Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 823
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som har noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Ingen som har noen tips?
    Har ikke opplevd det problemet..
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke TW9000 henge helt opp i taket ?

ThrowDistanceCalculator

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandvik
    Kan ikke TW9000 henge helt opp i taket ?

ThrowDistanceCalculator
    Hvis du mener vanlig takfeste går det nok helt fint8-)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Hvis du mener vanlig takfeste går det nok helt fint8-)
    Hadde tenkt at den skulle henge 10cm fra tak, med det gikk ikke her :

ThrowDistanceCalculator

Noen som kan bekrefte at den kan henge 10cm fra tak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

x104 og Epson tw6000

Hei.

Endelig fått opp en hjemmekino igjen, etter alt for mange år med bare stor tv. Endte opp med en TW6000, og et Invideo 220 cm (ca 93") grått lerret. Meget fornøyd hittil, men skjønner at jeg snart burde ta frem malerkosten og finne noen mørkere farger til rommet.

Ser at det er flere her som har kjøpt denne projektoren sammen med Xpand x104 brillene. Jeg mottok 3 stk av disse i posten i går, og selv om de er enormt mye mer behagelige enn Epson sine, har jeg desverre ikke blitt overimponert enda.
    Punkt 1 er at det blir mye refleksjoner på siden av brillene, noe som helt sikkert vil løse seg om jeg får malt rommet.

Punkt 2 er at jeg rett og slett synes 3D bildet er bedre med de som følger med projektoren. Jeg har koblet dem til PC'en og lagt inn siste firmware, men er litt usikker på om jeg bør gjøre noe mer av innstillingene i softwaren. Epson står jo ikke i listen over projektorer inne i programmet så jeg lurer jo først og fremst på hvilken leverandør dere andre har satt dem opp som.

Jeg har hittil bare testet med noen demofilmer hentet fra nettet, som benytter SBS. Blir spennende å se om det blir bedre når jeg får koblet opp Bluray spilleren, men kan ikke skjønne det, da det ser veldig bra ut med originalbrillene. Hvis jeg setter projektoren i SBS mode, og bare ser på desktopen på PC'en, ser jeg at at høyre og venstre bilde "blør" mer i hverandre med x104, enn med Epson brillene.

Håper noen har ett tips eller to.

Mvh
    Bjørn A

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandvik
    Hadde tenkt at den skulle henge 10cm fra tak, med det gikk ikke her :

ThrowDistanceCalculator

Noen som kan bekrefte at den kan henge 10cm fra tak
    Hei.

Hvis du går inn på kalkulatoren til epson igjen og legger inn alle dataene og setter "lens shift" On så vil du se at det kommer opp en hvit firkant samt en blå åttekant rundt den hvite. Den hvite viser bildet hvordan bildet blir uten å bruke lens shift. Den blå hviser hvor mye bildet kan flyttes i fra senter av linsen ved bruk av lens shift. Så bunnen av bildet vil max vises 167cm under senter av linsen ved en bildestørrelse på 92 tommer. Så hvis du har en takhøyde på 2.40 og ti cm takfeste vil bunnen av bilde komme ca 55cm fra gulv. Håper dette var til hjelp og greit forklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reboot
    Hei.

Endelig fått opp en hjemmekino igjen, etter alt for mange år med bare stor tv. Endte opp med en TW6000, og et Invideo 220 cm (ca 93") grått lerret. Meget fornøyd hittil, men skjønner at jeg snart burde ta frem malerkosten og finne noen mørkere farger til rommet.

Ser at det er flere her som har kjøpt denne projektoren sammen med Xpand x104 brillene. Jeg mottok 3 stk av disse i posten i går, og selv om de er enormt mye mer behagelige enn Epson sine, har jeg desverre ikke blitt overimponert enda.
    Punkt 1 er at det blir mye refleksjoner på siden av brillene, noe som helt sikkert vil løse seg om jeg får malt rommet.

Punkt 2 er at jeg rett og slett synes 3D bildet er bedre med de som følger med projektoren. Jeg har koblet dem til PC'en og lagt inn siste firmware, men er litt usikker på om jeg bør gjøre noe mer av innstillingene i softwaren. Epson står jo ikke i listen over projektorer inne i programmet så jeg lurer jo først og fremst på hvilken leverandør dere andre har satt dem opp som.

Jeg har hittil bare testet med noen demofilmer hentet fra nettet, som benytter SBS. Blir spennende å se om det blir bedre når jeg får koblet opp Bluray spilleren, men kan ikke skjønne det, da det ser veldig bra ut med originalbrillene. Hvis jeg setter projektoren i SBS mode, og bare ser på desktopen på PC'en, ser jeg at at høyre og venstre bilde "blør" mer i hverandre med x104, enn med Epson brillene.

Håper noen har ett tips eller to.

Mvh
    Bjørn A
    Hei.

Har Epson Tw6000 med 106 grått lerret og både epson og x104 briller og
    jeg bruker en PS3 som bluray spiller.

Er enig om at x104 er bedre å ha på seg men jeg føler ikke at det er noe forskjell på 3d brillene ellers. Så 10 min med avatar med x104 i går og jeg syntest bildet var heilt topp Prøvde ikke epsonbrillene da men har brukt de på noen andre filmer.

Ang punkt to så er det eneste jeg har gjort er å lade brillene og slå de på. Og når de synkroniseres med pj er de klare til bruk.

Når det gjelder plagsom refleksjon så hører jeg mange som setter en teipbit på vær side av brillen for å minske plagsomt lys Men etter noen strøk med maling vil nok det minske betydlig...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var oppe hos en kamerat som også har en Epson 6000w I en knøtta leilighet, sjekk videoen, stue/kjøkken I ett, 125" lerret

[YOUTUBE]v4fOisUFYVQ&feature=g-all-lik&context=G2fc7f36FAAAAAAAABAA[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]YuM0PoXkeq4&feature=g-upl&context=G2f64333AUAAAAAAAAAA[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være veldig slitsomt å se på så stort bilde fra så kort avstand?

Men tøft er det uansett! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være veldig slitsomt å se på så stort bilde fra så kort avstand?

Men tøft er det uansett! :-D
    det gikk greit, men jeg ville gått for et 90" hvis det var meg, mer en stort nok

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]aUrYO-cJSCk&feature=g-user-u&context=G2c0417aUCGXQYbcTJ33Y8h_U-_DtBjNpecEl4Mthu1iMmBl-IrHU[/YOUTUBE]

Enda et klipp hos kompisen med litt for stort lerret I forhold til leiligheten, første del er med lyset på, men det blir bedre når han slår det av....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen som har epson 3d brillene på lager? Virker som om det er utsolgt over alt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brillene vært "utsolgt" siden før disse projektorene kom på markedet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne også tenkt meg flere 3d briller til min epson, syntes den brillen som var med var mye bedre enn de jeg fikk med til min 2010 Samsung plasma. leste et sted at en hadde problemer med å få xpand x104 universalbriller til å fungere bra med Epson (kan noen utdype om dette er fikset), jeg har noen xpand x103 som jeg bruker til min samsung, de er meget bra (de fungerer vel ikke med epson?).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen som har epson 3d brillene på lager? Virker som om det er utsolgt over alt.
    etter en liten sjekk på nettet fant jeg at ps.no kan få de inn iløpet av noen få dager hvis du bestiller fra de, de er inne hos deres leverandør

ps.no - Ditt kjøpesenter på nett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    kunne også tenkt meg flere 3d briller til min epson, syntes den brillen som var med var mye bedre enn de jeg fikk med til min 2010 Samsung plasma. leste et sted at en hadde problemer med å få xpand x104 universalbriller til å fungere bra med Epson (kan noen utdype om dette er fikset), jeg har noen xpand x103 som jeg bruker til min samsung, de er meget bra (de fungerer vel ikke med epson?).
    Jeg har testet mye frem og tilbake med mine, og jeg er synes fremdeles originalbrillene er bedre enn x104. Nå skal det sies at jeg bare har testet "side by side", da jeg ikke har fått opp Blueray spilleren enda.
    I helgen lastet jeg ned Crysis fra xboxlive, og etter litt tweaking så det veldig bra ut med originalbrillene, men ikke fullt så bra med x104. Men dette var også, til min store skuffelse, SBS.

Har bare prøvd det ene paret jeg kjøpte, da jeg ikke hadde noe lyst til å åpne de to andre hvis de må sendes i retur, så jeg kan jo selvfølgelig ha hatt uflaks med ett dårlig eksemplar.

Jeg tenkte jeg skulle leke litt med de innstillingene man har i kontrollprogrammet til Xpand, samt teste fra BR, før jeg gir opp, da de er så mye mer behagelig enn originalbrillene.

Bjørn A

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reboot
    Jeg har testet mye frem og tilbake med mine, og jeg er synes fremdeles originalbrillene er bedre enn x104. Nå skal det sies at jeg bare har testet "side by side", da jeg ikke har fått opp Blueray spilleren enda.
    I helgen lastet jeg ned Crysis fra xboxlive, og etter litt tweaking så det veldig bra ut med originalbrillene, men ikke fullt så bra med x104. Men dette var også, til min store skuffelse, SBS.

Har bare prøvd det ene paret jeg kjøpte, da jeg ikke hadde noe lyst til å åpne de to andre hvis de må sendes i retur, så jeg kan jo selvfølgelig ha hatt uflaks med ett dårlig eksemplar.

Jeg tenkte jeg skulle leke litt med de innstillingene man har i kontrollprogrammet til Xpand, samt teste fra BR, før jeg gir opp, da de er så mye mer behagelig enn originalbrillene.

Bjørn A
    er det noe mate å sette skjermstørrelsen på Epson 6000w (har ikke gått gjennom alle instillingene ennå)? på ps3 kan man sette screen size sånn at 3d Blu-ray vises korrekt, men hva da med side by side 3d, som blir mekket til I prosjektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppdatering.

Leser på avsforum at det skal ha kommet en firmware oppdatering til TW9000/9000W med diverse forbedringer.

Blant annet skal irisen være forbedret, konvergensmenyen skal være fikset slik at de som har projektoren på hodet slipper å tenke motsatt, super resolution funksjonen skal ha fått bedre effekt, altså skarpere bilde. Dessuten skal oppdateringen gjøre 3d mere smooth.

Update for the epson tw9000(5010) is ready - Page 2 - AVS Forum

Dette virker jo meget lovende. Er vel bare å ta kontakt med epson for å høre hvordan man enklest får gjort dette ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

TW 6000

vil sortnivået være bedre etter en kalibrering og med deaktivert iris. har det noen for seg å kalibrere mot 3D?

Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •