Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jøss, får du justert såpass sideveis? Men den står kanskje nært senter i bildet høydemessig?

Når man bruker mye lens-shift vil bildet havne ut mot ytterkant av optikken. Den er den ikke like lineær med tanke på både lys-uniformitet og kromatisk abberasjon. Når det er sagt, så er det ikke sikkert du legger merke til noe stor forskjell. Du må i tilfellet bare prøve
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe bommet litt der jeg Gorm. Har satt den 6 m fra lerret og kan ikke ha den mer enn 150cm fra gulv! trodde ikke høyden ville gå ut over den horisontale forskyvningen menmen det fungerer bra allikevel. Merker ingen" rariteter" med bildet.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vil tw 6000w fungere på 77" grått lerret på ca 4m avstand.Har et rom med bra lyskontroll.Trehvit tak/skråtak,og mørk vegg bak lerret.
    Har en benq pe 8720 ser mye fotball,og litt blu ray film.Hvordan står denne seg iforhold til 8720 på 2d? Er den VELDIG mye bedere? Kan jeg bruke det universalfestet med 4 armer som holder 8720?
    Er dette en bra løsning for meg,eller vil det være bedere å bruke 2000kr på ny pære til 8720?

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for litt siden TW9000 med proffkalibrering. Og bildet er selvsagt suverent.
    MEN, gadd ikke 3D kalibrering, så selv om 3D effekten er imponerende nok, var ikke bildet like bra som 2D, syntes jeg.
    Så kommer dagens tips: i filmen BRAVE (3Dversjon da) så er det en meny som heter MAXIMIZER. Her er det noen kalibreringstips både på lyd og her for (min hvertfall) første gang også på 3D bilde. Her kunne man enkelt sette brightness, kontrast osv gjennom brillene, og det var faktisk endel som måtte justeres.
    Resultatet: BETYDELIG klarere og flottere bilde!! Anbefales!! Og forøvring en meget bra film
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epson
    Hei har et spørsmål ang tw9000w ! er det slik at man med trådløs koblet opp nesten ikke kan røre seg i rommet uten at signalet blir forstyrret og hopper ut ? altså ingenting kan komme i veien for signalet ?
    Opplever ingen problemer med dette. Det som derimot gjør at signalet kan falle ut er om du står rett foran mottakeren og dekker for projektoren. Noe annet påvirker ikke signalet i hele tatt (hvertfall hos meg). Et tips er å montere denne mottakeren så høyt som mulig, så er sjansen enda mindre for at noe skulle dekke foran denne.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hentet min TW-9000, gleder meg virkelig til å teste denne på julekvelden.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da har jeg fått hentet min TW-9000, gleder meg virkelig til å teste denne på julekvelden.
    Gratulerer! Ser du har noe seriøst heftig utstyr på plass fra før(!). Et lite strøk grå/sort veggmaling nå, så er alt perfekt
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Gratulerer! Ser du har noe seriøst heftig utstyr på plass fra før(!). Et lite strøk grå/sort veggmaling nå, så er alt perfekt
    Takk. Å male rommet skulle jeg ha gjort, men får dessverre ikke lov.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt opp TW9000 kinoen min... UTROLIG stilig ble det faktisk... :-D Nå har jeg ikke noe å sammenligne med, men vi er alle utrolig fornøyd. Har to jenter på 7 og 9 som smiler fra øre til øre når de ser film nede i kjelleren. (Det gjør far også) Ble ferdig for to dager siden, så jeg rakk det til julaften, og som var målet. Men fy av meg så mange "knapper" det er å sette seg inn i. Har en Onkyo TX-NR1010 og en hel "haug" med Klipsch høyttalere. Må nok ta et lite kurs på dette ja.. Har aldri hatt hverken pj eller stereoanlegg tidligere... Får komme tilbake "hit" etter jul og "mase" litt? (F.ek. hvordan vise TV-bilder på pj..?) Vil også få takke Gorm for nydelig kalibrering. GOD JUL TIL DERE ALLE. MVH Roger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått montert opp min TW9000, jeg glemte å rette på bildet før jeg hang PJ i taket. :-?

Noen som vet hva den innstillingen heter sånn at jeg kan få riktig vei når den henger i taket.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noe som vi ofte kaller for Looser Manual og den følger som regel med i esken...;-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det finnes noe som vi ofte kaller for Looser Manual og den følger som regel med i esken...;-)
    Ja, jeg har sett i den. Men jeg ser ikkenoe om at det står noe om det der.
    Jeg går inn på signal og der står det Plassering og den går det ikke ann å gå inn på som jeg mener er mest riktig.

Edit: jeg fikset det på en annen måte.

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6100w vs 6000w

Hei

Hva er forskjellen mellom 6100W og 6000W ?

Det som jeg ser er:
    6100w : vs 6000w:
    har 2300 ANSI lumen vs 2200 ANSI lumen
    har ikke linsejustering vs har linsejustering
    24 db lydnivå ( ikke det at dette er noe å henge seg opp i )vs 32db
    6kg vs 7kg

Ser at prisen er ca 1000,- forskjell. Er dette alt? og er det vert det?
    er det lagt inn noen andre endringer som jeg ikke vet om som gjør det bedre med 6100 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme lysstyrke, begge er uten lens-shift, samme støynivå, og det kan umulig stemme at det skiller 1 kg i vekt. Muligens noe gram forskjell

Forskjellen er i hovedsak IR-styrte 3D briller (TW6000), mot RF-styrte (TW6100)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg valgte TW5900 pga pris og farge uten å mukke siden dette i praksis er ein TW6000. Du skjønner kanskje kor eg vil hen...kun papirspecs skiller disse modellene
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er langt mer enn papir-spec som skiller disse. Jeg har selv vært på fabrikken til Epson, og sett hvordan de sorterer og klassifiserer deler. Selv lampene de produserer blir klassifisert, og de beste lampene går til den dyreste projektoren, de som ikke holder mål går til modellen under, og de dårligeste havner i den billigste. Når det gjelder grunnkalibrering av projektoren er det likeså. De dyreste utgavene har mye trangere nåløye de skal gjennom. Kikker du på fargerom og fargetemperatur, så måler du grei forskjell på TW6000 og TW5900.
    Så du mener at prisforskjellen på ca 1500 kroner er verdt det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er verdt det eller ikke, er en ganske individuell greie. Kommer jo an på hvor mye 1500 kroner betyr for den enkelte. Rent billedmessig mener jeg det er verd å bla opp mellomlegget. Spesielt pga at få personer får projektorer i denne prisklassen kalibrert, og det er nettopp her den største forskjellen ligger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    samme lysstyrke, begge er uten lens-shift, samme støynivå, og det kan umulig stemme at det skiller 1 kg i vekt. Muligens noe gram forskjell

Forskjellen er i hovedsak IR-styrte 3D briller (TW6000), mot RF-styrte (TW6100)

Er Ir-styrte bedre enn RF-styrte?
    sammenlignet fra lefdal. (vet at dette ikke er den beste siden å bruke, men det var det jeg hadde å gå ut ifra der å da)

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Show?products=EHTW6100W@store-lefdal|EHTW6000W@store-lefdal

hva er best å gå for av disse 2 da?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-signal (bluetooth) er definitivt best. IR-signal (infra-rødt) er det mye lettere å miste sync på, i tillegg til at det lett forstyrrer IR-mottakerne på annet utstyr, slik at fjernkontrollene ikke fungerer skikkelig.

TW6100 vil sikkert også holde seg bedre i pris (bruktmarkedet), da den jo er en generasjon nyere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tror dere kan jeg få for min TW9000 som har gått 200 timer? Den har 3stk 3d briller, Ca 4 mnd gammel. Ønsker meg en projektor med autozoom siden jeg bruker 2.35:1 lerret uten anamorphisk linse...

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hvor mye tror dere kan jeg få for min TW9000 som har gått 200 timer? Den har 3stk 3d briller, Ca 4 mnd gammel. Ønsker meg en projektor med autozoom siden jeg bruker 2.35:1 lerret uten anamorphisk linse...
    Du kan selge den til meg for 9 000 kroner....

Det at TW6000 har offset på 0, betyr det at hvis toppen av lerretet henger 20 cm under taket bør senteret på linsen på projektoren også henge 20 cm under taket? Eller har jeg misforstått?

Hvilken dimensjon er det på skruehullene på projektoren?

Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •