Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 42 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Støv i optikken er ikke normalt nei. Jeg ville nok tatt kontakt med Epson support
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Skal hjelpe en kamerat å henge opp en Epson tw 9000 m/ takfeste seinere idag, også lurer jeg på en ting.

Skal toppen av linsa være i kant med toppen av bildeflaten på lerretet?
    Ikke på toppen av selve ramme lerretet?

Er det noe mer som kan være lurt å huske på?

Har bare satt opp pj en gang tidligere for mange år siden, og den satte jeg på en hylle,så det var jo veldig enkelt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ja, det er toppen av bildet som skal gå flukt med linsa. Dersom projektoren ikkje har noko offset (det veit eg ikkje på TW9000).

Når eg hang opp PJ og lerret målte eg berre kor langt midten på lerretet kom frå sideveggen, og hang opp pj med like stor avstand frå linsa til same vegg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hei!

Ja, det er toppen av bildet som skal gå flukt med linsa. Dersom projektoren ikkje har noko offset (det veit eg ikkje på TW9000).

Når eg hang opp PJ og lerret målte eg berre kor langt midten på lerretet kom frå sideveggen, og hang opp pj med like stor avstand frå linsa til same vegg.

Et spørsmål til, når pj henger opp ned i taket, er det den delen av linsa som står opp mot taket som er toppen av linsa da?
    Eller er det omvendt?
    Hvis dere skjønner hva jeg mener

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Et spørsmål til, når pj henger opp ned i taket, er det den delen av linsa som står opp mot taket som er toppen av linsa da?
    Eller er det omvendt?
    Hvis dere skjønner hva jeg mener
    Har ikke TW9000 lens shift da? I såfall er det jo ikke så nøye med høyden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har ikke TW9000 lens shift da? I såfall er det jo ikke så nøye med høyden.
    Den har jo det, men takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Da er proffkalibrert Epson TW9000W, Chief takfeste og V3 Tab-tension Dynagrey 106" lerret bestilt!

Skal gjøre et (sannsynligvis dødfødt)forsøk med mine Samsung-briller før jeg evt bestiller nye.

Brillene jeg har er SSG-3700CR og SSG-3300CR. Delte meninger på diverse forum, uten konkrete svar på akkurat disse brillene.

Vil komme med en tilbakemelding på om de funker eller ikke.

Uansett; gleder meg til å få min første projektor i hus!
    Projektor på plass, barna(!) fikk æren av premieren med Sammys Eventyr.
    Aktiviteten som oppsto i sofaen ga fort et svar på hva de syntes - det var dukking, griping og henrykte utrop.

Ble også en test for oss voksne, og må si meg utrolig fornøyd! Selv uten blending av vindu, viste det hva som bor i denne. Nå vet ikke jeg stort om hva som er referanse, men proffkalibreringen utført av Gorm virker for meg å være top notch

Når det gjelder brillene, fungerer ikke(som ventet) Samsung-brillene jeg har.
    Det fulgte med 2 sett Epson-briller hvor jeg ikke er helt fornøyd med passform og lysinnslipp fra sidene, 5 stk X-104 er på tur nå.

Hva kan jeg si - frykter at timene ruller fort på pæra, begynner å sette av penger til jevnlig bytte :wink:

Må også si litt om Avshop: Det var litt uklart om den ble bestilt med levering eller henting. Jeg mente den var bestilt med levering, hos de var den registrert med henting. Var et par mailer før de løste det på forbilledlig måte, projektor og lerret ble faktisk utlevert i Trøndelag dagen etter at det var avklart. Kudos!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på forumet her nå for å få litt info ang. førstegangskjøp av projektor.
    Men ønsker svar på et par spørsmål.

Litt info:

* Jeg har en leilighet med stue-kjøkkenløsning, hvite vegger og tak.
    * Veggene på stuen er 4 m og 4,27 m, skal ha lerretet på den lengste veggen.
    * Avstanden fra linsen til lerretet blir da ca. 3,4 m.
    * På stuen er det 2 store vinduer, de har ganske tykke gardiner, men ikke helt lystette.
    * Har et Sony hjemmekinoanlegg BDV-E800W (ikke 3D).
    * Har Boxee box som er i nettverk med pcen på soverommet.
    * Projektoren jeg har i sikte er er hovedsaklig TW6000W (ønsker 3D mulighet), muligens strekke meg til TW9000W om økonomien og anbefalingene er der.

Spørsmålene mine er da:

1. Vil TW6000W være det beste valget til et rom med hvite vegger og tak?
    Leste lenger bak i tråden her at det ville være bortkastet å gå til bedre modeller i en vanlig stue.

2. Ønsker rammelerret, er "DreamScreen xWideFrame Basic DynaGrey D65 16:9 100" " et godt valg for denne projektoren? Og vil 100" bli for stort med en sitteavstand på ca. 3-3,4 m ?

3. Siden denne er trådløs, kan jeg da spille av 3D filmer direkte fra Boxee boxen?

4. Må jeg ha et anlegg som støtter 3D lyd?

5. Ønsker proffkalibrering fra avshop, bør jeg prioritere punch eller sortnivå?

Ble litt mer en et par spørsmål dette, men takker for eventuelle svar

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En TW9000 vil gi mye bedre sortnivå. Rommet vil ødelegge ANSI-kontrasten, men sortnivået (on-off kontrast) vil du fortsatt se stor forskjell på. TW6000 gir selvsagt "mest for pengene" i det lyse rommet

2. 100" grå duk virker fornuftig, gitt rommet og sitteavstand fra lerretet.

3. Du kan koble en kilde til den trådløse senderen. Har du flere kilder vil det selvsagt lønne seg å la alle kildene gå via en 3D-klar receiver, som igjen er koblet til senderen.

4. Det er 3D bildesignal (HDMI v1.4), receiveren i tilfellet må støtte

5. Gitt 100" lerret, så er det nok sortnivå du bør prioritere. Med mindre det slipper inn en god del lys utenfra da. Med mye ambient lys i rommet, vil nok lysstyrke være å foretrekke.
    Prioritering på sortnivå betyr i dette tilfellet øko-modus på lampen. I 3D går den selvsagt på full spenning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har man fått tilbake projektoren fra service, må si det var stor forskjell på bildet nå ja hva de har gjort er usikkert, da det ikke lå med noe informasjon om hva som var feil..

Over til en annen ting som er irriterende, er det flere som sliter med bruk av fjernkontroller når 3d funksjonen er aktivert? Tungvindt å må gå over på 2d hver gang man skal justere lyd eller lignende..

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slitter med å finne HDMI 1 og 2, men HDMI trådløs fungerer(sånn noenlunde ihvertfall, da jeg må restarte trådløse senderen hver gang jeg starter opp, og ja har satt senderen flere plasser uten hjelp :-( ).

Har testet med flere forskjellige HDMI kabler. Får bare denne feil mld opp når jeg prøver meg på HDMI 1 eller 2.

Alle HDMI signaler går igjenom Onkyo 3008

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags signal sender du egentlig ut fra receiveren? 48,31 Hz virker jo noe merkelig? Eller er det 3D du overfører?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva slags signal sender du egentlig ut fra receiveren? 48,31 Hz virker jo noe merkelig? Eller er det 3D du overfører?
    Nei.
    Signal kommer ifra Oppo BDP-93, PS3 eller ifra PC. Samme signal / problem.

EDIT:
    Eller av og til(som nå), så kommer bilde opp i et par sekunder, og går vekk igjen. Spesielt om jeg bytter fane, eller starter et annet bilde ifra PCen. Får vel ikke bilde igjen før jeg bytter til trådløs overføring :-(

En annen ting, når jeg prøver med hdmi kabel, og prøver å bytte ifra hdmi 1 til 2, eller motsatt, så "låser" den seg. Og må vente i lange tider, før det skjer noe.

Er det et "mandags" produkt jeg har fått?

EDIT:
    På Onkyo 3008 har jeg satt oppløsning på Auto, om jeg setter den på 1080/24, kommer det et dårlig & prikkite bilde opp på PJ, og jeg mister signalet på LCD monitoren min(som kun takler 60hz). Men på den trådløse delen er det ikke problem(annet en at jeg må restarte trådløse senderen hver gang v/oppstart)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett desktoppen din til å gi ut 1080p 24Hz, så får du nok bilde. Det signalet du overfører i det vedlagte bildet ovenfor, støttes ikke av projektoren, og da er det ikke rart det ikke fungerer.
    Er du forøvrig sikker på at Onkyo-en ikke endrer noe som helst? Ser veldig mange sliter med HDMI gjennom disse receiverne. Står den på HDMI pass-through?
    I verste fall, prøv å koble utenom receiveren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En TW9000 vil gi mye bedre sortnivå. Rommet vil ødelegge ANSI-kontrasten, men sortnivået (on-off kontrast) vil du fortsatt se stor forskjell på. TW6000 gir selvsagt "mest for pengene" i det lyse rommet

2. 100" grå duk virker fornuftig, gitt rommet og sitteavstand fra lerretet.

3. Du kan koble en kilde til den trådløse senderen. Har du flere kilder vil det selvsagt lønne seg å la alle kildene gå via en 3D-klar receiver, som igjen er koblet til senderen.

4. Det er 3D bildesignal (HDMI v1.4), receiveren i tilfellet må støtte

5. Gitt 100" lerret, så er det nok sortnivå du bør prioritere. Med mindre det slipper inn en god del lys utenfra da. Med mye ambient lys i rommet, vil nok lysstyrke være å foretrekke.
    Prioritering på sortnivå betyr i dette tilfellet øko-modus på lampen. I 3D går den selvsagt på full spenning.
    Takk for raskt svar

Skulle til å bestille her, men så oppdaget jeg nå at Boxee boxen ikke har HDMI v1.4.
    På pcen som står på soverommet har jeg et geforce gtx 580 kort, som støtter 3D, det har også en HDMI utgang som jeg regner med er v1.4 siden kortet støtter 3D(?).
    Luftlinjen fra der projektoren skal henge til pcen er 9,5 meter.
    Holder rekkevidden på den trådløse projektoren til dette, eller bør jeg gå for HDMI-ledning siden jeg allikevel må bruke en ledning for lyd ifra pcen til forsterkern ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje sjekke hvilken type 3D-signal som støttes av skjermkortet? 720p i side-by-side, blir ikke nødvendigvis noe "høydare", om det er blu-ray du spiller av. Ville nok heller satset på en rimelig 3D-klar blu-ray spiller, kanskje også en med media-avspiller, slik at du kan streame fra PC?

Det viktigste med tanke på den trådløse biten, er at det er fri sikt mellom sender og projektoren. Jeg har ved mang en anledning opplevd tap av sync når noen bare beveger seg mellom senderen og projektoren. Det verste er etter min mening at sync-tiden er så lang på trådløst. Jeg ville nok satset på kabel, om jeg skulle hatt Epson projektor fast plassert i hjemmekinoen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett desktoppen din til å gi ut 1080p 24Hz, så får du nok bilde. Det signalet du overfører i det vedlagte bildet ovenfor, støttes ikke av projektoren, og da er det ikke rart det ikke fungerer.
    Er du forøvrig sikker på at Onkyo-en ikke endrer noe som helst? Ser veldig mange sliter med HDMI gjennom disse receiverne. Står den på HDMI pass-through?
    I verste fall, prøv å koble utenom receiveren.
    Om jeg kobler HDMI pass-through, så står det:

Not supported.
    H: 0,00kHz V: 0,00Hz

Dette er ifra min PC(som selvsakt sender 60Hz for at LCD monitoren min skal takle bilde ifra Onkyo`en), men får heller ikke bilde ifra min Oppo spiller, da blinker det blått og tilbake til helt sort bilde, for så blinke blått til sort bilde igjen.....

Merkelig.

På trådløs så fungere alt(ifra samme port ut ifra Onkyo som hdmi kablene går), samme hvilke frekvens Onkyo`en sender. Så det må jo være noe galt med hdmi inngangene på PJ???

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den trådløse delen, så har den fri sikt til PJ, det er ca 4 - 5 mtr i avstand.
    Harr testet på høyeste pkt(oppå Klipsch RF82, oppå RC62, oppå PS3 spilleren), samme problem med oppstart problemer.

Mye klaging ifra meg nå, men begynner å bli litt lei av at ikke alt er som "reklamen" ifra Epson.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje sjekke hvilken type 3D-signal som støttes av skjermkortet? 720p i side-by-side, blir ikke nødvendigvis noe "høydare", om det er blu-ray du spiller av. Ville nok heller satset på en rimelig 3D-klar blu-ray spiller, kanskje også en med media-avspiller, slik at du kan streame fra PC?

Det viktigste med tanke på den trådløse biten, er at det er fri sikt mellom sender og projektoren. Jeg har ved mang en anledning opplevd tap av sync når noen bare beveger seg mellom senderen og projektoren. Det verste er etter min mening at sync-tiden er så lang på trådløst. Jeg ville nok satset på kabel, om jeg skulle hatt Epson projektor fast plassert i hjemmekinoen.

Slik jeg forstår det så kan jeg spille av filmer direkte ifra pcen min i 3d via Nvidia 3DTV Play, står at EH-TW6000 støtter dette: 3DTV System Requirements

3DTV Play koster 40$ så sparer litt istedenfor å kjøpe ny spiller.

Tror jeg prøver meg på denne løsningen med ledninger, om ikke der er noe jeg har misforstått?

Edit:
    Kan igrunn bare kjøre 2d over boxee og heller bare flytte pcen inn på stuen til de få ganger jeg skal se 3D, problem løst

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Om jeg kobler HDMI pass-through, så står det:

Not supported.
    H: 0,00kHz V: 0,00Hz

Dette er ifra min PC(som selvsakt sender 60Hz for at LCD monitoren min skal takle bilde ifra Onkyo`en), men får heller ikke bilde ifra min Oppo spiller, da blinker det blått og tilbake til helt sort bilde, for så blinke blått til sort bilde igjen.....

Merkelig.

På trådløs så fungere alt(ifra samme port ut ifra Onkyo som hdmi kablene går), samme hvilke frekvens Onkyo`en sender. Så det må jo være noe galt med hdmi inngangene på PJ???
    Da ville jeg prøvd med en annen (kort) HDMI-kabel mellom kilden og projektoren. Dersom det kurerer problemet, så vet du hva du må bytte ut. Fungerer det ikke, ville jeg tatt kontakt med Epson support?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 30 av 42 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •