Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 42 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 823
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    TW 9000 ikke så værst? Hehe. Den er jo bra etter alt jeg kan forstå! Ikke sett den sjæl, men lest mye om den. Og jeg har sett forgjengeren, og den før der og før der osv...

Tror nok du kommer til å glemme at du kanskje hadde lyst på noe annet hvis om/dersom osvv når du får Epsonen i hus. Og 3D kan med riktig matriale være ganske så artig også. Bare å glede seg!
    Hehe. OK, da. Tror nok jeg legger inn en bestilling på TW9000 neste uke, på en pakke med full proffkalibrering, Dreamscreen 106'' rammelerret osv. Det blir stas!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW9000 bestilt

Pokkers også..... så blev jeg lidt penge fattigere, men nok en del fede oplevelser rigere.... har lige bestilt mig en TW9000 - kommer i morgen

Mvh
    LBA75 (fra DK)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrerte lumens tw9000

Har et spørsmål her ang. kalibrerte lumes på tw9000 som jeg håper kanskje Gorm kan svare på ( andre må jo selvfølgelig svare også om de vet svaret ). Hvor mange lumens har tw9000 etter kalibrering, og med zoom ca. midtveis ?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Pokkers også..... så blev jeg lidt penge fattigere, men nok en del fede oplevelser rigere.... har lige bestilt mig en TW9000 - kommer i morgen
    Gratulerer! Du blir sikkert superfornøyd
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer ValterAnton sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Finnsnes
    Poster
    5
    Takk & like
    Blogginnlegg
    4
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projector, avstand og TW6000 vs TW9000
    Avstander til lerret??
    Fant denne på en av diskusjonssidene:
    Epson Europe EH-TW9000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Det merkelige er jo at TW9000 gir et mindre bilde enn TW6000. Hvorfor?
    Min horisontale avstand fra linse til lerret er ca 3,5m.

Legger snart ut rendringer av min planlagte "cave".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det svart på i en annen tråd. Prøv å unngå å legge ut samme spørsmål i to tråder, for det blir bare rotete i ettertid.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 kilder samtidig (TW9000)

Er det noen som har prøvd TW9000(W) med to samtidige HDMI-kilder?

Hvilken oppløsning blir det maks på hvert av bildene? Regner med at kildene kan være full HD, men hva blir dette i så fall skalert ned til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Er det noen som har prøvd TW9000(W) med to samtidige HDMI-kilder?

Hvilken oppløsning blir det maks på hvert av bildene? Regner med at kildene kan være full HD, men hva blir dette i så fall skalert ned til?
    Hvis det er splittscreen funksjonen du tenker på så kan denne kun vise bilde fra 1 Hdmi kilde om gangen. Du kan ikke se splitscreen fra 2 hdmi kilder samtidig. F.eks hdmi+video eller hdmi+vga.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Hvis det er splittscreen funksjonen du tenker på så kan denne kun vise bilde fra 1 Hdmi kilde om gangen. Du kan ikke se splitscreen fra 2 hdmi kilder samtidig. F.eks hdmi+video eller hdmi+vga.
    Aha. Var nok den jeg tenkte på, ja. Takk for svar. Da blir det nok neppe aktuelt å gjøre så mye med den funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW9000 HDMI problem???

Hej

Så for pokker - nu er jeg hidsig!!!
    Jeg har problemer med HDMI signalet til min nye dyrt indkøbte Epson TW9000!!
    Jeg har vel noget lignende det handshake problem, som oplevet i denne tråd fra Danmark:
    HDMI Udfald.. - recordere.dk forum - Side 1

Mit setup er som følgende:
    Alt kører igennem min Onkyo TX-NR905 og videre ud over HDMI 1 til min Epson TW9000.
    Jeg kører blu-ray og streaming igennem min Dune HDMax, tv igennem min samsung yousee boks (dansk kabel tv) og yderlige film/billeder igennem min apple TV2........

Jeg har store problemer med HDMI udfald, hvor min Epson kommer med blå skærm og skriver "No Signal".... så går der lidt tid, og så kommer billedet tilbage??
    Dette er observeret igennem yousee boksen med tv og igennem apple tv - faktisk ikke rigtigt når jeg ser film igennem DUNE HDMax.... men kun når filmen kører virker det - lige meget hvilket apperat, så kokser det når jeg skifter rundt i indstillinger mm..... med Yousee boksen kokser det selv under alm "tv kigning" uden skift i kanaler - samme med APPLE tv - uden at skifte på noget......
    Har prøvet at koble rundt mellem HMDI 1 & 2 udgangene på forstærkeren.... har skiftet rundt mellem HDMI 1 & 2 indgangene på Epson TW9000 - med samme resultet.
    Har kørt min Apple tv2 direkte ind i Epson TW9000 - samme resultet.

Har brugt 3 forskelige HDM kabler..... deriblandt dette 15 meter fra danske Av-connection, som burde være i top klasse?: Lindy HDMI High Speed kabler med netværk - Det nye HDMI kabel til HDMI 1.4 apparter, AV-Connection A/S
    Har også prøvet med et 2 meter SUPRA HF100, samt et alm 1,5 meter Profigold.........
    Samme resultet.......

Virker som om at jeg har et problem .... og ikke som normalt et kabel problem.
    Kunne også være min forstærker, men det sker jo også når jeg kører apple tv direkte i projektor?

Ser desværre ud til at det er et HDMI ind problem på min EPSON TW9000?

Er der nogle af jer, som kender til EPSON TW9000, som kan komme med gode ideer til hvilke løsninger jeg kan afprøve?????

Mvh
    LBA75

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Aha. Var nok den jeg tenkte på, ja. Takk for svar. Da blir det nok neppe aktuelt å gjøre så mye med den funksjonen
    Hvis du spiller så er vel den meget gunstig når du har en kompis på besøk og skal spille split screen?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Input lag tw9000

Vi snakket tidligere om input lag , og fant en test på avsforum. Det ble testet opp mot en crt skjerm og resultatet er snittet av 10 tester.
    Epson 5010 er da våres TW9000, JVC RS45 er vel vår X30.
    Tidligere har det blitt hevdet at JVC hadde mindre input lag, men her ser det likt ut.
    HW30 er jo kongen på input lag, Sony har laget egen Gaming mode, hadde kanskje vært en ide for Epson også.

MS = Milliseconds
    FI = Frame Interpolation
    DI = Dynamic Iris

Klipp og lim fra avsforum:

Ben Q W7000:
    50 MS w/ No FI or DI

80 MS with DI on, but FI off.

200 MS with DI on and FI on.

JVC RS 45:
    80 MS with no FI

Epson 5010 (tw9000):
    80 MS with no FI

Sony HW30:
    30 MS with 'Gaming Mode' preset

65 MS with no FI

70-80 MS with FI on low, medium or High

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som hevder 0.08 sekunder er av betydning i spillsammenheng, bør absolutt vel komme seg ut døra på gutterommet, og oppdage at det finnes en hel verden utenfor ;-)
    Studier viser jo at gjennomsnittlig menneskelig reaksjonstid er 0.22 sekunder, så jeg skjønner ikke hypen rundt dette med input lag? Men nå har jo jeg bikket 40 for en del år siden, og da måler vi jo ikke akkurat reaksjonstiden i mille-sekunder lengre. Er vel snarere nede på tiendedeler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tippar du tänker på fysisk reaktion som nog är kring 0,22 sekunder. Våra ögon är nog väldigt mycket snabbare, även för oss som är 40+.

För att ta den långt, 0.22 sekunder "lag" i ett spel och jag tror de allra flesta skulle slå av spelmaskinen illa snabbt. Tänk om det tog 2 tiondelar från det att man trycker på musknappen eller tastaturet innan det faktist sker någonting i feks windows. Då hade man nog haft hjärnblödning för länge sedan.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den som hevder 0.08 sekunder er av betydning i spillsammenheng, bør absolutt vel komme seg ut døra på gutterommet, og oppdage at det finnes en hel verden utenfor ;-)
    Studier viser jo at gjennomsnittlig menneskelig reaksjonstid er 0.22 sekunder, så jeg skjønner ikke hypen rundt dette med input lag? Men nå har jo jeg bikket 40 for en del år siden, og da måler vi jo ikke akkurat reaksjonstiden i mille-sekunder lengre. Er vel snarere nede på tiendedeler.
    Har ikke prøvd epsonen, men kan merke forskjell på skjermer/tv'r ellers. Og ja, jeg har kommet meg ut av gutterommet, passert 40 med margin jeg også. Men, vent.. Har jo bygget meg nytt "gutterom". Kanskje det er derfor.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Tippar du tänker på fysisk reaktion som nog är kring 0,22 sekunder. Våra ögon är nog väldigt mycket snabbare, även för oss som är 40+.

För att ta den långt, 0.22 sekunder "lag" i ett spel och jag tror de allra flesta skulle slå av spelmaskinen illa snabbt. Tänk om det tog 2 tiondelar från det att man trycker på musknappen eller tastaturet innan det faktist sker någonting i feks windows. Då hade man nog haft hjärnblödning för länge sedan.
    Bob Munden World fastest Gun Record - YouTube

øynene er trege, han her er mye kjappere en øynene kan oppfatte, 0.15 sekunder tar det for han å trekke, såg et program om han på discovere igår, stan lee's superhumans.... og her kan du teste din egen reaksjonsevne på syn og hørsel, hvis du kommer ned i 0.22 på syn så er du god:-D

Lesson Info: Sight vs. Sound Reactions Gizmo | ExploreLearning
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er en TW5900 i forhold til en gammel TW700? Er den bedre på alt? Skal stå i mørk kjellerstue med veldig bra lyskontroll. Har TW700 i dag, men lyst til å oppgradere uten å bruke alt for mye penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Vi snakket tidligere om input lag , of fant en test på avsforum. Det ble testet opp mot en crt skjerm og resultatet er snittet av 10 tester.
    Epson 5010 er da våres TW9000, JVC RS45 er vel vår X30.
    Tidligere har det blitt hevdet at JVC hadde mindre input lag, men her ser det likt ut.
    HW30 er jo kongen på input lag, Sony har laget egen Gaming mode, hadde kanskje vært en ide for Epson også.

MS = Milliseconds
    FI = Frame Interpolation
    DI = Dynamic Iris

Klipp og lim fra avsforum:

Ben Q W7000:
    50 MS w/ No FI or DI

80 MS with DI on, but FI off.

200 MS with DI on and FI on.

JVC RS 45:
    80 MS with no FI

Epson 5010 (tw9000):
    80 MS with no FI

Sony HW30:
    30 MS with 'Gaming Mode' preset

65 MS with no FI

70-80 MS with FI on low, medium or High
    Virker som lag varierer litt fra spill til spill. Har også sett at av syncen kan variere mellom forskjellig kildematriale, f eks vanlig dvd og blu-ray. Og hvis man aktiverer f. eks FI på normal må man inn å justere av sync. De som har auto lipsync slipper vel dette.

har lest noen steder at man håper på en firmware oppdatering fra epson som kan fikse en slags game mode, men vet ikke om det er realistisk å tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ut til å ha et problem med noe helt annet enn lag.

Lampen har gjentatte ganger hatt problemer med å tenne. Vifta går, og til slutt går lampedekselet for, og lampeindikatoren begynner å blinke rødt. Andre ganger kan den tenne nesten umiddelbart.

Tok kontakt med epson. Fikk beskjed om å ta ut lampen og sette den inn igjen, samt rense støvfilteret. Har nå gjort dette så får vi se om det hjelper. Kunne imidlertid ikke se at støvfilteret var tett eller at lampen satt dårlig. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TopDog87
    Jeg ser ut til å ha et problem med noe helt annet enn lag.

Lampen har gjentatte ganger hatt problemer med å tenne. Vifta går, og til slutt går lampedekselet for, og lampeindikatoren begynner å blinke rødt. Andre ganger kan den tenne nesten umiddelbart.

Tok kontakt med epson. Fikk beskjed om å ta ut lampen og sette den inn igjen, samt rense støvfilteret. Har nå gjort dette så får vi se om det hjelper. Kunne imidlertid ikke se at støvfilteret var tett eller at lampen satt dårlig. :?

Hej

Hvilket nummer/kontakt detaljer brugte du - skal også have kontakt med dem angående mit HDMI handshake problem på min TW9000?

Mvh
    LBA75

Side 14 av 42 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •