Oppheng av prosjektor i skråtak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppheng av prosjektor i skråtak

Hei,

Driver og skal få hengt opp epson prosjektoren min, og lurer fælt på hvilket oppheng jeg bør kjøpe.

Problemet mitt er at jeg har skråtak, prosjektoren må derfor ca 80 cm ned fra taket der den skal henge for å komme i riktig høyde i forhold til toppen av lerretet.. Ser at b-tech har noen universal oppheng med stang som går fra 75-122 cm, men takler festet dens at det er skråtak eller stangen stiv ved festet.

Ser jo også at man kan få noen veggfester og smekk det rett på veggen.

Tredje alternativet jeg vurdere er å lage en hylle der selv som prosjektoren kan stå på, eneste jeg er usikker på her er om prosjektoren faktisk må da henge UNDER hylla og jeg da alikevel trenger et takfeste å for å feste den i hylla?

Hva syntes dere høres ut som den beste løsningen?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke at jeg har verdens beste peiling på prosjektorer, men hvor langt er det fra begynnelsen til slutten på skråtaket? Om du forstår hva jeg mener.

De fleste elektrobutikkene selger takfester, og mange av de har justerbar fot. Slipper jo å tenke på å låse den av med en kraftig skrue, da gravitasjonen gjør mesteparten av jobben..?

Avhenger jo litt på den vinkelen på bildet og, offset, var det ikke det? Om den ikke er justerbar, så må du jo ha et feste som er langt nok for at du skal få rett høyde på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynligvis en TW6000 som skal henge i den, så null i offset og null lensshift

Jepps da, stanga på feste må være 80 cm langt for at prosjektoren skal henge i høyde med lerrretet, skråtaket går over hele romet og er 5 m langt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •