Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 42 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 823
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Har brukt den sammen med PS3 også.
    Kanskje du kan prøve å resette bilde instillingene til PS3 og se om det hjelper?
    (slå av ps3, og slå den på igjen med å holde power knappen inne til det piper 3 ganger så slipper du den igjen).
    Noen er jo sensitiv for flimmring, hvor mange andre er det som ser denne flimmringen ?
    2 andre som har reagert på det. Først tenkte jeg det var noe man vendte seg til.
    Har merket det godt på to filmer med veldig lyse scener (tintin og en sjø/hav dokumentar).

Skal forsøke å resette bildeinnstillingene.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også litt flimring med tw9000, men det er kun i ekstremt lyse scener. For eksempel en helt hvit skjerm. Tenker at dette er brillene som ikke åpner/lukker raskt nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at 3D ikke er det helt store for meg, blir ganske sliten av å se på det, spesielt aktiv. Passiv 3D er mye mer behagelig for meg.
    Men har sett TinTin i 3D på den projektoren, kan ikke huske flimring der.
    Hvilken firmware har dere på deres projektor? Og hvilken innstilling bruker dere på brillene ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd å kjøre høyere oppdateringshastighet i 3D. Ligger under 3D brightness i 3D-menyen. Jo lavere 3D brightness, jo høyere oppdateringshastighet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonter@me.com
    Hei,

hiver meg inn i denne tråden jeg. beklager om det er helt off topic. fikk i dag min tw9000 proff kalibrert fra avshop. Er helt nybegynner på projektorer, men jeg sliter meg en rød liten flekk nede i høyre hjørne. noen som har opplevd noe lignende??
    Liten rød flekk som i en lysende rød piksel, eller er den større?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har dere prøvd å kjøre høyere oppdateringshastighet i 3D. Ligger under 3D brightness i 3D-menyen. Jo lavere 3D brightness, jo høyere oppdateringshastighet.
    ...er ikke det på HW30/50/VW95? Har TW9000 også denne muligheten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten rød flekk som i en lysende rød piksel, eller er den større?
    den er større, ser den bare i mørke scener, trodde det var støv eller noe sånt på linsa, men får det ikke bort. prøver å få tatt bilde men det var ikke så lett i helt mørke bakgrunner

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...er ikke det på HW30/50/VW95? Har TW9000 også denne muligheten?
    Ja den har det. Var det jeg mente når jeg tidligere feilaktig snakket om innstillinger på brillene. Husket ikke i farten hva det het, men det heter 3D-brightness som Gorm sa.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonter@me.com
    den er større, ser den bare i mørke scener, trodde det var støv eller noe sånt på linsa, men får det ikke bort. prøver å få tatt bilde men det var ikke så lett i helt mørke bakgrunner

Det der ser ut som støv ja. Det ligger nok ikke på linsen, for da ville du ikke sett det på lerretet ;-)
    Støvet ligger mest sannsynlig inne i engine, og har flyttet på seg under frakt av projektoren. Hadde nemlig reagert på det der under kalibrering, og ville da aldri sendt den videre. Ta kontakt med enten selger eller Epson support, for dette er en reklamasjonssak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ser ut som støv ja. Det ligger nok ikke på linsen, for da ville du ikke sett det på lerretet ;-)
    Støvet ligger mest sannsynlig inne i engine, og har flyttet på seg under frakt av projektoren. Hadde nemlig reagert på det der under kalibrering, og ville da aldri sendt den videre. Ta kontakt med enten selger eller Epson support, for dette er en reklamasjonssak.
    ouch, max uflaks med med første projektor kjøp da. får høre med avshop først og fremst og se hva de sier. takk for kjapt svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5900 vs 6000

Hei.

Har planer om å investere i en projektor fordi vi skal flytte og har endelig plass.
    Projektoren kommer til å stå ca 3-4 meter fra lerret og det er lyse vegger og tak.
    Jeg har sett mye info om TW6000 i denne tråden, men nesten ingenting om 5900. Er det stor forskjell på disse projektorene? Hvis jeg skal følge testene til feks lyd og bilde så kommer jo 5900 bedre ut i antall stjerner, men dette er vel også målt i sammenheng med pris?

Hvilken av disse ville dere valgt, og hvorfor?

Mvh
    Jørn.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JWH
    Hei.

Har planer om å investere i en projektor fordi vi skal flytte og har endelig plass.
    Projektoren kommer til å stå ca 3-4 meter fra lerret og det er lyse vegger og tak.
    Jeg har sett mye info om TW6000 i denne tråden, men nesten ingenting om 5900. Er det stor forskjell på disse projektorene? Hvis jeg skal følge testene til feks lyd og bilde så kommer jo 5900 bedre ut i antall stjerner, men dette er vel også målt i sammenheng med pris?

Mvh
    Jørn.
    Jeg har 3,81 fra midten av projektor til vegg og er strålende fornøyd med TW6000, stillegående, lysterk og fyller mine behov helt til forventninger. Må si at jeg ikke har brukt 3D delen så veldig mye men det fungerer optimalt det også. Jeg har ikke prøvd de to andre, men slik jeg ser det så får du bedre om du betaler mer, og dårligere om du betaler mindre... Veldig forenklet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har akkurat kommet hjem fra en Oslo tur. Stakk innom AVShop og hentet min kalibrerte 9000W (takk til Gorm) samt mitt nyinnkjøpte lerret. TabT V3 D65 106". Gleder meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet min nye TW9000, kanonfornøyd. Takk til Gorm for kalibrering

Men skal det støvdekslet bråke så jæklig når det åpner seg?

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JWH
    Hei.

Mvh
    Jørn.
    Eg valgte TW5900 pga pris og farge uten å mukke siden dette i praksis er ein TW6000. Du skjønner kanskje kor eg vil hen...kun papirspecs skiller disse modellene

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er langt mer enn papir-spec som skiller disse. Jeg har selv vært på fabrikken til Epson, og sett hvordan de sorterer og klassifiserer deler. Selv lampene de produserer blir klassifisert, og de beste lampene går til den dyreste projektoren, de som ikke holder mål går til modellen under, og de dårligeste havner i den billigste. Når det gjelder grunnkalibrering av projektoren er det likeså. De dyreste utgavene har mye trangere nåløye de skal gjennom. Kikker du på fargerom og fargetemperatur, så måler du grei forskjell på TW6000 og TW5900.

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Men skal det støvdekslet bråke så jæklig når det åpner seg?
    Ja, dessverre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Tenkte å kjøpe tw6000. Ser tidligere i tråden at denne ikke bør monteres på hylle. Takhøyden på rommet er 3.5-3.6m og kasteavstanden til projektoren er ca 5,5-6 meter. Kan den monteres på en hylle da. Eller må den henges i taket.?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må henge opp ned, og plasseres slik at linsen henger i akkurat samme høyde som øvre kant på lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går i sort....

Har akkurat gjort meg mer eller mindre ferdig med kinorommet, og har begynnt å fyre opp litt film :-)

MEN......jeg kjører PS3 som kilde på 3D gjennom Tw9000. Med mer eller mindre jevne mellomrom går skjermen i sort i ett sec og 2.....lyden høres fortsatt, og når bildet kommer tilbake er det selvfølgelig i sync. Noen som har ett godt svar på dette spørsmålet?
    :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Har akkurat gjort meg mer eller mindre ferdig med kinorommet, og har begynnt å fyre opp litt film :-)

MEN......jeg kjører PS3 som kilde på 3D gjennom Tw9000. Med mer eller mindre jevne mellomrom går skjermen i sort i ett sec og 2.....lyden høres fortsatt, og når bildet kommer tilbake er det selvfølgelig i sync. Noen som har ett godt svar på dette spørsmålet?
    :???:
    Har du prøvd med en annen HDMI kabel? Jeg opplevde det samme en en periode. Mener å huske at lyden var der når bildet datt ut. Jeg byttet kabel og har ikke opplevd det samme i ettertid. Det var også med PS3 på TW9000.

Side 38 av 42 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •