Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Under de forhold, ville jeg helt klart valgt HW30 fremfor TW9000. Det er en mye bedre projektor til et maskert rom, med moderat stort lerret. Når du har passert 100-110 tommer, vil TW9000 etter hvert vise muskler.
    I det kommende rommet ditt (120" lerret) vil TW9000 være beste valget
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Under de forhold, ville jeg helt klart valgt HW30 fremfor TW9000. Det er en mye bedre projektor til et maskert rom, med moderat stort lerret. Når du har passert 100-110 tommer, vil TW9000 etter hvert vise muskler.
    I det kommende rommet ditt (120" lerret) vil TW9000 være beste valget
    Bakdelen med TW9000 når lerretet blir større enn 120" er at da vil det bli mulig å se screendor, når jeg zoomet til 3m bredt 2.35:1(tilsvarer 136" 16:9) lerretet mitt når jeg testet den kunne jeg se screendoor ganske tydelig i lyse partier.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på sitteavstand selvsagt, og hva man er vant med fra før ;-)

Moiré er forøvrig verre enn synlig pikselstruktur
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom en hyggelig kar på døra mi i dag men en stor pappeske fra avshop. Epson TW9000 stod det på esken

Gleder meg som en unge til å komme hjem og starte på monteringen. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Den skal monteres i et tak med dobble gipsplater. Tror jeg skal klare å finne bjelkelaget over gipsen. Spørsmålet er: Ville dere valgt å montere projektoren rett i nærmeste bjelke og justert inn med lense shift? eller ville dere ha prøvd å sette opp noe ekstra bjelker på undersiden av gipsen for å få projektoren mer sentrert? For å skru den midt i bjelken tipper jeg at jeg kan komme ca. 80 cm fra senter av lerretet. Å få den 100% sentret på lerretet kan nok uansett bli vanskelig grunnet konflikt med en dør. Tips tas i mot med takk!

Hvor mye påvirkes egentlig bildekvaliteten med bruk av lense shift?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har normal takhøyde, så skal du være klar over at det er svært lite å gå på sideveis, når du også må benytte vertikal lens-shift. Du kan fort havne i en situasjon der du ikke har stort nok justerings-område til å flytte bildet på plass.

Lens-shift påvirker ikke bildekvaliteten i nevneverdig grad.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Fant bjelken på første forsøk og trengte ikke mye lens-shift horisontalt. Dette ser bra ut

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglende 3D-offset i avspiller (eller fremviser?) er en underkommunisert problemstilling. Vet noen om en oversikt over spillere (og evt. fremvisere (TV/PJ)) som har slik justeringsmulighet?

En blu-ray spiller som ikke har denne justeringsmuligheten er typisk satt opp til et 50 tommer bilde, siden andelen TV-apparat i denne størrelsen er svært høy.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw9000

Noen andre som har problem med vertikal lens shfit på denne. Hos meg synker bilde hele tiden. Merket det da jeg skulle ha litt action på film med litt bass. Hele bilde forsvant nesten. Prøvde etter det, og det var nok å tappe litt med fingrene på toppen av den så begynte bilde å synke. Den står på en hylle festet i veggen bak i kinoen, i overkant lerret. Står på en trehylle, har ikke noe demping på den. Har sendt mail til AV Shop, så får vel høre noe fra dem.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet etter å ha lest hva det faktisk ble spurt om.

Har selv ikke hatt problemer med dette, bare at bildet vibrerer når subbene pusher skikkelig på i bunn Men bildet holder seg fint på plass dog.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel det samme på min TW5500 som deg. Den ristet litt i bilde, men hadde aldri problem med å holde det på plass. Som denne er nå er den ikke til å bruke.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Noen andre som har problem med vertikal lens shfit på denne. Hos meg synker bilde hele tiden. Merket det da jeg skulle ha litt action på film med litt bass. Hele bilde forsvant nesten. Prøvde etter det, og det var nok å tappe litt med fingrene på toppen av den så begynte bilde å synke. Den står på en hylle festet i veggen bak i kinoen, i overkant lerret. Står på en trehylle, har ikke noe demping på den. Har sendt mail til AV Shop, så får vel høre noe fra dem.
    JA!!!
    Jeg har dette "problemet", den synker hele tiden. Jeg retter den opp, og den synker igjen. Litt plagsomt. Samme problem på TW5000 og.

En annen ting, så synes jeg den blir uskarp etter en stund, og jeg må justere fokus og. Dette er mest / enklest å se når jeg bruker PC og en del teksting.

Annen ting er at den wireless saken må restartes HVER gang jeg skal se på PJ. Vis ikke så finner den ikke kilde :-(
    Bruker denne sammen med Onkyo 3008, kanskje det er den som er sen med å sende ut signalet, og PJ ikke finner signal og går i blå skjerm, må da restarte wireless saken og volla bilde

Nesten slik at jeg sender den i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever også at bildet "faller" litt over tid. Ikke mye, men siger nok ned med noen cm i løpet av en uke om jeg ikke justerer(gjort det til en vane å ta en sjekk/justering hver dag). Skarpheten må også justeres jevnlig.

Trådløs-enheten også slås av /på stort sett hver gang jeg starter opp sulamitten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel ikke være slik? Som min er nå er den ikke brukelig. Halve bilde forsvinner jo på 15 minutter. Har også merket det med focus. Den må stilles om etter den er blitt skikkelig varm. Har lest litt om det, og det blir anbefalt å la den stå på en halvtime før du snurrer film på den. Så har jeg jo også dette med at bildet ikke er riktig i bunn i forhold til topp og sider, men det kan jo være noe med plassering og innstillinger. Har ikke funnet ut av det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte fast justeringshjulet med litt blu-tac. Problemet er vel at hjulet ikke sitter stramt nok, og således lar linsen "rulle" i gravitasjons-retning. Er forøvrig akkurat samme greia med TW3xxx/4xxx/5xxx seriene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte fast justeringshjulet med litt blu-tac. Problemet er vel at hjulet ikke sitter stramt nok, og således lar linsen "rulle" i gravitasjons-retning. Er forøvrig akkurat samme greia med TW3xxx/4xxx/5xxx seriene.
    Er dette noe jeg kan ordne, eller er dette noe som må ordnes på service. Er jo en helt ny prosjektor.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe jeg kan ordne, eller er dette noe som må ordnes på service. Er jo en helt ny prosjektor.
    En permanent fix er service, men som Gorm sier:

Blu-Tack - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Tac er sikkert en grei løsning. Har brukt tape nå, ser ut som det også holder det på plass. Men må jo si at en hjemmekino prosjektor i den prisklassen burde vel vært bedre. Når en da hører at det er ett problem på mange Epson modeller, og at også flere har problemer med det. Da stiller jeg spørsmål om seriøsiteten til de som jobber med dette. Burde ikke dette vært tatt tak i og ordnet opp i for lenge siden da. Kjøper prosjektor til 25 000, og det første som må gjøres er å tape den for å holde ting på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Tac er sikkert en grei løsning. Har brukt tape nå, ser ut som det også holder det på plass. Men må jo si at en hjemmekino prosjektor i den prisklassen burde vel vært bedre. Når en da hører at det er ett problem på mange Epson modeller, og at også flere har problemer med det. Da stiller jeg spørsmål om seriøsiteten til de som jobber med dette. Burde ikke dette vært tatt tak i og ordnet opp i for lenge siden da. Kjøper prosjektor til 25 000, og det første som må gjøres er å tape den for å holde ting på plass.
    Dine problemer må vel kunne kvalifisere som en vesentlig mangel iht. forbrukerkjøpsloven dersom du må justere så ofte. Det er en selvfølge at linsen skal holde posisjon. Jeg har selv en TW9000 og hadde en TW 4400 før. Har ikke merket noe til dette på mine enheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok veldig enig med deg i det. Ser ut som det holder med Tack-it, men det er vel ikke slik det skal være. Så var det det styret med å sende inn og være uten prosjektor en lang stund. Er nok det jeg burde gjøre. Får høre med de på service hva jeg skal gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også en TW9000, men hadde ikke problemer med at bildet falt ned før jeg fyrte opp de 4 Svs'ene mine. Høres ut som at lens shiften din er i overkant slarkete.

Uansett så kjøper jeg aldri en projektor igjen uten motorisert lens shift. Med JVC X30 som jeg har nå kan jeg spille det jeg vil uten at bildet flytter seg en millimeter!

Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •