Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 42 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 823
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke andre briller enn dem som følger med er å anbefale? Ønsker at dem skal og virke på TVen min og, som er SAMSUNG UE55D7005 LED TV.

Både billig og dyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ja, det var noe slik jeg hadde tenkt.

Men da med trådløs ifra Onkyoen, istedenfor Oppo BR spiller? Eller er det samme hva en velger?
    Nei, det må vel bli trådløs fra Oppo spilleren og til pj med bildet. Du trenger jo ikke lyden fra Onkyoen til pj.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre han har andre kilder han også har lyst til se via pj. Da er det vel greiest å kjøre Oppo inn på Onkyo, for så å koble Onkyo til HDMI senderen...?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Da er jvc solgt. Og inn skal vel 9000w.

Og 9000w konventere 2D til 3D, hvordan gjør den det? Samme kvalitet
    som direkte sent 3D?
    Da trenger jeg bare et signal til prosjektoren anyway.

Edit
    Har Oppo 3D bluray spiller med to hdmi utganger.
    Nei, du kan ikke konvertere 2D til 3D, med samme kvalitet som 3D rett ut av spilleren. Hvis projektoren kunne trylle på den måten, hadde vi vel ikke trengt 3D filmer i det hele tatt?

Som andre har påpekt, du må kjøre HDMI-1 ut av Oppo-en til den trådløse senderen, og bruke HDMI-2 til receiveren (skal jo bare overføre lyd).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter fortsatt med et "noe" gammelt utstyr og tenker på oppgradering til en 3D pj i en lite lyskontrollert stue.

Dette er mitt nåværende video utstyr:
    - Projectiondesign Action Model1 MkII, (720p DLP, linse 3.6m fra lerret, henger i taket)
    - DaLite 'High Contrast Cinema Vision' (1.1gain, 100"). Dette lerretet har litt problem med sparkle og hot-spotting.

Jeg lurer på:
    - fillrate/pixelstruktur på TW9000 i forhold til Model1
    - vi sitter 3m fra lerret og kan se pixler med nåværende oppsett, men liker storskjerm-følelsen og lar det veie mest (med tanke på 3D også)
    - vil et 120" DNP 0.8 lerret, 3m sitteavstand, TW9000 være for mye å spørre om?

Jeg ser på DNP sin hjemmeside at man helst ikke skal ha pj'en for nærme lerret? Hvorfor det (refleksjons vinkel)?

Gorm nevner at horizontal viewing angle er vid på DNP, men vertikal ikke er det? Forsto jeg rett, og om det medfører riktighet, hvor my har man å gå på vertikalt please?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i verden holder du til Bullet? Om du passerer Gardermoen noen gang, kan du jo sjekke stikke innom og se hva du syns om piksel-strukturen. Dog bare på et 100" dnp, men vi klarer vel å regne ut sitteavstand som tilsvarer 120" og 3 meter sitteavstand. Da kan du også se dette kontra LCoS.

Personlig ville jeg nok slite litt med fillrate, med så kort sitteavstand på et 120 tommer lerret.

Når det gjelder plassering av projektor, så bør den alltid plasseres lengst mulig unna, om målet er best mulig lys-uniformitet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen Takk for svar Gorm!

Holder ikke til i nærheten av Gardermoen desverre, men takker for inbydelsen.
    Jeg har sett LCoS, og det er helt nydelig når det kommer til fillrate selvfølgelig. Men så var det lysstyrke i dårlig lyskontrollert (normal) stue...

Kan du om mulig si noe om Epson's nyeste LCD i forhold til DLP'en min med hensyn til fillrate?

Jeg kan vel henge pj'en optil 6m fra lerretet, så det er ok for min del med maximering av avstand (dog DNP har ikke noe hot-spotting problem sier du?). Du sa noe om liten fleksibilitet på vertikal refleksjons vinkel på DNP i forhold til pj? Jeg har et rimelig høyt tak....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg fikk min TH-9000W for en uke siden. Har foreløpig bare satt den opp rett fra esken, og synes det der strålende ut. Bruker DreamScreen V2 DynaGrey 106" lerret. Rommet mitt på 3,5 * 8m har mørke/matte vegger og tak, og er lystett.

Men jeg har jo ingenting å sammenligne med. Har aldri hatt projektor før, og sett disse lite i bruk. Har derfor noen spørsmål som jeg håper du kan svare på Gorm. (har forøvrig hatt stor glede av å lese gjennom nesten alle innleggene her):

1. Jeg bruker jo selvfølgelig den grå duken til lerretet. Men burde jeg egentlig valgt et annet lerret til en såpass dyr projektor? Hvor mye må man egentlig legge i det eventuelt?

2. Hvis man aldri har kalibrert en projektor tidligere (men uansett har en viss teknisk innsikt), er det vanskelig å kalibrere den? Det snakkes om programvare, må den lastes ned? Jeg bor i Alta, her finnes ingen som utfører slike tjenester

3. Gitt disse romforholdene, burde jeg kjøre med automatisk iris?

4. Jeg har en Oppo BD-95 spiller hvor jeg allerede hadde strekt en Monster HDMI kabel. Jeg kjører denne via min Onkyo TX-NR1009. Vil jeg oppnå bedre kvalitet ved å kjøre HDMI rett inn i Oppo spilleren?

På forhånd takk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Kan du om mulig si noe om Epson's nyeste LCD i forhold til DLP'en min med hensyn til fillrate?

Jeg kan vel henge pj'en optil 6m fra lerretet, så det er ok for min del med maximering av avstand (dog DNP har ikke noe hot-spotting problem sier du?). Du sa noe om liten fleksibilitet på vertikal refleksjons vinkel på DNP i forhold til pj? Jeg har et rimelig høyt tak....
    DLP-en din har en fyllingsgrad på rundt 90%, men har til gjengjeld veldig mye lavere oppløsning, slik at du bare på grunn av oppløsningen alene ser piksler. TW9000 har en fyllingsgrad på rundt 65%, men takket være over dobbelt så høy oppløsning, så er det ikke sikkert du ser piksler i samme grad som på model1.
    Sony har vel nå en fyllingsgrad på rundt 97%, og fortsatt full-HD, så det er klart den klarer dette en del bedre. Bildet blir noe "glattere", og spesielt veske og fuktige flater ser noe bedre ut.

HW30 burde forøvrig også kunne fungere i rommet ditt. Den har jo så uendelig mye høyere lysstyrke enn model1. Sistnevnte har vel rundt 500 lumens i kalibrert tilstand (og med levelig støynivå), mens HW30 er langt mer stillegående, og samtidig pumper ut over 1000 kalibrerte lumens.

Sitat Opprinnelig postet av steffank
    1. Jeg bruker jo selvfølgelig den grå duken til lerretet. Men burde jeg egentlig valgt et annet lerret til en såpass dyr projektor? Hvor mye må man egentlig legge i det eventuelt?

2. Hvis man aldri har kalibrert en projektor tidligere (men uansett har en viss teknisk innsikt), er det vanskelig å kalibrere den? Det snakkes om programvare, må den lastes ned? Jeg bor i Alta, her finnes ingen som utfører slike tjenester

3. Gitt disse romforholdene, burde jeg kjøre med automatisk iris?

4. Jeg har en Oppo BD-95 spiller hvor jeg allerede hadde strekt en Monster HDMI kabel. Jeg kjører denne via min Onkyo TX-NR1009. Vil jeg oppnå bedre kvalitet ved å kjøre HDMI rett inn i Oppo spilleren?

På forhånd takk

1: Du får mer fargekorrekte lerret, ala GreyHawk G3, men de koster også mer enn projektoren. Høykontrast-lerret ala DNP er også en seriøs oppgradering, men det betinger optimale forhold når det gjelder kaste- og tittevinkel i forhold til lerretet, da disse har lavere vertikal innsynsvinkel. DNP (0.8 gain) koster forøvrig nesten det dobbelte av projektoren din.

2: For å kunne kalibrere denne projektoren bedre enn den er fra fabrikk, må du ha erfaring og godt måleutstyr. Software ser jeg som en del av måleutstyret. Det utstyret jeg benytter i dag, koster i overkant av 100K. Det er jo selvsagt ikke noe jeg har kjøpt fordi jeg er utstyrsfreak, men rett og slett fordi det har fremtvunget seg for å kunne levere et skikkelig resultat.

3: Dynamisk iris eller ei, avhenger av flere forhold. Syns DU det gir et bedre resultat. Kan DU leve med "duringen" fra iris-motoren? Personlig foretrekker jeg å aktivere den (i "hurtig" modus), men har også opplevd enheter som støyer litt for mye, slik at jeg har deaktivert den.

4: Så lenge du ikke har aktivert noe form for prosessering (kjører pass-trough), så skal ikke receiveren din tilføre, eller trekke, fra noe som helst. Ergo er signalt det samme som rett fra spilleren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene! Jeg får klare meg med lerret jeg har, har ingen referanser og sammenligne med, så jeg er strålende fornøyd med det

Er det forresten noen som vet om det er barnebriller å få tak i som passer til denne modellen?

Steffan

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffank

Du kommer veldig langt med en kalibreringsdisc ala DVE. Det aller viktigste er å justere brightness og contrast og det har du fine testmønstre for på en slik disc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Men den Onkyo forsterkeren min skal jo takle 3D(noe som jeg ikke visste, eller har fått til), så da er det jo enklere for min del...
    Sikkert noen feil innstillinger, eller noe, merkelig. MEN skal sjekkes ut ASAP(når ny projektor kommer).

MEN nå ser det ut som jeg må vente på min Epson 9000w en stund :-(
    Godt jeg har nettopp handlet med en ny Samsung LED 55" TV.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressangt, virker noen av disse på min SAMSUNG UE55D7005 LED TV? Jeg ser ikke det, men sikkert noe som jeg ikke leser, eller sp er det ikke noe som passer Epson 9000w og SAMSUNG UE55D7005 LED TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hvis samsung bruker bluetooth og panasonic bruker IR.

I år kommer det en universal standard for aktive briller (for de som er med i Full HD 3D Glasses Initiative):
    Sony - Panasonic, Samsung, Sony and Xpand 3D Explore First Demonstration Compatibility Among 3D Displays and 3D Active Shutter Glasses

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått min Tw9000 og har sett litt på den i helgen. Kjører den på et dreamscreen dynagrey V2 92" . Kjører den i en stue med lyse tak og vegger og har rimelig god lyskontroll. Bruker ps 3 som avspiller.

Har testet noen timer i helgen, og ved første øyekast syntes jeg ikke bildekvaliteten imponerte like mye som forventet.

Sjekket HDMI kablene og innstillinger på forsterkeren i natt.
    Viser seg at en splitter mellom forsterker og projektor/tv har forringet bildekvaliteten.

Testet litt 3d matriale i natt (Piranha og et par ps3 spill) og må si meg veldig imponert. Jeg kunne ikke se mye til crosstalk og fargene virket å være veldig presise.

Input lag har vært snakket endel om og det har vært antydet lag på 80 - 100 ms. Testet noen ps3 spill og må si jeg kunne ikke merke noe til det. Fifa 12 var som en drøm. Synes denne projektoren takler bevegelse meget bra uten FI aktivert.

Det jeg lurer på er: Skjønner at det er ugunstig med for lang vei fra signalkilde til projektor, men er det vanlig at en splitter vil forringe bildekvaliteten markant ? Kan det ha noe å gjøre med at splitteren kun takler HDMI 1,3 og ikke 1,4 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke hvorfor lampetelleren ikke fungerte, men viser seg at den teller 10 og 10 timer og ikke time for time. My bad..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw 6000 vs Optoma hd 83

Hvordan mener godtfolket at Tw6000 kan stå seg mot Optoma Hd 83? Eller motsatt..
    Har en 1 mnd gammel brukt Optoma jeg kan få for 14 inkl 2 par briller og bra kvalitet lang Hdmi..(20 k + briller etc ny)
    Men, har ikke fått sett noen av disse live.. Selger av Optoma har ikke lerret, så får vel ikke noe inntrykk av den, og Epson er det ingen butikker som har demo av her i Bergen. ( Hifi klubben har ikke denne modellen Optoma inne for demo)
    Skal brukes i kjellerstue med hvitt tak men matte grå vegger og full kontroll på lys ellers..
    Ca 5-5,5 m kasteavstand, 2,2 m takhøyde og mulighet for å montere PJ i senter av lerret.
    Ser for meg 106" grått lerret..

Er optoma så mye bedre som ny pris tilsier??

Noen som har sett begge, evt andre i prisklassen som passer bra i rommet..

Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TopDog87
    Skjønte ikke hvorfor lampetelleren ikke fungerte, men viser seg at den teller 10 og 10 timer og ikke time for time. My bad..
    Den teller time for time, men starter ikke å telle før den har gått 10 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg stusset på det inntil 11 timer var gått :-D

Noen som har kikket noe på konvergensjusteringen ?
    Er det noe særlig å hente på dette ?
    Ryker garantien om man åpner konvergensmenyen ?

Side 9 av 42 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •