, men synes var rart de skulle ga ned i speed, sa ringte usa support som sa den var 3X. Na har jeg sent samme mail til begge support og bedt dem finne ut av dette rotet. Jeg har en mistan ke de har gatt ned i speed, men usa hevder fortsatt 3X. Fikk nettop svar fra UK support pr mail, med kun les dette og attachment pdf format som ikke svarte pa om det var 2 eller 3X. De fikk en mindre stygg melding fra meg tilbake.
    Jeg har lenge lurt pa om jeg skulle kjope infocus 4805 eller benq sin pe5120. Selv om pe5120 er mye mindre stoy (hvordan oppleves det de som har vart heldig sammenliknet med 4805? mye forskjell?), uansett, spor du meg sa trenger BENQ skikkelig skjerpings nar det gjelder tech support og alt ting. Virker som et himla rot de driver med, og en annen tng. Gar du pa spec siden til usa siden vil throw ration vare helt annerledes enn euorpa pa 60" pa 2 meter.
    Konklusjon, tror jeg gar for 4805, stoyer den for mye for meg tar jeg kanksje 5120 a prover den, men synes benq ikke har seriose nok forlk jobbe for dem og de roter for mye. Det er vel tech support som jobber med en hel haug av produkter og skjonner vel ikke helt hva som foregar. Infocus har jo i hovedsak proskjektor.
    Igjen, vil gjerne ha tilbakemlding om folk som foler 4805 stoyer for mye i eco modus, send meg pm gjerne
    Takk

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kanskje også vurdere Toshiba Mt200.

http://www.avforum.no/avnytt/showpro...cat/all/page/1

Mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 2 X eller 3X?

Sitat Opprinnelig postet av KrisNorway
    ......vil gjerne ha tilbakemlding om folk som foler 4805 stoyer for mye i eco modus, send meg pm gjerne
    Takk
    Stiller du spørsmålet i 4805 tråden får du sikrere svar :wink:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8070

Er ellers helt enig i at nå må BenQ bestemme seg om 2 eller 3x hastigheten :x

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ikke er noen andre projektorer som har 3 ganger spinn på fargehjulet så antar jeg at det er 2. Ville jo også skape ganske mye støy vil jeg tro.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det stemmer ikke at ingen andre projektorer har 3x, f.eks. 7-segments oppsettet på min HD2+ baserte Samsung DLP skjerm benytter 10200 rpm eller tilsvarende 3x hastighet.

Når det gjelder BenQ 5120, synes jeg det virker rart at de har inkludert et 2x fargehjul (i praksis) i en helt ny hjemmekino-projektor. Riktignok har de inkludert ett hvitt og et gult segment, men det hjelper jo uansett lite mhp regnbuer. Det hvite segmentet trodde jeg var forbeholdt presentasjons-projektorer, men det gule segmentet synes jeg høres lurt ut, all den tid DLP generelt sliter litt med å blande seg til gult.

5120'en koster selvsagt en hel del mindre enn f.eks. Screenplay 4805, men mangler den både tilstrekkelig hastighet på fargehjul og faroudja prosesseringen, er kanskje ikke projektoren et like klart "kupp" allikevel? Kanskje BenQ har blitt litt vel kompromitterende for å presse prisen denne gangen? 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tror ingen PROJEKTORER har det :-) (blir vel 6 x 7 segmenter)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det klart for neste samenlikning, 6200 er på plass i taket og skal kalibreres i løpet av dagen for deretter å komme med noen enkle betraktninger mot 5120 senere. 8)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerte 6200 og fikk disse betraktninger når jeg samenliknet mot 5120 med filmen "Vertical Limit":

-5120 gir mere naturtro bilder og snøen blir hvitere enn med 6200.
    -Gule vinterjakken blir helt klart riktigere gyl på 5120 så det ser ut til at gul-segmentet i fargehjulet er en positiv oppgradering.
    -Støyen på 5120 er lavere enn 6200 i samliknbare modus.
    -6200 gir et mere detaljert bilde i snøhulen hvor det er mye gråe sener, her er det klart at oppløsningen bidrar positivt.

Som kilde ble det brukt 668 med komponent til 6200 og HDMI/DVI til 5120. Greyline lerret. Prøvde alle moduser og synes video på 6200 og eco-mode på 5120 ble riktigst bilde for meg. Ulempen da er jo at viftehastigheten på 6200 ikke ble redusert i forhold til eco-mode.

Etter denne korte samenlikningen er jo ønskemålet en 5120 med 6200 oppløsning, eller med andre ord 7800 (men det koster) :lol:

Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •