Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 823
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg vet jeg har nevnt dette med viktigheten av riktig "3D offset" i avspilleren tidligere, men en viktig ting kan ikke nevnes for ofte ;-)
    Bra at du nevner dette igjen, Gorm. På min PS3 ble jeg spurt om skjermstørrelse og valgte 106". Og jeg har som sagt ikke opplevd noe cross-talk på TW9000W i de korte snuttene jeg har testet så langt (Avatar, Tron, Tangled).
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Gorm,
    Lurer på om FI er automatisk på når man kjører 3D på TW9000?
    Fordi det er ikke mulig å få tligang til FI menyvalget når man kjører 3D inn på HDMI.
    Det er definetivt mer "hakking" på 3D enn 2D, men det er også en sak med 3D selvfølgelig. Så selv om FI er på i 3D så er det også mindre synlig at det er på.
    Siden jeg ikke har sett andre 3D prosjektorer hjemme hos meg så har jeg ingen reference desverre...
    Det har kanskje blitt skrevet om dette tidliigere, og jeg maler på det igjen. Jeg har funnet ut at TW9000 ikke kan kjøre Frame Interpolation i 3D modus desverre. For meg personlig så er det en stor sak. Det betyr at jeg ikke kommer til å oppgradere til større lerret ennå (antar at hakking/judder blir værre med større lerret).
    Når det er sagt, så er 3D med TW9000 hundre ganger bedre enn på kino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet jeg har nevnt dette med viktigheten av riktig "3D offset" i avspilleren tidligere, men en viktig ting kan ikke nevnes for ofte ;-)
    Gjelder dette også for Oppo BD-93? Kjenner du til hvilken skjermstørrelse denne har i "offset"?

Steffan

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffank
    Gjelder dette også for Oppo BD-93? Kjenner du til hvilken skjermstørrelse denne har i "offset"?
    Jeg har ikke denne avspilleren, men jeg har Google

http://download.oppodigital.com/BDP9...ual_v2.6.1.pdf

Side 60.

Setup Menu > Video Setup > 3D TV Size
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Blir litt offtopic, men vil bare utdype dette med input lag, det er nok ikke alle som helt forstår hvordan det påvirker spill.

La oss ta et eksempel på et spill som kjører i 60 fps ( frames per second ),som da ikke er uvanlig for nettopp fps spill. 1/60 = 0,0166 ms, da er det 0,016 ms mellom hver frame som vises.
    Hvis en da har 80 ms input lag, vil man da ligge 5 frames etter en som ikke har noe input lag ( 0,080ms/0,016ms )
    Menneske øyet kan identifisere et objekt som blir vist i så lite som bare 0,0045 ms, og kan vel detektere bevegelse eller forandring som er enda raskere, så øyet har ikke noe problem med å henge med.
    På den annen side er fps gamere testet til å ha like god reaksjonstid som jagerpiloter og øye-hånd koordinasjon som hjernekirurger. De fleste FPS gamere har nok en del kjappere reaksjonstid enn snittet på 0,22ms.
    For input lag problemstillingen er ikke reaksjonstid relevant, men hvis vi sier vi har en reaksjonstid på 0,22ms vil den som har 80ms input i praksis har reaksjonstid på 0,30ms, og da alltid ligge 5 frames bak en som ikke har input lag. Motstanderen ser deg hele tiden litt før du ser de på din skjerm. Med det resultat at du da som oftest kommer tapende ut av en duel.
    Det er jo fint mulig å ha mye mer enn 80ms i input lag, bare se på BQ w7000 med FI og DI på, da er det jo snakk om 200ms som er så mye som 12,5 frames .

De fleste vil nok ha mye mer lag en bare input lag til skjermen, hvis en tar for seg pixel lag, input lag fra mus og tastatur på pc (kontroller på konsoll) og nett lag. Alt dette samlet kan gi store fordeler til de som sitter på det rette utstyret og de beste nett linjene.
    For hvermansen er nok ikke dette mye av et problem, men for de som liker FPS spill er lag alltid en faktor. Det er jo ikke noe gøyt å bare bli skutt hele tiden i FPS.
    Det er nok ikke alle som vil merke at de har input lag før de da kommer over på en skjerm uten input lag og merker at de faktisk blir bedre :P

Håper ikke dette får meg til å se ut som noen fanatiker, det er jeg absolutt ikke. Prøver bare å belyse og informere om "problemet". Selv spiller jeg nesten ikke i det hele tatt lengre, har ikke så mye tid til det :/
    Jeg har alltid slitt med lag. Alltid kun tenkt nettlag, men dette her kan jo være en mulighet. Bruker Epson TW700 projektor. 10m superbillig HDMI kabel (har det noe å si for input lag?) Hvordan vet jeg hvordan denne projektoren er mtp input lag?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg har alltid slitt med lag. Alltid kun tenkt nettlag, men dette her kan jo være en mulighet. Bruker Epson TW700 projektor. 10m superbillig HDMI kabel (har det noe å si for input lag?) Hvordan vet jeg hvordan denne projektoren er mtp input lag?
    Neppe kabelen med mindre du har hatt andre problemer med den, problemer med sync osv..

Går kabelen rett i projektor eller via receiver? Tror forsinkelse gjennom receiver evt kan ha noe å si. Samt, trolig all mulig av signalbehandling som gjøres av receiver eller PJ før bildet blir vist.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Neppe kabelen med mindre du har hatt andre problemer med den, problemer med sync osv..

Går kabelen rett i projektor eller via receiver? Tror forsinkelse gjennom receiver evt kan ha noe å si. Samt, trolig all mulig av signalbehandling som gjøres av receiver eller PJ før bildet blir vist.
    Fra ps3 og inn i receiver og til projektor. Bildeprossesering i receiver er deaktivert. På projektor kjører jeg theather black modus. Det som fungerer best på film, derfor jeg bruker den på spill også. Mulig jeg burde brukt noe annet? Ikke noe problemer med sync på kabelen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Det har kanskje blitt skrevet om dette tidliigere, og jeg maler på det igjen. Jeg har funnet ut at TW9000 ikke kan kjøre Frame Interpolation i 3D modus desverre. For meg personlig så er det en stor sak. Det betyr at jeg ikke kommer til å oppgradere til større lerret ennå (antar at hakking/judder blir værre med større lerret).
    Når det er sagt, så er 3D med TW9000 hundre ganger bedre enn på kino!
    Det er rett og slett tragisk. Har blitt avhengig av dette på tw4000!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    På 3D har faktisk FI noe for seg på visse typer filmer, så det er jo synd at det er slik... Sony er vel da eneste som har mulighet for FI og 3D, men antar det i løpet av neste generasjonsserie blir standard på samtlige. Uansett vil jeg si at Epson produserer relativt stabile panoreringer og flyt i 3D, men det blir selvsagt enda smoothere med FI, dog men en bøtte bi-effekter på vanlig film, men nok om min (av)smak for FI sånn rent generelt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Epson Tw6000 bestilt sammen med Dreamscreen V2 "106" grått lerret, 4 stk Xpand X104 briller, Chief elite mini takfeste og 10 meter HDMI kabel

Så nå er det bare å glede seg til det kommer i hus 3D Filmer er allerede på plass i kjellerstua...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond_r
    Da er Epson Tw6000 bestilt sammen med Dreamscreen V2 "106" grått lerret, 4 stk Xpand X104 briller, Chief elite mini takfeste og 10 meter HDMI kabel

Så nå er det bare å glede seg til det kommer i hus 3D Filmer er allerede på plass i kjellerstua...
    Jeg har også bestilt en Epson Tw6000 w, sammen med 90" lerret, blir spennende å se når den dukker opp
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled dere! Så Hugo i 3D i går, og det var fantastisk. Er nesten så man burde se alle 2D filmer i 3D-modus også, for sortnivået blir veldig mye bedre når man har på brillene!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Gled dere! Så Hugo i 3D i går, og det var fantastisk. Er nesten så man burde se alle 2D filmer i 3D-modus også, for sortnivået blir veldig mye bedre når man har på brillene!
    kan du ta noen bilder eller filmklipp å legge ut? hadde vært gøy å sett hos andre inntil jeg får min egen
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    kan du ta noen bilder eller filmklipp å legge ut? hadde vært gøy å sett hos andre inntil jeg får min egen
    Vel slik ser det ut med dagens oppsett, ordentlig hjemmekino anlegg skal snart inn!

Legg merke til at lerretet/øvre delen passet akkurat inn, og når den rulles opp er det et vindu under som lyser opp rommet, når det er nede blir det bekkmørkt, helt genialt.

Og ja.. det er soverommet mitt :P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Vel slik ser det ut med dagens oppsett, ordentlig hjemmekino anlegg skal snart inn!

Legg merke til at lerretet/øvre delen passet akkurat inn, og når den rulles opp er det et vindu under som lyser opp rommet, når det er nede blir det bekkmørkt, helt genialt.

Og ja.. det er soverommet mitt :P

takk for bildene, og vi startet vel alle på soverommet med filminteressen

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få målt gjennom alt, og kalibrert den i løpet av helgen. Det jeg kan si med en gang, er at det ikke finnes noe som helst antydning til "feil" i gråskala eller fargegjengivelse, ala det vi tidligere har opplevd fra LCD-er med høyt lysutbytte. Det er mer som om man har tatt TW4400, og gitt den mye høyere lysstyrke og kontrast. Skulle vært artig å målt på sortnivået fra TW4400 og TW9000 (begge uten bruk av iris), for jeg tror faktisk sistnevnte har bedre sortnivå!
    Har du fått målt svartnivået uten iris? Skulle gjerne hatt denne projektoren uten støyen fra iris...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ble postet en del målinger (i alle fall kontrastmålinger) via testen i Lyd og Bilde. Følg linken "les mer om kalibrering", nederst i artikkelen.
    Epson EH-TW9000W | Lyd & Bilde

Når det gjelder måling av sortnivå, så betinger det at man har begge projektorene tilgjengelig i samme oppsett. Siden TW4400 hadde gått ut når TW9000 var tilgjengelig, så var jo ikke det så enkelt. Det nytter jo ikke å sammenlikne, om en av projektorene har høyt timetall, og dermed vesentlig redusert lysutbytte.
    Uansett er sortnivået fra TW9000 langt "sortere" enn tilsvarende fra TW4400. Dette takket være den enorme økningen i kontrast. TW4400 har "OK" sortnivå uten bruk av dynamisk iris, mens TW9000 har veldig bra sortnivå uten. Personlig har jeg kjørt TW9000 uten bruk av iris i eget oppsett. De to projektorene kan forøvrig nesten ikke sammenliknes på noe fornuftig måte, da den ene totalt utklasser den andre hva bildedynamikk angår.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstår det rett så er det ikke nødvendig å bruke autoiris for å få et anstendig svartnivå med denne projektoren, gitt at man har et høvelig lerret? Og da unngår man "knattringen" fra irisen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Vi kan kanskje få en tilbakemelding fra TW9000 eierne her, om hvor mange av dere som faktisk har aktivert irisen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel og mest ann på om man blir plaget av iris "lyden"? Om den støyer for mye / hvor PJ står iforhold til ørene som hører :-)

Vis en ikke plages av det, kan en vel bare skru den på? Blir vel bedre bilde da?

Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •