Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?

Jeg er på utkikk etter projektor til vår dedikerte hjemmekino. Har full lyskontroll (ingen vinduer) og det blir hvitt lerret. Vurderer fortsatt om vi skal ha buet akustisk eller flat vanlig... Det avhenger av plassen i ferdig rom.

Rommet blir 4m bredt og 4,25 langt. Vurderer en falsk vegg, men redd det blir for trangt da.

Projektor blir plassert perfekt ifht lerret.

Fant frem til TW-6000 og HW20 som aktuelle kandidater... Har egentlig ikke fastsatt et budsjett på projektor, men dette er nok i toppklassen av det vi vil bruke.

Lerret blir mellom 100" og 142".

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop har Black Friday tilbud på JVC X3... Fikk veldig lyst på den. Hvilke andre PJ er gode til 20 000,-?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ekstremt god projektor til den prisen. Fikk litt lyst på en selv kjenner jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er en ekstremt god projektor til den prisen. Fikk litt lyst på en selv kjenner jeg.
    Takk! Men nå fikk jeg veldig lyst på HW30 etter å ha lest din review og sett filmen på YouTube. Støtter den split-screen?

Alltid vanskelig å velge utstyr...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på når du nevner split-screen? Split-screen er jo som regel noe man gjør fra kilden, som f.eks bil-spill via PS3 eller Xbox.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på når du nevner split-screen? Split-screen er jo som regel noe man gjør fra kilden, som f.eks bil-spill via PS3 eller Xbox.
    2 HDMI kilder ved siden av hverandre. Legger to kabler til PJ, hadde vært fint å kunne koblet to Xbox til samtidig, eventuelt se TV og Xbox, eller film. Finnes en slik PJ? Jeg har fått mer og mer lyst på 3D nå ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det er det vel veldig få projektorer som har, siden du blir sittende igjen med to veldig små bilder, og halve lerretsarealet "ubrukt". Med mindre du har kilder med annet format enn 16:9 da? Er vel kanskje mest naturlig å finne i typiske klasserom- eller presentasjonsprojektorer?

illustrasjon:

Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?-spilt-screen-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag tror han menar olika polaritet med glasögon som gör att du har olika bilder på ett och samma lerret Gorm.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det Gorm skriver, med et ca. 300 cm lerret på kort avstand, blir ikke de to bildene så altfor små. Men formålet var først og fremst multiplayer på Xbox Live. Men, høres ikke ut som de aktuelle modellene har noe sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW6000 har en splitscreen funksjon og skal vel fungere på denne måten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på den i dag, og TW6000 kan faktisk kjøre to kilder samtidig akkurat slik du ønsker CareBear (deler bildeflaten i to)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt, det blir TW6000 (ikke wireless). Prisen på den kontra HW30 gjør at jeg sparer litt penger... Selv om de allerede er brukt til annet utstyr ;-)

Blir vi bitt av basillen, blir det oppgraderinger før eller senere.

Eneste jeg lurer på, den gjør ikke 2.35:1? Sider sier 1.32 - 2.15:1

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at de fleste PJ nok er 16:9 på linsen? HW30 også, men den støtter ikke 2.35:1 linse, noe 6000 gjør. Hvorfor er 5500 dyrere, ingen 3D og mindre ansi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Ser nå at de fleste PJ nok er 16:9 på linsen? HW30 også, men den støtter ikke 2.35:1 linse, noe 6000 gjør. Hvorfor er 5500 dyrere, ingen 3D og mindre ansi?
    Skal ikke si det helt 100%, men tror ikke 6000 har anamorph strekk. Mener det kun er TW9000 som har den funksjonen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at 5500 er dyrere, er at den er mye bedre på alle områder bortsett fra maks lysstyrke. Den har nesten 5 ganger så høy native kontrast, den har bedre bildeprosessering (støtter også vertikal strekk), og den har optisk linseforskyvning. Kort sagt, TW5500 er en mye mer påkostet projektor-plattform.

TW5500 har derimot ikke høy nok lysstyrke for å fylle et så stort lerret som ditt. Jeg ville ikke valgt noe særlig større enn 106 tommer til denne, muligens litt større med hvit duk og minimum 1.0 gain
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at 5500 er dyrere, er at den er mye bedre på alle områder bortsett fra maks lysstyrke. Den har nesten 5 ganger så høy native kontrast, den har bedre bildeprosessering (støtter også vertikal strekk), og den har optisk linseforskyvning. Kort sagt, TW5500 er en mye mer påkostet projektor-plattform.

TW5500 har derimot ikke høy nok lysstyrke for å fylle et så stort lerret som ditt. Jeg ville ikke valgt noe særlig større enn 106 tommer til denne, muligens litt større med hvit duk og minimum 1.0 gain
    Takk for innspill og kompetansen din Gorm :-)

Jeg har bestilt TW6000 fra en leverandør som påstod å ha den på lager, men websiden sier levering inn i 2012 når jeg logger inn på ordren min... Ringte igår, de påsto at jeg kanskje hadde fått siste enhet... og burde bli sendt idag. Hvis den ikke blir sendt snart, går jeg til AVShop heller som jeg bekreftet med igår har TW6000 inne.

Men, ville du anbefalt noe annet til samme prisklasse for mitt behov? Dette er en dedikert hjemmekino (helt mørkt) og jeg ønsker 3D-funksjonalitet. Problemet jeg oppdaget nå var at zoom-nivået på TW6000 er ikke stort nok til å levere 300cm bredt bilde... Noe jeg i utgangspunktet var innstilt på å ha.

Så har vi dette med 2.35:1 og 16.9. Projektoren er jo 16:9, er det idiotisk å bruke 2.35:1 lerret uten å bytte linsen på projektoren?

Brukes mest til film, litt spilling, PC og TV.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det også slik at jeg valgte TW-6000 pga. splitscreen støtten. Jeg må bare få bekreftet at den støtter HDMI-splitscreen, typisk hvis ikke.

Har laget skisse for 300cm og 265cm lerret. 300cm går sannsynligvis ikke med TW-6000, da må jeg i tilfelle konstruere en boks for PJen som går utenfor det vanlige rommet... Det kan faktisk være mulig å få en ekstra 20cm på den måten. 300cm lerret på maks zoom på TW-6000 krever minimum avstand på 3,96m, på 265 lerret bare 3,5m. Alt utstyr og vegg er i riktig dimensjon:

Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?-lerret_300cm-png

Sony VPL-HW20 eller Epson TW-6000?-lerret_265cm-png

Holder det med 265cm? Sweetspot blir sannsynligvis ca. 2,7m fra lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Nå var det også slik at jeg valgte TW-6000 pga. splitscreen støtten. Jeg må bare få bekreftet at den støtter HDMI-splitscreen, typisk hvis ikke.
    Den støtter desverre ikke splitscreen med 2 HDMI kilder, bare 1 HDMI og enten komponent, video eller pc inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut om den støttet CineScope 2,35:1?

Når jeg så at man kan få en Full HD 3D prosjektor til den prisen, fristet det veldig å kaste ut 50" tommern min.. :P

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 16:9 projektor som alle andre, men i følge spesifikasjoner støtte en 2.35:1 linse. Jeg er noe usikker på hvordan den eventuelt skal "omstille" seg til 2.35:1 uten ekstern linse. Dyrere projektorer gjør det vel lett, men vet ikke med denne.

Nå er projektoren i hus og sett tre filmer på en lys tapet. Godt fornøyd med kvaliteten :-D ... Lyser litt utenfor filminnholdet på 2.35:1 innhold, tror det blir bedre med skikkelig lerret og at det lyset blir absorbert og ikke reflektert.

Står her at 2.35:1 skal være "selectable", skal teste ikveld: projectisle.com.au*:*Epson*EH-TW6000*

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •