Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 42 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    NR på 1 er default fra fabrikk. Overscan tyder på at du ikke sender 1080p til projektoren, men et eller annet projektoren tolker som TV-signal (576i, 1080i) ?. Da setter den på overscan for at du skal slippe å se tekst-TV data, som ligger og flimrer i ytterkanten på bildet. Setter du den imidlertid tilbake til null, så skal projektoren huske det til neste gang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe lerret til min nye Epson Powerlite Pro Cinema (likedan som tw9000). Valget mitt står mellom et 100 tommers 16:9 lerret Dreamscreen V4 (det aller nyeste) eller et 100 tommers multiformatlerret Dreamscreen Phantom HD. Hva ville dere ha gått for?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for V4 duken når det gjelder rammespente lerret (V3 på TabTension)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg litt hjelp her?

Er veldig lei av den trådløse delen ikke fungere som den skal. Etter oppstart så må jeg bort og skru av og på den trådløse delen før jeg får bilde. Har flyttet rundt på den trådløse senderen, men det hjelper ikke.

Så derfor har jeg lagt opp hdmi kabelen igjen, men der får jeg ikke bilde på, ikke før jeg setter ned oppløsningen på PC skjermen til 1280x720P. Jeg ønsker jo 1920x1080P.

Har Onkyo 3008, og PC med AMD Radeon HD 6800 Serie skjermkort. Det er nok et PC problem, da jeg får bilde ifra Oppo spilleren min.
    Men har hatt samme innstilligene på trådløs og hdmi, men på hdmi får jeg ikke bilde. Noe som jeg har hatt tidligere med samme kabel???

Så enten må jeg får til en bedre trådløs sender del, eller så må jeg få til oppløsning innstilling slik at jeg får bilde på PJ.

Bilde går ifra PC til Onkyo(via hdmi), og så ut til PJ og til Samsung LCD skjerm.

Så hva bør jeg ha av innstillinger på PC skjermkort, og hva bør innstillingene på Onkyo være(dem skal jo være riktige da jeg får bilde på Oppo).

Stor takk til dem som kan hjelpe meg her :-)

EDIT
    Om bilde står i ro, så kommer det et glimt av hva som er på PC skjermen, men var ikke lenge før bilde går i svart igjen.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er veldig lei av den trådløse delen ikke fungere som den skal. Etter oppstart så må jeg bort og skru av og på den trådløse delen før jeg får bilde. Har flyttet rundt på den trådløse senderen, men det hjelper ikke.
    Hei, jeg kan kanskje komme med et lite tips. Jeg har TW9000 som jeg bruker trådløst uten problemer (TW6000 har den samme trådløsteknologien).

De gangene jeg opplever å måtte skru trådløssenderen av og på, skyldes det at jeg skrur på projektoren for tidlig. Skru på kilden først (inkl. receiver), skru på PJ noen sekunder senere. Dette funker for meg hver gang.

Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg litt hjelp her?

Så derfor har jeg lagt opp hdmi kabelen igjen, men der får jeg ikke bilde på, ikke før jeg setter ned oppløsningen på PC skjermen til 1280x720P. Jeg ønsker jo 1920x1080P.

Har Onkyo 3008, og PC med AMD Radeon HD 6800 Serie skjermkort. Det er nok et PC problem, da jeg får bilde ifra Oppo spilleren min.
    Men har hatt samme innstilligene på trådløs og hdmi, men på hdmi får jeg ikke bilde. Noe som jeg har hatt tidligere med samme kabel???

Så enten må jeg får til en bedre trådløs sender del, eller så må jeg få til oppløsning innstilling slik at jeg får bilde på PJ.

Bilde går ifra PC til Onkyo(via hdmi), og så ut til PJ og til Samsung LCD skjerm.

Så hva bør jeg ha av innstillinger på PC skjermkort, og hva bør innstillingene på Onkyo være(dem skal jo være riktige da jeg får bilde på Oppo).

Stor takk til dem som kan hjelpe meg her :-)

EDIT
    Om bilde står i ro, så kommer det et glimt av hva som er på PC skjermen, men var ikke lenge før bilde går i svart igjen.
    Har du forsøkt å koble kilden rett i projektoren eller den trådløse senderen, altså ikke via Onkyo recieveren?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Funk
    Det skal jeg teste.

MEN har en logitech fj.kontroll som jeg skrur på og av hele anlegget med. Hadde fortsatt vært kjekt om å fortsette bruke denne :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Harmony-kontrollen. Du kan jo endre rekkefølgen på når apparatene skrus på, og jeg mener også man kan legge inn forsinkelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreamscreen V3 tab tension

Hei

Har tenkt å kjøpe TW9000 til denne har jeg tenk å bruke ett 106" lerret

har tenk på DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 passer dette har ett rom med vite vegger og tak.

Anders

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ang. Harmony-kontrollen. Du kan jo endre rekkefølgen på når apparatene skrus på, og jeg mener også man kan legge inn forsinkelser.
    På den Logitech fj.kontrollen jeg har kan jeg ikke gjøre slike forrandringer.

Har denne Logitech Link, som er kjøpt i USA(får visst ikke kjøpt denne i Norgen enda).
    Logitech Harmony® Link – Logitech.com

Men er det ikke noen innstillinger jeg kan ta på PC / Onkyoen for å få bilde igjen hdmi kabelen?
    Ifra Oppo går bilde fint igjenom hdmi kabel, så det må være enten PJ eller Onkyo som ikke takler signalene som PC sender. Men det er jo litt merkelig det og, da den trådløse sender ut bilde, ifra PC, og Oppo og andre media spillere, men ikke hdmi kabel ifra PC???

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders260
    Hei

Har tenkt å kjøpe TW9000 til denne har jeg tenk å bruke ett 106" lerret

har tenk på DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 passer dette har ett rom med vite vegger og tak.

Anders
    Du bør absolutt velge et lerret med grå duk, og det lerretet du refererer til er absolutt noe av det bedre som finnes i prisklassen.
    Du vil imidlertid aldri få spesielt god bildedynamikk (kontrast) i et rom med hvite vegger/tak, selv om den grå duken vil bidra litt i riktig retning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den Logitech fj.kontrollen jeg har kan jeg ikke gjøre slike forrandringer.

Har denne Logitech Link, som er kjøpt i USA(får visst ikke kjøpt denne i Norgen enda).
    Logitech Harmony® Link – Logitech.com
    Det var kjedelig.

Changing the order Activities appear on a Harmony remote - Logitech FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig ny projektor på plass (TW9000) er stort sett kjempe fornøyd. Men jeg har ett lite problem, når jeg ser Blueray filmer i 3D så blinker bildet engang i blant, egentlig veldig irriterende...

Jeg Kjører en Onkyo BD-SP309 blueray spiller med hdmi gjennom en Onkyo TX-NR708 receiver med hdmi fra den til projektoren.

Noen som har noen tips eller er plaget med det samme?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bildet blinker, så ville jeg gjette på problem med HDMI-link? Har du prøvd med en annen kabel mellom receiver og projektor?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tw9000 fungere bra som 2d/3d projektor både i delvis mørk stue og egen kino? Vurderer denne som stue pj nå og flytte den til mere dedikert rom når garasje er ferdig. Med nye tabv3 lerret? Blir mellom 4-5 meter kastelengde på 235-265 lerret i begge rom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis bildet blinker, så ville jeg gjette på problem med HDMI-link? Har du prøvd med en annen kabel mellom receiver og projektor?

Nei jeg har bare en gammel billig hdmi kabel ekstra, så tror ikke det er noe vits engang...
    Men den hdmi kabelen jeg bruker er ikke så gammel, kjøpt på hifiklubben ( QED Performance HDMI-E HDMI-kabel | Hi-Fi Klubben ) så den burde funke skulle jeg tro, har ihvertfall ikke råd til å kjøpe noen bedre akkurat nå uansett....

Men kan det være receiveren som ødelegger litt av signal kvaliteten?
    Den er satt til Trough så burde vel ikke utgjøre noen forskjell den?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Takker for info. Men den muligheten har ikke jeg på Link systemet, ihvertfall ikke enda, før Logitech kommer ut med det.

Newcomer SonOfNorway sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Hei, jeg kan kanskje komme med et lite tips. Jeg har TW9000 som jeg bruker trådløst uten problemer (TW6000 har den samme trådløsteknologien).

De gangene jeg opplever å måtte skru trådløssenderen av og på, skyldes det at jeg skrur på projektoren for tidlig. Skru på kilden først (inkl. receiver), skru på PJ noen sekunder senere. Dette funker for meg hver gang.

Takk for det tipset :-D dette har plaget meg lenge!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ser ut som eg har to muligheta når det gjel montering av min TW6000. Slik eg har forstått det, er det ein fordel for å ha PJ lengst mogleg vekk frå lerretet. Mitt lerret er 92". Dette tilseier at det næraste eg kan ha linsa er 2.9m i frå.

Alternativ 1: I taket foran trappa. Linsa ca. 2.9m frå lerret.
    Alternativ 2: Under øverste trappetrinn. Linsa ca. 3.2 -3.3m frå lerretet.
    Det er fordelar og ulemper med begge plasseringane.

Spørsmålet då er om det er hensiktsmessig å hengja den under trappa, for å få den 30cm-40cm lenger bak?

Håpar nokon kan hjelpa meg med dette, før eg må henga den opp

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er en projektor uten lens-shift, hvilken posisjon passer best med tanke på høyde (linsen i flukt med øvre kant på lerretet) ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 25 av 42 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •