Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke nødvendigvis bedre, bare bedre dynamikk mellom mørke og lyse scener. Fargetemperatur og gamma påvirkes jo også av DI, og det er ikke nødvendigvis i positiv retning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har irisen av da den er hørbar i stille partier. Syns også effekten av den ikke er allverden da man stort sett har noe lys i de forskjellige scener. Hvis man derimot får et helt sort bilde så er bildet rett og slett kullsvart, men hvor ofte er det.. Er ikke så morsomt å se på et svart bilde i 2 timer heller :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker aldri irisen, for mye støy for min del og ser vel ikke helt "gevinsten".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sortnivået opplever dere som...?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke fornøyd med sortnivået. Var mye bedre på min JVC HD750 hvis jeg husker riktig. Gikk vel 7 mnd fra jeg solgte den til jeg kjøpte TW9000, men så feil kan jeg vel ikke huske...

Litt på siden av spørsmålet, men har problemer med at den ikke vil starte opp. Når jeg starter den hver dag så er det ingen problemer, men går det 2-3 dager så må jeg starte den 5-10 ganger før den er i drift. Kommer til å sende den inn til våren.

Har skrevet det før, men angrer på at jeg solgte 750 :???:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart kanskje, siden HD750 var helt unik når det gjelder sortnivå. Den hadde heller dårlig kontrast i lyse scener, men sortnivået og dynamikken i mørke scener var helt konge.
    Virker som om din projektor ikke er helt "frisk". Har ikke opplevd dette på noen enheter selv. Enste jeg har sett, er at om strømmen går, så lar ikke projektoren sag starte igjen før lampen har rukket å kjølt seg ned. Kanskje denne funksjonen som har fått "hikke"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke så rart kanskje, siden HD750 var helt unik når det gjelder sortnivå. Den hadde heller dårlig kontrast i lyse scener, men sortnivået og dynamikken i mørke scener var helt konge.
    Virker som om din projektor ikke er helt "frisk". Har ikke opplevd dette på noen enheter selv. Enste jeg har sett, er at om strømmen går, så lar ikke projektoren sag starte igjen før lampen har rukket å kjølt seg ned. Kanskje denne funksjonen som har fått "hikke"?
    Mener det var en til her som skrev han hadde samme problemet. Han fikk samme rådet fra Epson som jeg fikk og det var å ta lampen inn og ut. Jeg giddet ikke å prøve en gang da jeg "vet" at dette ikke er feilen. Han andre prøvde tror jeg uten resultat.

Hadde jeg ikke hatt HD750 først så ville jeg vært strålende fornøyd med TW9000. Den har høyere dynamikk i lyse scener som du sier (trykk/punch), men det er dessverre ikke like merkbart som i mørke scener. Jeg har funnet ut (for min del selvsagt) at det betyr mye mer med høyt kontrastnivå i mørke scener enn i lyse. Blir det samme som hvitt/grått lerrett. Er lettere å "tilgi" manglende lysstyrke enn manglende sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Litt på siden av spørsmålet, men har problemer med at den ikke vil starte opp. Når jeg starter den hver dag så er det ingen problemer, men går det 2-3 dager så må jeg starte den 5-10 ganger før den er i drift. Kommer til å sende den inn til våren.

:

Det var nok meg.
    På en måte godt å høre at det ikke bare er min enhet som sliter med dette.

Ved andre henvendelse til Epson ba de meg ta kontakt med AVshop og oppgi et refnr for bytte/refusjon avhengig av Avshops rutiner. Tolker det slik at jeg slipper å sende den inn for rep. Har nå søkt Avshop om retur. Håper dette ordner seg så raskt som mulig.. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting er jo tilfeldig, men jeg har hatt 12-15 projektorer siden min første i 1996-97. Har aldri hatt feil med noen, men med min første Epson projektor så måtte det gå galt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt klump i magen når sånt skjer etter såpass kort tid.
    Tilfeldig, ja, men kjedelig for oss som rammes. Selv om bildekvaliteten er meget god, så klarer man ikke kose seg med det når man vet det er en feil på produktet.

Er jo en dagsjobb å få skrudd ned, skrudd opp, frakte, pakke osv også.

Newcomer SonOfNorway sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt TW6000W og har funnet manualen på nettsiden til Epson for å lese meg opp i ventetiden.

Manualen side 42 viser "Visningsområde for 3D-bilder"

Hvordan er dekningen for brukerne når PJ er montert foran sitteposisjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SonOfNorway
    Jeg har bestillt TW6000W og har funnet manualen på nettsiden til Epson for å lese meg opp i ventetiden.

Manualen side 42 viser "Visningsområde for 3D-bilder"

Hvordan er dekningen for brukerne når PJ er montert foran sitteposisjon?
    Jeg har TW6000 takmontert med ca 3,2-3,5 meter frem til et 106 lerret.
    Jeg sitter ca 1 meter BAK projektoren og 3D fungerer utmerket Så du kan bare glede deg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min tw6000w igår, får se når det blir tid til montering
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer SonOfNorway sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond_r
    Jeg har TW6000 takmontert med ca 3,2-3,5 meter frem til et 106 lerret.
    Jeg sitter ca 1 meter BAK projektoren og 3D fungerer utmerket Så du kan bare glede deg

Kjempeflott, takk for den infoen, ble liggende å gruble i går kveld...

Ser forøvrig at de tilbyr en extender som kan brukes i større rom hvis en ikke oppnår dekning.

Har kjøpt et billig manuelt nedtrekkslerret for å sjekke hviken størrelse som er passende før jeg kjøper rammelerret. Av erfaring vet jeg at en ikke skal kjøpe det største man har plass til, men heller velge det en synes er behagelig og det er svært individuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slit at tw9000 ikke har elektrisk (styrt fra fjernissen) zoom, shift og fokus?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Nylig kjøpt Tw9000w

Hei!

Har for noen dager siden fått montert opp projektoren og er vel egentlig strålende fornøyd men..
    Da jeg er rimelig ny innen faget så benytter jeg muligheten til å forhøre meg med dere som sikkert kan litt mer om dette enn det jeg gjør.

Det jeg har lagt merke til som kan være litt iriterende er at bildet virker litt i ufokus rundt i kantene. Det er som om det er en sirkel midt i bildet på ca 1m som er knallbra men så glir det ut i kantene.
    Er dette normalt eller det noe med kalibrering/innstillinger?
    Hadde en enkel kalibrering før jeg hentet den.
    Har forresten projektoren ca 4 meter fra lerretet og fulle 106",gain på 1 og grå farge.

En annen ting som jeg merket meg er at den trådløse biten av og til detter ut,men kommer tilbake igjen etter noen sekunder. Dette var veldig irriterende..

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er projektoren montert helt rett beint mot lerret? Både projektor og lerret i vater? Mulig en mindre iris/aperture kan gi større dybdeskarphet og hjelpe skarphet lengre ut på lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100% i vater er jeg ikke sikker på da jeg ikke har den her hjemme nå, men er vel tilnærmet. Føttene på projektoren er skrudd helt inn, og står i høyde på ca 1,60 og ca 30 cm offset fra lerretets senter. Lerretet begynner i knehøyde og opp.

Iris er forresten skrudd av..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at projektoren ikke står 100% vinkelrett i forhold til lerretet, og at den muligens heller ikke er helt i vater? Dette er vel eneste mulighet for å oppnå problemet du beskriver. Alternativt er optikken ødelagt, men da burde du ha sett at esken til projektoren har fått seg en "kjempe-smell" i transport?

EDIT: du har ikke kurvet lerret vel(?), for da vil du jo aldri få skikkelig fokus over hele bildeflaten
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •