Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 42 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 823
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tw6000

Jeg har projektor (Benq PE8720) plassert bak i rommet på en hylle over dør inn til hjemmekinoen. Kan EH-TW6000 også plasseres sånn, eller går ikke det siden den ikke har lensshift ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det går ikke, da TW6000 ikke har lens-shift

Måtte eventuelt være om øvre kant på lerretet er i nøyaktig samme høyde som linsen på projektoren, da kunne du eventuelt lagt projektoren opp-ned oppå hyllen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW9000 el. TW9100?

Hei Gorm. Prøver meg med et innlegg under denne tråden..

Er i ferd med å kjøpe W9000, men det som "bekymrer" meg nå, er det du skriver under denne tråden: "Nyhet! Sony VPL-HW50" merket med rødt under.

"Ja, det er korrekt, selv om jeg ikke tror dette har noe som helst med sparing å gjøre. Etter en stund "selger projektorene seg selv", og muligens tar de seg ikke bryet med å rekalibrere produksjonslinjen. Jeg rekalibrerer jo hele tiden colorimeteret mitt mot et referanse spektorradiometer (lager egne profiler), nettopp for å forhindre at drift i fargefilterne skal påvirke kalibreringsresultatet.

Kalibrerer i hovedsak to forskjellige varianter av HW30 om dagen, med typebetegnelser som slutter på enten B1 eller B2. B1 har lineær gråskala (kalibrerte den siste av dem på fredag). B2 har en ulineæritet som gir seg utslag i for høyt innslag av rødt i topp og bunn, og for lavt i midten. Dette er det ikke mulig å kalibrere bort, så man ender opp med å kompromisse litt, med høyt innslag av rødt i de mørkeste områdene. HW30 har stort sett vært stabilt bra på dette området, men siste versjon minner altså litt om problemene jeg opplevde med HW20.
    Erfaringsmessig har det vel alltid lønt seg å kjøpe tidlige utgaver av Sony's projektorer

Dette er forøvrig ikke unikt for Sony. Kikker vi mot hovedkonkurrenten Epson, så ser vi samme sak der. 40-50% av dem har f.eks undersaturert fargerom i fargemodus "Natural", og det er det ingen kur for. Noe annet fargemodus kan man heller ikke velge, for de andre har en helt forskrudd gamma-respons, som det ikke er mulig å kalibrere korrekt"

Er det slik at jeg risikerer å få en "mandagsutgave" av W9000 om jeg bestiller en pj. på AV-Shop i dag, og som kan bli vanskelig å kalibrere? Burde jeg vente med bestilling til W9100 kommer for salg? Eller har jeg missforstått alt..
    MVH Roger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper elektronikk, risikerer du alltid å ende opp med en mandagsutgave ;-)
    Min erfaring er imidlertid at risikoen er lavere hos Sony og Epson, enn hos mange andre produsenter. Det er heller ikke slik at det jeg beskrev angående TW9000 er en alvorlig "feil". På en kalibrert enhet tør jeg vedde hva som helst på at du ikke ser forskjell. Forøvrig leverer jeg ikke fra meg kalibreringsrapport på enheter jeg ikke mener holder mål, uansett hvem jeg kalibrerer for.

Når det gjelder TW9100 vs TW9000, hva får deg til å tro at det er noen forskjell på disse? Foruten bluetooth kommunikasjon med nye 3D-briller, så er jo disse enhetene tilnærmet identiske.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det veldig stor forskjell på sortnivået fra TW6000 og TW9000?
    har veldig lyst på en TW6000, men trenger et ganske ok sortnivå.. veggene på siden er det akustikkplater, frontvegg og bakvegg er malt med Lady pure color mørkegrå. tak har også akustikkplater rundtforbi.

Eller kan dere anbefale en ann 3D-projektor så god i den prisklassen?

Takk for svar!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller muligens TW-6100 :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om rommet ditt fortjener noe bedre enn enn en projektor med rundt 1000:1 grunnkontrast (TW6000/6100). Med såpass lav grunnkontrast, blir jo den dynamiske irisen relativt "masete".
    TW9000 har jo rundt syv ganger så høy grunnkontrast, og dette alene betyr jo at bildeopplevelsen er i en helt annen liga.

Hvor stort lerret skal du bruke?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    maks 85, har ikke penger til en TW-9000
    med mindre jeg får den for 10k på brukten ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med maks 85" lerret, ville jeg kanskje siktet mot en projektor med noe lavere lysutbytte. Siden de fleste i prisklassen rundt 10K har relativt lav grunnkontrast, så vil jo projektorer med høyt lysutbytte, være tilnærmet ensbetydende med dårlig sortnivå.

At du får TW9000 for under 10K på "brukten", er det lite tvil om. Spørsmålet er hvor tålmodig du er ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du andre projektorer å anbefale?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg registrerer at Optoma HD33 kommer godt ut i diverse tester. Har ikke inngående kjennskap til den selv, men den har jo vært med i en del gruppetester
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kan anbefale den forran Epson TW6100/TW6000?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når du kjøper elektronikk, risikerer du alltid å ende opp med en mandagsutgave ;-)
    Min erfaring er imidlertid at risikoen er lavere hos Sony og Epson, enn hos mange andre produsenter. Det er heller ikke slik at det jeg beskrev angående TW9000 er en alvorlig "feil". På en kalibrert enhet tør jeg vedde hva som helst på at du ikke ser forskjell. Forøvrig leverer jeg ikke fra meg kalibreringsrapport på enheter jeg ikke mener holder mål, uansett hvem jeg kalibrerer for.

Når det gjelder TW9100 vs TW9000, hva får deg til å tro at det er noen forskjell på disse? Foruten bluetooth kommunikasjon med nye 3D-briller, så er jo disse enhetene tilnærmet identiske.
    Hei Gorm. Det jeg tenkte på var at W9100 er en "ny" modell, og de som jobber ved samlebåndet på fabrikken er litt mer "på hugget" for sin "nyhet", så er kanskje sjansen for en "mandagsutgave" litt mindre :wink: OG når det gjelder det veddemålet nu nevner, så tør i allefall ikke jeg å begi meg utpå noe slikt I allefall, jeg bestiller W9000 nå før helga Vil samtidig få takke for mange nyttige innspill her på AV-forumet. MVh Roger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropeders
    Det jeg tenkte på var at W9100 er en "ny" modell, og de som jobber ved samlebåndet på fabrikken er litt mer "på hugget" for sin "nyhet", så er kanskje sjansen for en "mandagsutgave" litt mindre
    Det der hørtes helt usannsynlig ut..
    Eneste som kunne hatt betydning er forbedringer i produksjonsprosessen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvis noen vurderer og kvitte seg med sin TW9000 så gi meg et hint

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projector vil ikke starte opp!

Hei! Har en tw6000 som ikke har vært i bruk på ca 4 uker, prøvde å skru den på nå for å se på champions league i fred og ro (har fått valp i hus). Og prosjektoren vil ikke skru seg på! Vifta går for fullt i et par minutter og de to diodene blinker rødt. Har prøvd nå 6-7 ganger.

Den har vært sånn før også ved et par anledninger, men har som regel kommet på etter andre forsøk. Hva er det som er galt? Kjøpte den for under ett år siden fra avshop så jeg regner med at dette dekkes av garantien?

Takker for svar

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om lampen har tatt kvelden. Er var bare å ta kontakt med Epson support, så sender de vel ny lampe direkte?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Hei! Har en tw6000 som ikke har vært i bruk på ca 4 uker, prøvde å skru den på nå for å se på champions league i fred og ro (har fått valp i hus). Og prosjektoren vil ikke skru seg på! Vifta går for fullt i et par minutter og de to diodene blinker rødt. Har prøvd nå 6-7 ganger.

Den har vært sånn før også ved et par anledninger, men har som regel kommet på etter andre forsøk. Hva er det som er galt? Kjøpte den for under ett år siden fra avshop så jeg regner med at dette dekkes av garantien?

Takker for svar
    Som Gorm sier, var i lignende situasjon selv og kontaktet epson support på mail. svar etter en dag og ny pære levert på døren etter 4 dager. husk og send med serienummer som står på baksiden samt kopi av kvitering...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Hei
    Dere som bestiller med kalibrering, er det basic eller proff dere vil ha?

Jeg la inn en bestilling på basic og 3D, burde jeg kanskje ha tatt proff istedet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basic = Kun gråskala-kalibrering. altså ikke en fullverdig kalibrering, da den ikke berører fargerommet, annet enn å velge beste pre-fabrikerte fargemodus fra fabrikk.
    Full = Fargerom og gråskala kalibrering, altså en fullverdig ISF/THX kalibrering
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 36 av 42 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •