Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 42 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 823
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg vil anta at projektoren ikke står 100% vinkelrett i forhold til lerretet, og at den muligens heller ikke er helt i vater? Dette er vel eneste mulighet for å oppnå problemet du beskriver. Alternativt er optikken ødelagt, men da burde du ha sett at esken til projektoren har fått seg en "kjempe-smell" i transport?

EDIT: du har ikke kurvet lerret vel(?), for da vil du jo aldri få skikkelig fokus over hele bildeflaten
    Da må han sikkert skaffe seg en anamorfisk linse? Bedre skarphet, men noe tønneform preg på sidene?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min Epson 6000w kommet opp, sammen med Media Mount Cinema 90" lerret - Elkjøp

det ser bra ut sålangt, her er et lite videoklipp også

[YOUTUBE]GYq61QrbQzQ&context=C4dc02c8ADvjVQa1PpcFNaDRi4lpon hpkjn-2K6d84kbYeXzDZ2-E=[/YOUTUBE]
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool!
    Bra trøkk i bildet i lyse scener ser det ut til. Er du fornøyd med TW6000W? Blir ikke sortnivået/mørke scener litt skadelidende, med hvitt lerret, og såpass lyst rom?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool!
    Bra trøkk i bildet i lyse scener ser det ut til. Er du fornøyd med TW6000W? Blir ikke sortnivået/mørke scener litt skadelidende, med hvitt lerret, og såpass lyst rom?
    jo kanskje men det er jo en stue som barn skal leke I så kan liksom ikke male svart og trekke veggene med sort fløyel og siden alle de grå lerretene var såpass mye dyrere enn hvite gikk jeg for hvitt lerret I første omgang, prosjektoren lyser opp omtrent hele rommet, men til tv og film som fyller ut hele bildet merker jeg ikke det grå sortnivået så godt, men når de sendte noe I letterboxet format la jeg jo merke til de grå feltene oppe og nede, men til prisen er jeg fortsatt fornøyd har ikke testet den med Blu-ray ennå. og tilslutt, siden det er lcd er det ingen regnbueeffekt som rimelige dlp prosjektorer jeg har sett på har slitt litt med
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg til blu-ray, og ikke minst 3D :-)

PS: du må oppdatere hjemmekino-profilen din
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg til blu-ray, og ikke minst 3D :-)

PS: du må oppdatere hjemmekino-profilen din
    ja skal ta Nye bilder til av stuekino og loftskino...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått vatret opp både lerret og projektor. Har flyttet projektoren også så jeg har fått den rett på bilde uten hell.. Etter det jeg har lagt merke til så er det som om det dukker opp grønnfarge rundt på blidet men som sagt så er det veldig bra i midten av bildet. Lerretet er helt nytt det også..
    La også merke til at bildet sklir mere ut nede i venstre hjørnet, men de andre 3er i 90 grader, er ikke det litt snodig?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å ta screenshot av problemet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferdinan
    Da har jeg fått vatret opp både lerret og projektor. Har flyttet projektoren også så jeg har fått den rett på bilde uten hell.. Etter det jeg har lagt merke til så er det som om det dukker opp grønnfarge rundt på blidet men som sagt så er det veldig bra i midten av bildet. Lerretet er helt nytt det også..
    La også merke til at bildet sklir mere ut nede i venstre hjørnet, men de andre 3er i 90 grader, er ikke det litt snodig?

Nei det er ikke rart. Det er fordi du har bommet på flere vinkler. Det betyr at projektoren skal vinkles svakt mot motsatt hjørne, før du flytter bildet tilbake ved hjelp av lens-shift. Det er veldig små utslag som skal til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Da er min Epson 6000w kommet opp, sammen med Media Mount Cinema 90" lerret - Elkjøp

det ser bra ut sålangt, her er et lite videoklipp også

[YOUTUBE]GYq61QrbQzQ&context=C4dc02c8ADvjVQa1PpcFNaDRi4lpon hpkjn-2K6d84kbYeXzDZ2-E=[/YOUTUBE]
    Så bra ut det der ja! Ser ut som et flott bilde selv med lys flater og litt lys i rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er feil tråd, men jeg prøver.

Har fått en TW6000 og et chief elite takfeste i hus. Er det noen som har tips til fremgangsmåte, og verktøy for å få alle vinklene helt riktig? Har ikke begynt monteringen enda, og jeg har alle friheter til hvor projektor kan monteres.

92" grått lerret (har hvitt tak og hvite vegger)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Mulig dette er feil tråd, men jeg prøver.

Har fått en TW6000 og et chief elite takfeste i hus. Er det noen som har tips til fremgangsmåte, og verktøy for å få alle vinklene helt riktig? Har ikke begynt monteringen enda, og jeg har alle friheter til hvor projektor kan monteres.

92" grått lerret (har hvitt tak og hvite vegger)
    Jeg har et annet fest, men vi bare løste opp alle skruene så armene kunne beveges I alle retninger, festet de på prosjektoren og plaserte center på midten (brukte gefylen) så strammet vi skruene som stiver av armene og gjør festet stivt igjen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Finn ut sånn cirka hvor du vil ha lerretet, og mål avstand fra senter i bildeflaten, til sidevegg.
    -Monter projektoren i taket, slik at senter i linsen har samme avstand (fra samme sidevegg).
    -Vir projektoren til bildet havner der du målte det skulle være (senter i bildet, med rett avstand til sideveggen)
    -Bruk et lite vater for å vatre projektoren sideveis og i kasteretning.
    -Heng opp lerretet der bildet nå faller på veggen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte "Mars needs moms" i 3D på TW9000 igår (fra PS3). Det var med stor forbauselse at jeg så at bildet ikke fylte hele lerretet ut til sidene. Altså "under-scanning" som det muligens heter. Jeg tenkte at det måtte være noe galt med instillingene mine, men har ikke greid å finne hva det måtte være i tilfelle.

Det medførte også at jeg satte 2D disken i for å sjekke. Der fant jeg at filmen fylte helt ut til kanten av lerretet. Men, da så jeg et annet problem, som er spesielt synlig på denne filmen siden den kjøres i letterbox på 16:9 lerret. Nemlig at kontrasten er udugelig. Det er ikke er så synlig med 3D siden man har på seg "sol-"briller. På 2D versonen så er det direkte plagsomt at de sorte stripene over/under letterbox bildet er veldig lyse.

Har funnet samme kontrast-problem med filmen "9" også. Det rare er at problemet ikke er likt på alle filmer. Så da må man jo tro at det er et software problem??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Jeg kjørte "Mars needs moms" i 3D på TW9000 igår (fra PS3). Det var med stor forbauselse at jeg så at bildet ikke fylte hele lerretet ut til sidene. Altså "under-scanning" som det muligens heter. Jeg tenkte at det måtte være noe galt med instillingene mine, men har ikke greid å finne hva det måtte være i tilfelle.

Det medførte også at jeg satte 2D disken i for å sjekke. Der fant jeg at filmen fylte helt ut til kanten av lerretet. Men, da så jeg et annet problem, som er spesielt synlig på denne filmen siden den kjøres i letterbox på 16:9 lerret. Nemlig at kontrasten er udugelig. Det er ikke er så synlig med 3D siden man har på seg "sol-"briller. På 2D versonen så er det direkte plagsomt at de sorte stripene over/under letterbox bildet er veldig lyse.

Har funnet samme kontrast-problem med filmen "9" også. Det rare er at problemet ikke er likt på alle filmer. Så da må man jo tro at det er et software problem??
    Jeg har lagt merke til at når jeg ser på nrk1(hd) på canal digital parabol så varierer alle programmene i hvor mye de fyller ut bildet på min Epson 6000w, det er omtrent alltid en varierende sørgerand rundt bildet. Når jeg bruker min wdtvlive hub fyllte bildet helt ut, skal prøve ps3 iløpet av helgen og se hvordan det blir.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et døgns tørke virker fjernkontrollen til lerretet igjen, min sønn på 1,5 år puttet den oppi et glass cola som stod på bordet:-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Så bra ut det der ja! Ser ut som et flott bilde selv med lys flater og litt lys i rommet?
    Bare sortnivået som er svakt med denne, farge, skarphet og lysstyrke er helt topp selv i en hvit stue...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har sett Epson 9000 til rundt 18500 på en nettside . Har selvfølgelig ikke funnet tilbake til denne .
    Noe som har ett tips hvor man kan få kjøpt Epson 9000 billigst ?

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandvik
    Mener jeg har sett Epson 9000 til rundt 18500 på en nettside . Har selvfølgelig ikke funnet tilbake til denne .
    Noe som har ett tips hvor man kan få kjøpt Epson 9000 billigst ?
    Pris diskuteres under Produkt -og Prisjakt video, jeg har lagd en egen tråd der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har hatt litt trøbbel med min tw6000 i det siste Har fått opp auto iris error en gang, og når jeg skal slå den på, må jeg gjerne gjøre det to ganger, for første gangen blinker det rødt i to lamper og viftene går for fullt i et par minutter til den skrur seg av. Noen som har vært borte i dette? Kan jo nevnes at det ikke er spesiellt varm i rommet der den står nå, kanskje 16-17 grader, skal dette ha noe å si?

Takker for svar, utrolig kjipt egentlig siden det er min første projector og hjemmekinoen snart er ferdig...

Side 18 av 42 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •