Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 42 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 823
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    På modellene med betegelse som slutter på W, f.eks TW6000W og TW9000W, så kan man overføre signalene trådløst. Du trenger fortsatt en kort HDMI-kabel mellom receiveren og den trådløse senderen som følger med projektoren.
    Ok høres meget bra ut men kan jeg bruke min onkyo 876 eller må jeg ha en med hdmi 1.4?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha receiver som støtter 3D, eller kjøre bildesignalet direkte fra avspilleren.
    Jeg bruker Z11 som receiver, og den støtter ikke 3D. Kjøpte meg en Panasonic blu-ray spiller med to HDMI-utganger, og bruker den ene direkte til projektor, og den andre til å overføre lyd til receiveren. Fungerer perfekt :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du må ha receiver som støtter 3D, eller kjøre bildesignalet direkte fra avspilleren.
    Jeg bruker Z11 som receiver, og den støtter ikke 3D. Kjøpte meg en Panasonic blu-ray spiller med to HDMI-utganger, og bruker den ene direkte til projektor, og den andre til å overføre lyd til receiveren. Fungerer perfekt :-)
    Ok forstår! hadde håpet på og slippe en 10m lang hdmi kabel men må da evt ha ny receiver!

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW9000 seiler opp som en het kandidat i min hjemmekino nå (sammen med JVC X30 og Sony HW30). Er (den lave) fyllingsgraden med LCD noe som blir mer eller mindre plagsomt avhengig av hva slags materiale man ser på? Jeg ønsker meg en "dedikert 2D/3D filmmaskin."

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    TW9000 seiler opp som en het kandidat i min hjemmekino nå (sammen med JVC X30 og Sony HW30). Er (den lave) fyllingsgraden med LCD noe som blir mer eller mindre plagsomt avhengig av hva slags materiale man ser på? Jeg ønsker meg en "dedikert 2D/3D filmmaskin."
    Fillraten til TW9000 er ikke noe problem med 110" lerret på ned til 3,5m sitteavstand, skal du ha større lerret må sitteavstanden økes. Når jeg zoomet opp til mitt 3m brede 2.35:1 lerret ble screendoor et problem, dette problemet har du ikke med JVC og Sony. Når jeg testet JVC X30 så jeg en god del crosstalk og la ikke så mye vekt på dette pga uorginale briller, men ser at det blit rapportert en god del crosstalk på de nye JVC modellene og flere eiere sier at det er med en fjorårsmodellene så det kan virke som mine observasjoner stemmer med orginale briller også. Sony og Epson er meget gode på både 3D og 2D så hvis du skal ha en 2D/3D maskin er det en av disse som gjelder.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Får fortsatt ikke TW6000 ut av hodet. For dere som har sett denne har den FI? I så fall hvor godt fungerer den? Funker den i 3D og i så fall hvor bra?

Hvor godt handterer den bevegelse i bildet uten FI?
    Noen som har noe på dette?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Fillraten til TW9000 er ikke noe problem med 110" lerret på ned til 3,5m sitteavstand, skal du ha større lerret må sitteavstanden økes. Når jeg zoomet opp til mitt 3m brede 2.35:1 lerret ble screendoor et problem, dette problemet har du ikke med JVC og Sony. Når jeg testet JVC X30 så jeg en god del crosstalk og la ikke så mye vekt på dette pga uorginale briller, men ser at det blit rapportert en god del crosstalk på de nye JVC modellene og flere eiere sier at det er med en fjorårsmodellene så det kan virke som mine observasjoner stemmer med orginale briller også. Sony og Epson er meget gode på både 3D og 2D så hvis du skal ha en 2D/3D maskin er det en av disse som gjelder.
    Hm. Vanskelig valg dette her. Hva ville du valgt av HW30 og TW9000 selv til en "batcave" med transparent lerret omtrent 100-106" bredt?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke mye crosstalk på de X30/X70ene jeg har sett, så det tyder på at det varierer med størrelsen på lerretet? Jeg synes X30, HW30 og TW9000 i forhold til crosstalk er så godt som identiske; svært lite på alle, men i "provoserende" scener kan en kanskje se noe. Sony på 240Hz oppdatering er for øvrig det nærmeste en kommer totalt crosstalkfritt for øvrig, men da det stjeler så mye lys som det gjør er det ikke spesielt relevant... Flimringen har også blitt minimert på alle disse tre modellene ved bruk av ulike typer teknologier (spenningsboost på Sony, lenger åpningstid på JVC og 4x "flicker" / 480Hz på Epson).

TW9000 har imidlertid mer lys enn både HW30 og X30, liten tvil om det, og i 3D teller jo det veldig mye. I tillegg har TW9000 en "Cinema 3D"-modus som gir overraskende nøytrale farger, dog med en anelse blåstikk fra Epsons egne briller og muligens en anelse rødstikk med Xpand sine. Hvis en ser gjennom disse to brilleglassene mot et hvitt lys ser en jo også klart at Epsons glass er farget blått, mens Xpands er farget rødt. Da jeg jo ikke vet hva Cinema-moduen i Epson egentlig ønsker å formidle er jeg imidlertid ikke sikker på hvilket stikk som er "riktig", men for meg synes det som at Epsons egne briller blir litt for blå, mens Xpands muligens er hakket for varme... Dette går det selvsagt an å gå nærmere i sømmene. Til sammenligning med Sonys briller er Epsons glass fremdeles veldig blå for øvrig, og forskjellen på Sony og Xpands briller er langt mindre enn Epson og Xpand.

Hvis jeg skal gi TW9000 noe "trekk" sett opp mot X30 og HW30 må det være at jeg fremdeles vil si at D-ILA / SXRD har en fordel hva angår "glassskarphet" i mangel av et bedre uttrykk. Det virker fremdeles hakket mer sømløst på HW30 og X30, men gjør seg i utgangspunktet kun gjeldende på større lerretsstørrelser / lave sitteavstander som Andreas er inne på.

Totalt sett vil jeg uansett si at det er "varmt" i mellomsjiktet i år; både HW30, X30 og TW9000 har sine definitive styrker og svakheter der jeg mener det ofte vil være personlige preferanser som avgjør hva som passer best. Det som jo uansett - slik jeg ser det - må sies å være en fordel er at alle tre er så gode at en liksom ikke gjør noe feil uansett hva en måtte velge!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer jo stadig heftigere og mer "moire-vennlige" lydtransparente duker, men på de fleste av dagens tilgjengelige lydtransparente duker vil moire kunne bli et tema på TW9000. Du bør nok i så fall se i retning av et "4K" lydtransparent lerret om du skal bruke dette mot TW9000. På HW30 og X30 vil ikke moire være et issue.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes pila peker stadig stødigere mot TW9000 og et Craftsman 4K DIY lerret. Glimrende at dere deler erfaringer!

Mvh

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det stemme at disse modellene har en "instant off" funksjon? Min TW5900 stopper viften nesten med en gang den slåes av, mens i manualen står det bare at viften vil spinne en stund etter at pæren slukkes.'

edit:
    Fant svaret 2s etter å ha publisert inlegget
    Specs - Epson EH-TW5900 - Epson

Men da kommer oppfølgingsspørsmålet; er "instant off" sunt for pæren?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instant off er alltid det beste for pæren, og har alltid vært det! Aktiv nedkjøling er faktisk en stressfaktor.
    Problemet er at projektor-produsentene gjerne har plassert elektronikk i nærheten av lampehuset, og denne tåler selvsagt ikke varmen som sprer seg når lampen får passiv nedkjøling. Mange produsenter kontruerer nå projektorene slik at dette ikke er noe problem, og da kjører de også passiv nedkjøling for å forlenge levetiden på lampen. Passiv nedkjøling har bare en liten negativ side ved seg, og det er at det tar lengre tid før lampen kan tennes igjen (å tenne varm pære korter levetiden drastisk). For de som må tenne lampen igjen med en gang, har Epson løst dette ved å la viftene gå på full guffe en liten stund før lampen tennes igjen. Skrur man på en projektor som nylig er slått av, vil altså viftene starte først, og så tenner lampen etter en liten stund. Skrur man på umiddelbart etter avstengning, hender det at projektoren ikke vil starte i det hele tatt, men fungerer igjen etter noen minutters kjøling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer overens med mine observasjoner. Takk for oppklaringen, dette er nyttig å vite.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe sted der man kan få en demo av TW6000 og evt. også TW9000. Synes det blir litt mange usikre faktorer i forhold til å kjøpe basert på tilbakemeldingener her. Bor på Hamar, men en Oslotur kan jo vurderes da jeg regner med at det evt. er hit man må for å finne en demo mulighet?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jvc solgt. Og inn skal vel 9000w.

Men har ikke 3D forsterker, har onkyo 3008.
    Hvilke signal er det å foretrekke for trådløse signalet?

Og 9000w konventere 2D til 3D, hvordan gjør den det? Samme kvalitet
    som direkte sent 3D?
    Da trenger jeg bare et signal til prosjektoren anyway.

Edit
    Har Oppo 3D bluray spiller med to hdmi utganger.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300

som direkte sent 3D?

Edit

Onkyo tx-nr3008 er da 3d klar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300

som direkte sent 3D?

Edit
    Har koblet min Oppo med HDMI utgang 1 direkte til Sony VW95'n for å få 3D (min forsterker har heller ikke 3D). Har også satt HDMI 1 til kun bilde og ikke lyd. HDMI 2 går til forsterker med lyden.

Hvis du vil ha trådløst så er det vel en dings som da i stedet plugges i HDMI 1 for å sende signalet til Epsonen.

Har ennå til gode å se noen TV eller PJ greie konverterningen 2D til 3D på en slik måte at det er noe verdt. Sonyen min har også en slik funksjon, men null verdt i mine øyne. Har testet det på forskjellige TV'r også. Så for bra 3D, må du nok handle litt Blu-ray eller spill (dog spill med så stor input lag som 9000w kan jo virke litt "tungt" for enkelte).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Onkyo tx-nr3008 er da 3d klar.
    Trodde ikke det...
    MEN hvordan får du det til?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Har koblet min Oppo med HDMI utgang 1 direkte til Sony VW95'n for å få 3D (min forsterker har heller ikke 3D). Har også satt HDMI 1 til kun bilde og ikke lyd. HDMI 2 går til forsterker med lyden.

Hvis du vil ha trådløst så er det vel en dings som da i stedet plugges i HDMI 1 for å sende signalet til Epsonen.

Har ennå til gode å se noen TV eller PJ greie konverterningen 2D til 3D på en slik måte at det er noe verdt. Sonyen min har også en slik funksjon, men null verdt i mine øyne. Har testet det på forskjellige TV'r også. Så for bra 3D, må du nok handle litt Blu-ray eller spill (dog spill med så stor input lag som 9000w kan jo virke litt "tungt" for enkelte).
    Ja, det var noe slik jeg hadde tenkt.

Men da med trådløs ifra Onkyoen, istedenfor Oppo BR spiller? Eller er det samme hva en velger?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Optoma HD33 var veldig matt og grått og altfor mye regnbue effekt til at jeg kunne hatt den, jeg må nok kjøpe LCD hvis jeg skal ha noe i denne prisklassen, f.eks TW6000W...

Sitat Opprinnelig postet av Trond_r
    Ser mange skriver at TW6000 har "dårlig" sortnivå Var å fikk en demo av Optoma HD33 (Står mellom den og TW6000) på HIFI Klubben (kun i 2d da de ikke hadde briller) der det første selgeren sa da filmen startet var at denne hadde mye dårligere sortnivå en HD83 og han ikke var i tvil hva han ville ha kjøpt. Men jeg syntest bildet var heilt topp jeg.

For Gorm og alle dere som har hatt anledning til å se og prøve masse forskjelige projektorer så har sikkert TW6000 mye dårliger sortnivå en mye annet , men for meg som aldri har hatt en projektor og kun en flatskjerm i mitt liv og som syntest hd33 var kjempe vil jeg da syntest at TW6000 er bedre eller dårligere? Skulle ønske jeg hadde råd til Tw9000 eller Hd83 men det har jeg ikke.

Så er TW6000 den som gir best sortnivå i sin prisklasse med 3d eller er det Optoma? Og er TW6000 den beste allrounderen i sin prisklasse?

Hilsen en som er helt ny i projektorverden.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 8 av 42 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •