Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 823
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det sånn at eg må kjøpa PJ feste+takplata+forlengararm? Då vert det fort rimeleg dyrt...

Skal innvia filmrommet i morgon. Nokon som har nokon kjappe tips til eit par instillingar eg bør prøva med for å få litt betre bilde? Har ikkje peiling på kva nokon av instillingane vil sei...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det sånn at eg må kjøpa PJ feste+takplata+forlengararm? Då vert det fort rimeleg dyrt...
    Det stemmer nok dessverre. Det måtte jeg gjøre iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk ferie/skattepengene bein å gå på, og bestilling på proffkalibrert TW9000 og dynagrey 106" lerret er inne! Dette blir stas! Takk for god help fra AVshop med bestillingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt litt rundt omkring, men klarer ikke å finne svar..

Kjapt brillespørsmål; vil Samsung sine aktive 3D-briller kunne brukes på disse projektorene?

Jeg har den "nye" typen(som passer 2011/2012-modellene).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Har søkt litt rundt omkring, men klarer ikke å finne svar..

Kjapt brillespørsmål; vil Samsung sine aktive 3D-briller kunne brukes på disse projektorene?

Jeg har den "nye" typen(som passer 2011/2012-modellene).
    Ingen som vet?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Ingen som vet?
    Uten å si det med 100% sikkerhet, så tror jeg dessverre ikke Samsungbrillene vil fungere sammen med en projektor fra Epson. Dette gjelder forøvrig for de aller fleste brillene fra de forskjellige produsentene. De er ikke kompatible med andre produkter.

Monster og XPand lager universalbriller som skal fungere sammen med de fleste produkter på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Uten å si det med 100% sikkerhet, så tror jeg dessverre ikke Samsungbrillene vil fungere sammen med en projektor fra Epson. Dette gjelder forøvrig for de aller fleste brillene fra de forskjellige produsentene. De er ikke kompatible med andre produkter.

Monster og XPand lager universalbriller som skal fungere sammen med de fleste produkter på markedet.
    Ok, takk for svar!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Til neste år tror jeg det var snakk om en felles standard som følges av bl.a. Sony, Samsung og Xpand. I år tror jeg imidlertid de fleste produsenter, da selvsagt med unntak av de som leverer universalbriller, har proprietære løsninger...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er proffkalibrert Epson TW9000W, Chief takfeste og V3 Tab-tension Dynagrey 106" lerret bestilt!

Skal gjøre et (sannsynligvis dødfødt)forsøk med mine Samsung-briller før jeg evt bestiller nye.

Brillene jeg har er SSG-3700CR og SSG-3300CR. Delte meninger på diverse forum, uten konkrete svar på akkurat disse brillene.

Vil komme med en tilbakemelding på om de funker eller ikke.

Uansett; gleder meg til å få min første projektor i hus!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bestilt projektor, quiltmaster! Du har utvilsomt noe å glede deg til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg skal kjøpe enten TW6000 eller TW9000. Litt usikker på hvilken jeg burde velge så spør derfor om råd.

Rommet jeg skal ha prosjektoren er et mørk kjellerrom med et lite vindu. Vegg og tak er cafelatte farge. Relativt lys farge men rommet blir veldig mørkt siden det er i en kjeller.

Ville dere anbefale TW6000 eller TW9000 i disse forholdene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med bestilt projektor, quiltmaster! Du har utvilsomt noe å glede deg til
    Takker, ser frem til å kjøre igang første film :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freimann
    Hei. Jeg skal kjøpe enten TW6000 eller TW9000. Litt usikker på hvilken jeg burde velge så spør derfor om råd.

Rommet jeg skal ha prosjektoren er et mørk kjellerrom med et lite vindu. Vegg og tak er cafelatte farge. Relativt lys farge men rommet blir veldig mørkt siden det er i en kjeller.

Ville dere anbefale TW6000 eller TW9000 i disse forholdene ?
    Gorm kan nok utbrodere mer enn meg her, spesielt da jeg ikke har testet TW6000 selv. Nå er det vel ikke urimlig å anta at TW9000 er best at disse, men ut fra hva jeg har lest høres det ut som begge kan fungere i ditt rom. Og når du sier at det blir veldig mørk har du egentlig ikke behov for den aller mest lyssterke projektoren i utgangspunktet.

Har du mulighet til å henge projektoren på akkurat lik høyde som toppen av lerretet ditt er i allefall TW6000 er alternativ du bør vurdere rent prismessig. Hvis ikke kan du bare se bort fra den, i og med at den ikke har noen form for lens-shift.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gorm kan nok utbrodere mer enn meg her, spesielt da jeg ikke har testet TW6000 selv. Nå er det vel ikke urimlig å anta at TW9000 er best at disse, men ut fra hva jeg har lest høres det ut som begge kan fungere i ditt rom. Og når du sier at det blir veldig mørk har du egentlig ikke behov for den aller mest lyssterke projektoren i utgangspunktet.

Har du mulighet til å henge projektoren på akkurat lik høyde som toppen av lerretet ditt er i allefall TW6000 er alternativ du bør vurdere rent prismessig. Hvis ikke kan du bare se bort fra den, i og med at den ikke har noen form for lens-shift.
    Takk for svar!

Spm blir da om TW9000 er verdt de extra pengene under de forholdene jeg skal bruke prosjektoren.. ? Blir det mye bedre eller kun minimalt. ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du ikke vil oppleve så voldsom forskjell på, er ANSI-kontrast, siden rommet ditt vil ta livet av denne. Forskjellen i on/off kontrast, altså sortnivå kontra lysstyrke, vil du få med deg i fulle monn, og her utklasser jo TW9000 sin "lillebror". Sistnevnte har grunnkontrast på ca 995:1, mens TW9000 ligger ca 6-7 ganger så høyt. Det er altså enorm forskjell på disse to, med mindre du skrur på masse lys i rommet ditt når du ser film
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gorm]Det eneste du ikke vil oppleve så voldsom forskjell på, er ANSI-kontrast, siden rommet ditt vil ta livet av denne. Forskjellen i on/off kontrast, altså sortnivå kontra lysstyrke, vil du få med deg i fulle monn, og her utklasser jo TW9000 sin "lillebror". Sistnevnte har grunnkontrast på ca 995:1, mens TW9000 ligger ca 6-7 ganger så høyt. Det er altså enorm forskjell på disse to, med mindre du skrur på masse lys i rommet ditt når du ser film[/QUOTE

Takk for svar Gorm.
    Hvis jeg skjønner deg riktig så vil tw9000 helt klart være verdt pengene i et mørkt kinorom som jeg har! Så da går jeg for den!

Jeg har også litt problemer med plassering av prosjektoren siden 6000 ikke har lens shift!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tolker du svaret mitt rett ja.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne videoen 3010 = 6000 5010 = 9000
    Panasonic AE-7000U, AR-100U and Epson Home Cinema 3010 and 5010 go head-to-head - YouTube

fossefallet på slutten sier(viser?) sitt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 ser absolutt betre ut. Men ikkje 2.5x prisen av 6000 betre meiner eg, utifrå videoen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    9000 ser absolutt betre ut. Men ikkje 2.5x prisen av 6000 betre meiner eg, utifrå videoen...
    2,5?

Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •