Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 823
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann:-D

Nå er det snart to uker siden jeg fikk montert opp TW6000 og lerret så da har jeg fått sett noen få Blu-Ray filmer, Blu-Ray konserter og sett litt på TV serier og film kanalene:-D

Dette er i en stue med eggehvit tak, delvis mørke vegger, god avstand til bakvegg og lyskontroll. Lerret er et Dreamscreen V3 Tab Basic Dynagrey 106".

Jeg må nevne att dette er min første projektor så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men synes det er klare og skarpe, detaljerte og naturlige bilder:-D Jeg føler det er bra med punch i lyse sener selv om jeg har den i eco modus. Hvor lenge dette varer før jeg må over på normal modus er jeg litt spent på. Sortnivået kunne jo vært bedre, men jeg opplever det som ganske bra og noe bedre enn jeg hadde forventet i denne stuen. Så jeg er veldig fornøyd med tanke på prisen på PJ og bruksområdet (lys stue) :-D

Projektoren henger i taket ett stykke bak sitteposisjon og er stillegående i eco modus. Men jeg lurer litt på hvor mange 100 timers bruk den leverer nok lys i eco modus før jeg må over på normal modus (full styrke på lampen)? Den støyer jo mer i normal modus selv om det sikkert går greit på film med litt volum når jeg ikke har den rett over hodet. (har ikke testet dette så mye enda da bildet er bedre i eco modus på film.)

Nå vet jeg ikke hvor lenge projektoren bør stå på etter kilden er avslått, men mener å ha lest att den bør stå på litt etter bruk for att lampa skal kjøles litt ned? For å være på den sikre siden har jeg hatt projektoren på en stund etter kilden er avslått, men er det nødvendig og hvor lenge bør den i såfall stå på etter bruk?

Takker for svar:-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trygt skru av projektoren først. Du kan til og med bare nappe ut strømledningen, uten at lampen eller projektoren tar skade av det. Det du tenker på (har hørt) er at viften kjøler ned lampen etter at projektoren er slått av. Dette gjelder bare projektorer der elektronikken er plassert for tett på lampehuset, og kan ta skade av varmen fra lampen så lenge viftene ikke går. Dette er ikke noe issue på dagens hjemmekino-projektorer.
    En UHP-lampe er best tjent med lang nedkjølingstid, og det får den ikke når viftene går. Din projektor er derfor laget slik at den kutter viftene nesten umiddelbart etter at du har slått av projektoren.
    Det lampene ikke tåler, er å starte opp når de allerede er varme. Derfor vil du oppleve at viftene går på full styrke en god stund hvis du prøver å starte opp projektoren umiddelbart etter at du skrudde den av. Da vil det ta tid før lampen tenner på nytt, og i mellomtiden går viftene som nevnt på full styrke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklarende svar Gorm:-D Har ventet i 20-30 minutt med å skru av projektoren etter bruk. Da trenger jeg ikke det så det var godt å høre:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har samme PJ i omtrent likt rom på 92" V2 lerret. Eg og er meget nøgd med valget. No har eg "endeleg" komt heim frå ferie, og fekk sett ein film (biler 2) i går kveld. Eg har ikkje fått testa noko særleg av instillingar på PJ endå, då eg ikkje har noko som helst peiling på kva desse gjer. Men vil tru eg kan gjera bildet ein del betre med nokre klikk på det eine og det andre.

Lurer derfor på om nokon kan gi meg eit par vink om nokre generelle instilingar eg bør gjera? (trur omtrent altstår på fabrikkinstilling endå). Hadde sat stor pris på all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw9000w bilde instillinger

Hei

Har akkurat fått hjem min tw9000w, men får ikke til bilde plasseringen på lerretet til å bli bra, når jeg har toppen (horisontalt) i vater så er ikke bunn i vater (skjønner ikke hvordan jeg skal stille in dette?

Noen tips?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren må stå vinkelrett i forhold til lerreret, noe den ikke gjør nå. Alle tre vinkler må være perfekte, før bildet "flyttes på plass" via lens-shift
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe nytt kurvet 2.35:1 lerret. Hvor stort lerret kan jeg ha med TW9000 projektoren uten at bildet får for lite lys? 129" i 2,35:1, altså 3 meter bredt hadde vært perfekt, men er litt redd for at den sluker for mye lys særlig i 3D. Noen som har testet? Dette er en stue med gråbrune vegger hvitt tak som er 3,10m høyt (så det kommer ikke veldig nærme skjermen). Ingen lys fra vindu i filmsammenheng.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg monterte en TW9000 hjemme hos et par som hadde en full-maskert rom, med 4 meter bredt lerret (hvit duk med 1.0 gain). De endte opp med å kjøre projektoren i økonomi-modus i 2D! 3D fungerte veldig bra, og var ganske imponerende på det store lerretet. De måtte imidlertid bytte avspiller, til en som tillot å justere 3D offset til et såpass stort lerret. Før det ble 3D offset såpass stort at det ikke var mulig å skjele nok til å få høyre og venstre bilde til å overlappe, og vi endte opp med noe som minnet om cross-talk. Tror de endte opp med en Samsung blu-ray spiller, hvor det var mulig å sette 3D-offset til ca 120", og det eliminerte problemet

Når det gjelder ditt rom, så er den eneste bekymringen det lyse taket. Du kan ikke bruke hvitt lerret uten at taket ødelegger dynamikken, og da spørs det hvor mye lys den grå duken stjeler. Dersom veggene og gulvet ikke reflekterer særlig mye lys, så tror jeg det fungerer veldig bra. TW9000 har jo enormt lysutbytte med normal-drift på lampen. Blir så gamma kalibrert i forhold til refleksjonene i rommet, så tipper jeg dette blir veldig bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg endeleg fått kopla til Xbox 360en og testa eit par spel på mon TW6000. Eg merka ikkje noko til denne input lagen. MEN eg gjorde det veldig dårleg i Colin McRae, så eg må nok testa litt meir for å finna ut om det kan delvis skuldast Lagen, eller om eg berre rett og slett er dårleg

Ein ting eg merka meg var mykje flimmer omtrent midt i biletet. Dette ver ekstremt med ei gong eg starta, men såg ut til å koma seg etterkvart. Kan dette skuldast at eg må bruka component in på forsterkar og derfor 1080i biletet? eller er det noko anna (xboxen, forsterkaren e.l.)?

Ein anna ting eg har lurt litt på med denne projektoren, er instillinga av fokus, eller kva det heiter. Å bruka det "hjulet" oppå pj til å stilla bildestorleik går høveleg greit. Men å stilla fokuset på same måte verka tungvint og vanskeleg å treffa akkurat. Kvifor er det ikkje feks stillbart med fjernkontrollen, så ein kan stå heilt inntil lerretet å stilla det inn? Vil tru det er meir treffsikkert... Slik det er no, treff eg sånn nokonlunde, men tvilar på eg har fått det så skarpt som det går an.

Såg forresten Kellex hadde tatt bilete av papira på nokon grafar før og etter kalibrering på sin PJ. Ser kanskje ut som det er mykje meir å henta på kalibrering enn eg trudde...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flimmeret skyldes nok at du overfører interlaced signal ja. Kan du ikke koble HDMI rett i projektoren?

Når det gjelder motorisert fokus, så må du nok dessverre vesentlig opp i pris før slik blir standard. Få tak i en langsynt kamerat, så går nok den justeringen greit. Hvis du må helt frem til lerretet for å se forskjeller, så kan vi vel trygt si at det likevel er ubetydelig fra normal sitteavstand?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikkje HDMI på denne 360en. Så eg får berre leva med det. Det er ikkje noko sjenerande når eg speler, men legg merke til det i menyen.

Hehe, ja med mitt flaggermussyn, så ser det rimeleg greit ut. Har tatt meg eit par turar fram og tilbake til lerretet med brillene på for å kontrollera. Problemet var eigentleg å vera stø nok på handa.

Har satt projektoren i eco modus og stilt den inn på å hengja opp ned. Bortsett frå det trur eg alt er "rett ut av eska" instilt. Er det nokon tips til noko eg bør forandra med nokre enkle knappetrykk?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer väldigt långt med DVE Essentials på BluRay. Steget efter det är en fullblodig kalibrering med kalibreringsutstyr från professionella aktörer.

Men DVE borde finnas i hyllan hos alla med tv eller projektor som är medels intresserad av ok bild.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset! Veit du kvar eg får tak i den? Og er den sjølvinstruerande? At eg forstår noko av det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den är ganska självförklarande, men det kan vara nyttigt att ha med en guide direkt från DVE, avforums eller avforums. Flera här inne har god kännedom till den också. Hifiklubben har den, samma med Soundgarden skulle jag tippa. Amazon har den i vart fall.

Amazon.com: Digital Video Essentials: HD Basics [Blu-ray]: Joe Kane: Movies & TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Nå skjønner jeg lite..
    Projektoren har fungert smertefritt med bruk av wireless hele tiden.
    I dag skulle jeg kjøre en liten demo med Sammy's Eventyr, for å vise 3D-effektene. Fikk da ikke mulighet for å starte i 3D. Slo av alt, både forsterker, PS3, projektor og hd-transmitteren. Slo på igjen, og nå får jeg ikke bilde i det hele tatt via hd transmitteren.

Lyd kommer, men Wireless HD står bare og jobber, frem til det står at den ikke finner Wireless HD.
    Får opp menyene på projektoren, så det er den trådløse overføringen som feiler..

Noen som har vært borti dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpa! Då er den bestilt

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @quiltmaster
    Hvilket signal (oppløsning og oppdateringshastiget) får du ut av PS3. I og med at PS3 ikke ville spille av 3D signal før du re-satte alt, så tyder det vel på at noe er skjedd på kildenivå?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    @quiltmaster
    Hvilket signal (oppløsning og oppdateringshastiget) får du ut av PS3. I og med at PS3 ikke ville spille av 3D signal før du re-satte alt, så tyder det vel på at noe er skjedd på kildenivå?
    Er vel ikke mer enn et par dager siden det sist ble sett 3D-film, og intet er gjort med innstillingene på PS3 etter det.
    Mener det står til Auto, husker ikke helt. Nå får jeg heller ikke til å se, iom at jeg ikke har bildesignal...

Spiller ingen rolle hvilken kilde jeg har tilkoblet, om det er dekoder eller PS3.
    Den orange lampen på transmitteren står bare og blinker,.
    Når jeg går inn på Meny - Innstillinger - WirelessHD - Mootakelse, står det 0%

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Byttet forsterker nå, og da koblet den opp med en gang

Merkelige er at jeg har lyd når jeg er tilkoblet Yamaha'en, bare bilde som ikke kommer...

Får prøve å få til en factory reset på Yamaha'en, se om det hjelper

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh.

Kjørte en reset på receiveren og tok innstillingene på PS3 på nytt igjen.
    Nå funker alt, demo igang

Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •