Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 823
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville siktet mot HW30 med den lerrets-størrelsen, og det rommet du skisserer. Du får da best tilpasning i forhold til behov for lysstyrke, samt at du ikke vill oppleve viftestøyen som sjenerende i det relativt "lille" rommet
    Men forsvarer den at den er 5000kr dyrere? Får TW9000 for 22990kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konvergens justering

Det var litt snakk om konvergens justering her tidligere. Har styrt litt med denne funksjonen nå, og har muligens et tips som kan hjelpe andre. Dette funket veldig bra for meg.
    Når du skal justere får du først opp en firkant i et hjørne, det jeg gjorde var å justerer på motsatt hjørne. Altså hvis du har firkanten oppe til høyre så justerer du i hjørne oppe til venstre osv.
    Jeg gjorde dette en runde på rød, så en runde på blå og resultatet ble veldig mye bedre, tror ikke jeg kan få det bedre med mer tuning.
    Om dette bare var tilfeldig for meg vet jeg ikke, men andre kan jo prøve å gjøre det på samme måten og gi tilbakemelding om det virket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Men forsvarer den at den er 5000kr dyrere? Får TW9000 for 22990kr.
    Tror ikke du vil oppleve viftelyden i eco modus som sjenerende på tw9000, jeg ligger så og si ikke merke til den, men i 3D med lampemodus normal er viften ganske hissig.
    Jeg bruker kun projektoren i eco til vanlig, eneste gangen jeg finner meg i støyen fra normal er når jeg ser 3D. Nå høres det kanskje ut som om jeg synest den støyer noe forferdelig men det er ikke helt slik. Jeg har jo alltid på litt lyd når jeg ser film og den overdøver viften, men når det er stille på filmen kommer viftelyden fram i normal modus. Kommer vel annpå filmen og lydsporet men et par ganger har den irritert meg.
    Du må vel nesten prøve å tenke om dette er noe som ville ødelagt "opplevelsen" for deg. Men vil tro at du ikke vil ha behov for å kjøre noe annet enn eco mode. I 3D derimot har du ikke noe valg, da guffer den opp uansett.
    Hvis viftelyder plager deg mye er kanskje Sonyen verdt 5000kr ekstra, for min der tror jeg ikke det hadde vært det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Den er grei.

Jeg vet 6000w er svært lysterk (og ikke så bra svartnivå), bør man gå for grått lerret eller vil det fungere greit med et kvitt lerret, kvite vegger og tak, ikke så gode gardiner i stuen. I såfall hvilket på 3m bredde er å anbefale?
    Hvitt lerret i rom med så dårlig lyskontroll, gir utvasket bilde, med svært lav kontrast. I et slik rom ville jeg heller gått litt ned i lerretstørrelse, og valgt en grå duk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvitt lerret i rom med så dårlig lyskontroll, gir utvasket bilde, med svært lav kontrast. I et slik rom ville jeg heller gått litt ned i lerretstørrelse, og valgt en grå duk.
    hehe, forventet det, har du et forslag på et grått lerret som kunne være bra?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw 6000 eller tw 9000 ??

Lurer på om tw9000 er vært prisen sin mot tw6000 hos meg, da jeg har ett lyst rom på ca. 4x4m og med grått lerret på ca. 82". Jeg kan dekke for viduer med rullgardiner så rommet kan bli veldig mørkt. Kunne også tenke meg nå å se en del 3D.

Dette er vel ett spørsmøl rettet til Gorm som har testet disse 2 mot hverandre, og ja jeg bor ikke så langt unna Gardermoen så en tur kunne også være hyggelig.

/Rune

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsoren
    Lurer på om tw9000 er vært prisen sin mot tw6000 hos meg, da jeg har ett lyst rom på ca. 4x4m og med grått lerret på ca. 82". Jeg kan dekke for viduer med rullgardiner så rommet kan bli veldig mørkt. Kunne også tenke meg nå å se en del 3D.

Dette er vel ett spørsmøl rettet til Gorm som har testet disse 2 mot hverandre, og ja jeg bor ikke så langt unna Gardermoen så en tur kunne også være hyggelig.

/Rune
    kunne også tenkt meg å sett de i aksjon men bor desverre utenfor bergen, vet ikke om noen som har de utstilt...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å komme innom det (send PM for avtale) :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Gorm, hva mener du om de 2 .. er tw9000 så mye bedre enn tw6000 ?? er det vært pengene ?

/Rune

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Gorm, hva mener du om de 2 .. er tw9000 så mye bedre enn tw6000 ?? er det vært pengene ?

/Rune
    Unskyld meg, men hva forventer du at Gorm skal kunne svare på dette? Kun personlige preferanser og personlig økonomi bestemmer hvor mye bedre og hvor mye mere verdt den ene er i forhold til den andre...
    Men nå har du jo en gyllen mulighet til å høste noe erfaring selv ved å besøke Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada OleM du har rett i det, men det var jo hans synspunkter jeg ønsket å få høre. Hva han ville gjort i min situasjon nå som jeg har tenkt å kjøpe meg ny PJ.

/Rune

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada OleM du har rett i det, men det var jo hans synspunkter jeg ønsket å få høre. Hva han ville gjort i min situasjon nå som jeg har tenkt å kjøpe meg ny PJ.

/Rune
    Men det er jo helt umulig for Gorm å svare på om den dyrere projen er verdt mellomlegget for deg. Hvordan kan han mene noe om hvor mye eller lite det smerter deg å legge ut de ekstra kronene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det stått mellom disse to, og jeg måtte grave i egen lommebok, så hadde jeg endt opp med TW9000. Grunnkontrasten er jo 8 ganger høyere, og slikt er jo merkbart selv i mindre optimale rom

Som OleM er inne på, jeg pleier sjelden å kommentere spørsmål ala "er det verd mellomlegget på xxxx kr", for det er umulig å svare på. Noen må kanskje ofre utstyr til barna for å få det til, mens andre bare tar det fra en overfylt konto uten å fortrekke en mine.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snikk snakk, de unga klarer seg alltids med en hyssingsnor og ei gammal rokkering...

Er som du sier helt umulig å angi hva en bør legge pengene i, blir jo alt for subjektivt. Egentlig litt snodig at en har endt opp med samme tråd for både TW6000 og 9000 som jo er veldig ulike selv om 3D-biten har visse likhetstrekk...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Ikke i det med barna altså (ringer barnevernet nå ;-) ), men at det ikke er dedikerte tråder. Strengt tatt er de vel ikke sammenliknbare i det hele tatt. To helt forskjellige plattformer, og likeledes relativt ekstreme forskjeller i ytelse.

Tråden startet vel i forbindelse med lansering av hele projektorserien til Epson, rett i forkant av siste IFA, og så er det ingen som har laget dedikerte tråder for disse projektorene i ettertid.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson EH-TW5900 3D LCD Projector Review - YouTube

5900'en får god omtale her :-D

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW9000 eller siste restlager av VW90?

OK, så har jeg fått et nytt dilemma:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at TW9000 er det jeg vil ha, men så har selvsagt AVshop klart å sette ned prisen på et restlager av VW90 til en meget lav pris (relativt sett). So... what to do?

Dette blir som sagt min første projektor, og den skal faktisk erstatte TV. Ikke at vi ser så mye på TV, men den bør kunne fungere OK med litt belysning i rommet, og den bør ikke støye fælt. Det må gå an å ha lyden på 'mute' på Dagsrevyen og fremdeles ikke bli ødelagt av støy.

Jeg har full kontroll på lyskilder i rommet (ingen vinduer), men veggene er foreløpig lyse (de skal males i mørk, matt farge på et senere tidspunkt). Det er heller ikke gjort noen store akustiske forbedringer ennå (mtp. forplantning av susing fra projektor), men pga. panelvegger er diffusjonen bra. Jeg vurderer å forbedre absorbsjonen etterhvert.

Og til sist 3D. Jeg er svært usikker på hvor viktig dette blir. Kona er filmfreak og meget skeptisk til 3D. Selv har jeg litt mer hang til det tekniske, dvs. at 3D er "gøy", men ikke noe jeg er avhengig av. Er også fullt klar over at støyen på TW9000 blir fremtredende ved 3D.

Så... 2D er viktigst, dernest støy, og 3D er ikke så viktig. Og den må kunne yte OK med lys på, dog ved filmtitting uten lys på

Hjelp ...
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 2D er viktigst, velg VW90.
    Hvis 3D er viktig, velg TW9000.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Hvis 2D er viktigst, velg VW90.
    Hvis 3D er viktig, velg TW9000.
    ... og ettersom lagerstatus gikk fra "1-10" til "bestillingsvare" akkurat nå, kan det se ut til at 3D er viktigere enn 2D

EDIT: Trodde ikke at folk var raske på avtrekkeren. Kanskje jeg burde ha holdt kjeft? Jaja. Da blir det vel TW9000... Ikke så verst det heller.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    ... og ettersom lagerstatus gikk fra "1-10" til "bestillingsvare" akkurat nå, kan det se ut til at 3D er viktigere enn 2D

EDIT: Trodde ikke at folk var raske på avtrekkeren. Kanskje jeg burde ha holdt kjeft? Jaja. Da blir det vel TW9000... Ikke så verst det heller.
    TW 9000 ikke så værst? Hehe. Den er jo bra etter alt jeg kan forstå! Ikke sett den sjæl, men lest mye om den. Og jeg har sett forgjengeren, og den før der og før der osv...

Tror nok du kommer til å glemme at du kanskje hadde lyst på noe annet hvis om/dersom osvv når du får Epsonen i hus. Og 3D kan med riktig matriale være ganske så artig også. Bare å glede seg!

Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •