Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 42 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tab-tension lerret koster dessverre, og selv de aller billigste er relativt dyre i den bredden du ønsker.
    Det billigste er kanskje også det beste, i alle fall om man skal se på fargetemperaturen på selve duken. Jeg har selv et DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65, og det kan jeg absolutt stå inne for. Bruker dette til evaluering av projektorer både her hjemme, og i referanserommet for projektorer hos Lyd&Bilde
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crosstalk i underteksten i 3D modus på Tw 9000

Hei!
    Er det noen som vet hvordan man kan justere dypden på 3D?
    Når jeg går inn i innstillinger er funksjonen juster 3D dypde ikke aktiv.

Eller evt andre tips for å kvitte seg med crosstalk/forskyvning på undertekst.
    Den sorte rammen rundt teksten forflytter seg til høyre slik at det oppstår missmatch.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke cross-talk på TW9000. Det du antakelig opplever, er at høyre og venstre bilde er plassert så langt fra hverandre, at du rett og slett ikke klarer å "skjele nok".
    Det er viktig å sette dette i avspilleren. De fleste blu-ray spillere har mulighet for å taste inn ca bildestørrelse i 3D-oppsettet. Dette er jo helt essensielt for at spilleren skal beregne 3D-offset. Har ikke spilleren denne funksjonen, så bytt spiller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Spilleren(ps3) står nå innstilt på riktig størrelse, 106" kurvet lerret.
    Supert bilde, men rammen på teksten stemmer fortsatt ikke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytter PS3 underteksten?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Flytter PS3 underteksten?
    Du kan ikke regulere selv hvor teksten kommer på PS3, men av en eller annen grunn er teksten alltid over det svarte feltet og i perfekt størrelse. På min philips 9500, vat teksten ALT for stor og måtte i tillegg flyttes opp hver gang jeg startete opp spilleren. PS3 fungerer perfekt for stort 2.35:1 lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endeleg fått hengt opp TW6000 og Dreamscreen v2 grått lerret. Men har nokre spørsmål som eg håpar de ekspartar kan svara på

Er det slik at det er midten av linsa som skal gå flukt med toppen av biletet?
    Og er det nokon som har tips til eit par raske justeringar av biletet eg bør foreta med ei gong? Er relativt nøgd med biletet rett ut av eskan, men det kan jo sikkert enkelt verta ein del betre. Har ikkje fått satt meg inn i kva alt av justeringar er, og er heilt grønn på området.

PJ festet eg har er jo heilt ubrukeleg. Det er slark i det, så no heng OJ og peikar litt nedover og littskeivt. Står at det er 15graders tilt på det, men kan ikkje sjå korleis. Einaste løysinga eg har funne er å skru inn treskruer i plasten på festet for å Retta PJ opp att, men det heng dårleg.

Så om nokon har tips til eit godt takfeste til denne der linsa kjem mellom 25cm og 30cm ned frå taket, som ikkje er altfor dyrt, så hadde det vert supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt en ny Blueray spiller, men sliter fremdeles med teksten.
    Den sorte rammen på teksten er forskjøvet til høyre med ca en bokstav.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en bestemt film du har dette problemet på, eller alle filmer? Personlig har jeg aldri opplevd undertekst som et problem, av den enkle grunn at underteksten alltid er deaktivert. Vet derfor ikke om enkelte utgivelser er problematiske i forhold til offset på undertekst? Kanskje noen andre som har noe input her?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står garantert i denne tråden, men bør man gå for hvitt eller grått lerret med Epson TW6000 når den skal stå i lys filmstue? Lyse vegger, tak og gulv...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Det står garantert i denne tråden, men bør man gå for hvitt eller grått lerret med Epson TW6000 når den skal stå i lys filmstue? Lyse vegger, tak og gulv...
    Grått!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 grått

Eg syns ikkje bildet vart så gale med lyse veggar og tak, når eg fjernar alt lys i rommet. Men eg har null erfaring med andre projektorar...

Er det nokon som har tips til takfeste til TW6000, der senter av linsa kjem ca. 23-30cm ned frå taket, utan at det kostar tusenlappar? Har no Deltaco arm 405 (eller noko sånt), som er veldig enkelt og greit, men eg får ikkje til å tilta det og det er for mykje slark i det til at PJ heng stødig...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har endeleg fått hengt opp TW6000 og Dreamscreen v2 grått lerret. Men har nokre spørsmål som eg håpar de ekspartar kan svara på

Er det slik at det er midten av linsa som skal gå flukt med toppen av biletet?
    Og er det nokon som har tips til eit par raske justeringar av biletet eg bør foreta med ei gong? Er relativt nøgd med biletet rett ut av eskan, men det kan jo sikkert enkelt verta ein del betre. Har ikkje fått satt meg inn i kva alt av justeringar er, og er heilt grønn på området.

PJ festet eg har er jo heilt ubrukeleg. Det er slark i det, så no heng OJ og peikar litt nedover og littskeivt. Står at det er 15graders tilt på det, men kan ikkje sjå korleis. Einaste løysinga eg har funne er å skru inn treskruer i plasten på festet for å Retta PJ opp att, men det heng dårleg.

Så om nokon har tips til eit godt takfeste til denne der linsa kjem mellom 25cm og 30cm ned frå taket, som ikkje er altfor dyrt, så hadde det vert supert!
    No er alt oppe og går, og eg har fått testa ein film, og er godt fornøyd. Men prøver meg med denna igjen... Supert om nokon kan hjelpa meg å få det betre

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senter i linsen skal være plassert i høyde med øvre kant på lerretet ja

Det finnes etter min mening bare ett virkelig godt takfeste, og det kommer fra Chief. Her har du vugge sideveis, vugge i lengderetning, og rotasjon. Alle vinkler med egen settskrue, slik at du kan justere en vinkel om gangen. Det er rett og slett fantastisk å jobbe med.

RPA Elite Universal & Custom Projector Mounts with Keyed Locking - RPMx
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der Gorm, men jeg misliker at skruene må løsnes for så å dytte projektor i rett posisjon. Disse skruene kunne med fordel vært justerskruer slik at du slapp å justere projektor og så feste skruen i etterkant. Med justerskruer kunne du skrudd på skruen og det hadde flyttet projektor i en retning. Har selv slitt med at projektor flytter litt på seg når jeg fester skruen etter å ha finjustert posisjonen..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, enig i det. Slike fester finnes forøvrig i proff-markedet. Ulempen er at de koster like mye som projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hadde det vært uansett

En annen ting: Hvordan være helt sikker på at projektor er i water i alle retninger? Jeg må nå legge et water på beina til festet, og satse på at det er skrudd likt på alle beina. Savner her at projektor (evt feste) kommer med et enkelt xy-water innebygd i chassiet. Jeg har watret opp pj, og målt at bildet har de samme målene på øvre/nedre og høyre/venstre.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Fint hadde det vært uansett

En annen ting: Hvordan være helt sikker på at projektor er i water i alle retninger? Jeg må nå legge et water på beina til festet, og satse på at det er skrudd likt på alle beina. Savner her at projektor (evt feste) kommer med et enkelt xy-water innebygd i chassiet. Jeg har watret opp pj, og målt at bildet har de samme målene på øvre/nedre og høyre/venstre.
    Det enkleste er, dersom du har muligheten til det, å justere all geometri i forhold til lerretet ditt. Du kan gjerne bruke water på projektorfestet, men det er vanskelig å få det nøyaktig nok siden det er en såpass liten flate du skal rette av.

Dersom geometrien er 100% på lerretet, og lerretet er rettet av, så er også projektoren i water.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for tips til feste. Einaste problemet er at eg må ha eti feste som gjer at senter på linsa kjem om lag 25- 30cm ned frå taket.

Forresten nokon som har tips om eit par bildejusteringar eg bør testa på TW6000?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel kjøpe forlenger til festet?

AVshop.no / CHIEF MFG Søyle Justerbar 45-60 cm - Sort

Tror du må ha denne i tillegg AVshop.no / CHIEF MFG CMA-330 Takplate Senket - Sort.

Side 27 av 42 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •