Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 823
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke så opptatt av THX, er bare nyskjerrig og fant ikke noe konkret info om det. Projektoren skal kalibreres uansett, av deg regner jeg med.
    Kan du si noe om CFI, Auto iris og anamorfisk strekk, virker det i 3D? Har ikke klart å finne noe konkret om det heller, så vidt jeg forstod så er ingen av de funksjonene tilgjengelig i 3D på de lavere modellene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å aktivere hverken FI, auto-iris eller vertikal strekk i 3D. Når det gjelder FI, så følte jeg heller ikke noe behov for det (har akkurat hatt et gjensyn med Avatar)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye spørsmål her, beklager, men er ikke så lett å finne info om akkurat denne modellen.
    FI er ikke så veldig viktig for meg i film ihvertfall, er ikke vant til det fra før av, Kuro tven har ikke FI i det hele tatt, og har vel egentlig aldri følt behov for det på film, er mulig det kan ha sin nytte på tv sendinger. Men tviler på at jeg kommer til å se så mye 3D tv sendinger :P Så at den ikke virker i 3D er helt greit.

Ang. auto iris, har du testet noe 3D materiell? Følte du at det var noe behov for den i 3D eller klarte projektoren seg fint uten? Kan du si noe ellers om bildekvalitet, lysstyrke og crosstalk i 3D ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har fått sett kort på W6000 i 3D, og mengden lys denne saken produserer er mildt sagt imponerende. Bra 3D-effekt var det også, så veldig lite til crosstalk. Helt tydelig at Epson har løst "3D-gåten" hva LCD-teknologien angår på en glimrende måte!

Hvis da TW9000 i tillegg til dette stiller med et reelt sortnivå er jo det absolutt noe jeg tror vil appellere til mange. Gleder meg til å høre / lese hvordan 9000en gjør det mht fargegjengivelse i 2D, kan lett bli mye grønt med så mye lys, noe som kan være vanskelig å kalibrere bort...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få målt gjennom alt, og kalibrert den i løpet av helgen. Det jeg kan si med en gang, er at det ikke finnes noe som helst antydning til "feil" i gråskala eller fargegjengivelse, ala det vi tidligere har opplevd fra LCD-er med høyt lysutbytte. Det er mer som om man har tatt TW4400, og gitt den mye høyere lysstyrke og kontrast. Skulle vært artig å målt på sortnivået fra TW4400 og TW9000 (begge uten bruk av iris), for jeg tror faktisk sistnevnte har bedre sortnivå!

Det eneste jeg føler Epson burde få gjort noe med nå, er konvergens-justering ala Sony og siste generasjon JVC. Er ikke noe stort problem, men har en halv piksel avvik horisontalt på rødt. Ikke mulig å se i annet enn testbilder så klart, men skulle vært artig å hatt den "helt perfekt". Bildeskarpheten fra Fujinon linsen er det lite å utsette på fra
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det eneste jeg føler Epson burde få gjort noe med nå, er konvergens-justering ala Sony og siste generasjon JVC. Er ikke noe stort problem, men har en halv piksel avvik horisontalt på rødt. Ikke mulig å se i annet enn testbilder så klart, men skulle vært artig å hatt den "helt perfekt". Bildeskarpheten er det lite å utsette på. Når Epson valgte å oppgradere optikk fra Fujinon, så har de virkelig slått på stortromma med optikken i TW9000.
    Forstår jeg det slik at TW9000 ikke har konvergens justering ? Eller er justeringsmuligheten for dårlig implementert ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel ingen LCD-projektorer i hjemmekino segmentet som har konvergens-justering? Er vel kun LCoS projektorer som har implementert dette så langt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel ingen LCD-projektorer i hjemmekino segmentet som har konvergens-justering? Er vel kun LCoS projektorer som har implementert dette så langt
    Kanskje det er jeg som roter litt med begreper. Men 5010 som er amerikansk versjon av tw9000 har noe som heter LCD Alignment (se bilder). Fikk inntrykk av at dette var det samme som konvergens justering. Eller har jeg misforstått? Er synd hvis de har droppet den funksjonen på TW9000 hvis 5010 har den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje noe jeg har oversett? Fikk ikke så mye tid med den i går som jeg hadde håpet. Skal sjekke etterpå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen konvergens justerings funksjon på TW9000. Skal sjekke med Epson på mandag, hvorfor de har differensiert såpass på disse to modellene
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Kan du si noe ellers om bildekvalitet, lysstyrke og crosstalk i 3D ?
    Eneste crosstalk eg la merke til på IFA var i noen undervanns scener... som mest sansynlig skyldes kildematerialet.
    Eg er vanligvis plaget med crosstalk, så dette var absolutt godkjent :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du sjekket. Litt skuffende at den ikke har denne funksjonen. Men er flott at du kan høre med Epson hvorfor de har gjort det slik.

Ps. Googlet litt og fant en test av TW9000 på tysk, der nevner de også konvergens-justering. Nå er ikke tysken min så bra, men med litt google translate gikk det greit å lese. Kanskje tysken din er bedre.
    Her er linken hvis noen er interressert :
    www.cine4home.de (Epsoni EH-TW9000 Test EH-TW9000W Preis EHTW9000 TW 9000 3D HD Epson TW6000)

Helt nederst snakker de om konvergens, ser ut som en oppdatering de har lagt til senere. Det står at den funksjonen ikke var tilgjengelig på de utgavene av TW9000 som var på IFA messen. Står også noe om at de er usikker på om konvergens-justeringen er tilgjengelig fra vanlig meny eller fra service meny.
    Er det en pre-produksjons sample du har inne Gorm ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom plutselig TW9000 høyt opp på ønskelista mi Gleder meg til en skikkelig test kommer.

Ser du skriver at TW6000 passer best i stuer der det ikke er full lyskontroll. Gjelder det for TW9000 også? Har en kjellerstue med full lyskontroll så vil den passe der?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eksisterer tydeligvis en ny firmware. Spørsmålet er om det er noe en kan oppdatere selv. Epson har jo vært rigid på dette tidligere, og all oppdatering har måtte gjøres på service-verksted. Regner med å finne ut mer om dette på mandag
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond_r
    Nå kom plutselig TW9000 høyt opp på ønskelista mi Gleder meg til en skikkelig test kommer.

Ser du skriver at TW6000 passer best i stuer der det ikke er full lyskontroll. Gjelder det for TW9000 også? Har en kjellerstue med full lyskontroll så vil den passe der?
    Vel, min hjemmekino er 100% sortmaskert, og TW9000 fungerer ypperlig der. Med full spenning på lampen fungerer den nok bra lyse miljøer også, men da med en del viftestøy.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få målt gjennom alt, og kalibrert den i løpet av helgen. Det jeg kan si med en gang, er at det ikke finnes noe som helst antydning til "feil" i gråskala eller fargegjengivelse, ala det vi tidligere har opplevd fra LCD-er med høyt lysutbytte. Det er mer som om man har tatt TW4400, og gitt den mye høyere lysstyrke og kontrast. Skulle vært artig å målt på sortnivået fra TW4400 og TW9000 (begge uten bruk av iris), for jeg tror faktisk sistnevnte har bedre sortnivå!

Det eneste jeg føler Epson burde få gjort noe med nå, er konvergens-justering ala Sony og siste generasjon JVC. Er ikke noe stort problem, men har en halv piksel avvik horisontalt på rødt. Ikke mulig å se i annet enn testbilder så klart, men skulle vært artig å hatt den "helt perfekt". Bildeskarpheten fra Fujinon linsen er det lite å utsette på fra
    Gorm, kanskje tidlig å si, men hvor ville du rangere 2D på Epson 9000 mot Sony vpl VW 90 / 95? (Forstår VW90 og 95 er ganske like i 2D), da i et helt mørkt rom? (har dedikert rom med mørke vegger/sort tak, men skal kle de i sort scenemolton - bare jeg får ut fingeren).

For 2D ser jegSony VW90 ser rimelig prisgunstig ut, men fortsatt 10.000 over Epson 9000.

Har vurdert oppgradering i lengre tid. Men blir vanskeligere å velge projektor nå. Plutselig er 3D så hot. Men jeg har ennå ikke sett 3D som ser behagelig ut. Har dog kun sett på LED TV og plasma TV (og på kino). Ikke sett på projektor ennå. HVIS det skulle være "bra nok" så må jeg plutselig ta med det i vurderingen også. Tenker jo en levetid på 3-5 år på neste PJ... Hatt nåværende i 3 år.

Hvis 3D blir aktuelt for meg (må få sett demo på PJ snart) så blir det plutselig valg mellom vw30, 95 og Epson 9000 (som den mest prisgunstige av de). Uansett ville jeg legge mest vekt på 2D. Æsj. Men skal jeg ha den i 5 år, så ville de være kjekt med "bra nok" 3D også. Vanskelig dette

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW9000 kan på ingen måte måle seg med VW90 i 2D, og gitt forskjellen i pris (VW90 kostet jo over 60K), skulle det bare mangle. VW90 er jo en enormt mye mer påkostet konstruksjon, der bare det ypperste optikk osv er benyttet. VW90 dobler lett grunnkontrasten i TW9000, og har antakelig også høyere ANSI-kontrast
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW9000 kan på ingen måte måle seg med VW90 i 2D, og gitt forskjellen i pris (VW90 kostet jo over 60K), skulle det bare mangle. VW90 er jo en enormt mye mer påkostet konstruksjon, der bare det ypperste optikk osv er benyttet. VW90 dobler lett grunnkontrasten i TW9000, og har antakelig også høyere ANSI-kontrast
    Takker, da er det oppklart. Da blir det vel et spørsmål for min del om jeg skal satse på 3D eller ikke, altså VW90 eller VW95. Mye penger i mellom der for noe jeg ikke er sikker på ennå...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sett/målt noe mer på denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rakk dessverre ikke, men satser på å få gjort det i kveld.
    Har imidlertid funnet ut litt mer angående konvergens-justering. Epson har tydeligvis ikke bestemt seg for om dette skal ligge tilgjengelig for brukeren enda. Funksjonen kan aktiveres/de-aktiveres i service-menyen. Håper på å få tilgang til dette, men avventer tilbakemelding fra Epson.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •