Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 42 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 823
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Jeg var å såg på TW9000 i dag, og det såg ut som en veldig bra projektor. Men jeg synst detaljene blir litt uklare i 3D. Spesielt visst det skjer mye framme i bildet. Er dette Vanlig, eller er det mine øyner som gjer dette?
    Er mulig det har noe med kildemateriale og gjøre. Såg du forskjellige filmer i 3D eller bare 1?
    Jeg såg Thor 3D her for ikke så lenge siden og den var helt forferdelig uskarp i 3D, noe skikkelig groms. Mens andre som f.eks Avatar, Cars 2, Pirates 4 var skarpe og fine.
    Tenkte foresten jeg skulle nevne at anamorfisk strekk virker i 3D på TW9000W, mener å ha lest at det ikke var støtte for det, tror kanskje til og med det står i manualen at det ikke skal virke. Er mulig det ikke virker på alle 3D bluray, skal ta og teste litt mer en dag jeg har litt bedre tid.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Jeg såg Thore 3D her for ikke så lenge siden og den var helt forferdelig uskarp i 3D, (...)
    Såvidt jeg vet er Thor en av de filmene som er konvertert til 3D, og har også fått kritikk for at den har elendig 3D. Så lenge animasjonsfilmer og andre "native" 3D-filmer ser bra ut, tror jeg ikke du skal være bekymret.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Jeg regner med at jeg kan bruke følgende takfest : AVshop.no / Vogel's PPC 200 Takfeste (mellomstor til stor PJ)
    Ilag med TW6000w?
    Jeg lurer selv på å kjøpe en TW9000/TW9000W. Dette blir min første projektor. Hvordan vet jeg om jeg kommer til å trenge en forlengelsesstang til dette takfestet? Ser at festet gjør at projektoren kommer maksimalt ca. 7 cm ned fra taket. Projektoren blir derfor hengende over øverste bildekant. Hvordan regner jeg ut om dette blir et problem mtp. kasteavstand og avstand mellom projeksjon og øvre bildekant?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst vil jeg anbefale deg et bedre takfeste til en såpass stor projektor. Takfester med kuleledd er nærmest umulig å bruke, når du skal korrigere projektoren i tre forskjellige vinkler, for å henge den opp korrekt. Kikk heller på festene til Chief.

Projektoren kan godt henge høyere enn lerretet, spørsmålet er hvor mye høyere den kommer til å henge? Husk at projektoren også bygger litt, så du kan sikkert plusse på 10cm i forhold til takfestet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Først og fremst vil jeg anbefale deg et bedre takfeste til en såpass stor projektor. Takfester med kuleledd er nærmest umulig å bruke, når du skal korrigere projektoren i tre forskjellige vinkler, for å henge den opp korrekt. Kikk heller på festene til Chief.

Projektoren kan godt henge høyere enn lerretet, spørsmålet er hvor mye høyere den kommer til å henge? Husk at projektoren også bygger litt, så du kan sikkert plusse på 10cm i forhold til takfestet.
    Takk for svar! Jeg slurvet litt, jeg trodde at det var linket til det takfestet som AVshop selger som standard i sine projektorpakker med TW9000. CHIEF MFG Elite er selvfølgelig det jeg tenker på, AVshop.no / CHIEF MFG RPA Elite Universaloppheng - sort m/lÃ¥s <font color="#ff0000">(maks 22,5kg)</font>. Dette holder vel? Men ja, da antar jeg at det sannsynligvis ikke blir noe problem og at jeg ikke trenger stang. Takhøyden er ikke spesielt stor, og avstanden blir over 4 meter til enten 92" eller 106" (har ikke målt nøyaktig ennå).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Er mulig det har noe med kildemateriale og gjøre. Såg du forskjellige filmer i 3D eller bare 1?
    Jeg såg Thore 3D her for ikke så lenge siden og den var helt forferdelig uskarp i 3D, noe skikkelig groms. Mens andre som f.eks Avatar, Cars 2, Pirates 4 var skarpe og fine.
    Tenkte foresten jeg skulle nevne at anamorfisk strekk virker i 3D på TW9000W, mener å ha lest at det ikke var støtte for det, tror kanskje til og med det står i manualen at det ikke skal virke. Er mulig det ikke virker på alle 3D bluray, skal ta og teste litt mer en dag jeg har litt bedre tid.
    Me kom bort rett før stengetid, så det blei ikke tid til så mye testing. Me fikk se noen scener fra Avatar i 3D og litt fra Pirates i 2D. Filmene blei spillt av på en elektrocompaniet blu-ray mener jeg. Ifølge selger så kunne rett og slett vær for at jeg ikke var vant med å bruke briller som gjorde det, og at dette ville bli bedre etter hvert.
    Me var også innom Soundgarden der dei hadde Mitsubishi HC4000 oppkoblet. Denne er selfølgelig bare en 2D projektor, så dei kan ikke sammenlignes, men jeg føler sortnivået på denne var hakket bedre enn TW9000? Men det kan også vær pga rommet til Soundgarden var mørkt, mens det var lyse vegger der me testet TW9000. Det var også vanvittig mye viftestøy i Mitsubishi HC400, så den er helt uaktuell...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Har dette selv i min kino. Jeg har Epson TW5500. Superfornøyd med det festet! Vet at AVShop har brukt dette selv i sin referansekino. Kun hørt positive tilbakemeldinger på dette. Husk at hvis du skal montere dette i taket må du kjøpe takfeste (følger ikke med).

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Har dette selv i min kino. Jeg har Epson TW5500. Superfornøyd med det festet! Vet at AVShop har brukt dette selv i sin referansekino. Kun hørt positive tilbakemeldinger på dette. Husk at hvis du skal montere dette i taket må du kjøpe takfeste (følger ikke med).
    Det står på AVshops nettsider at du behøver å kjøpe takplate i tillegg kun dersom du skal bruke forlenger, så da stoler jeg på at det er greit. Kan evt. spørre dem direkte.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs overføring

Vet at det har vært nevnt tidligere at ingen har hatt problemer med dette, men nå har mange flere fått seg TW9000W / TW6000W. Er det fremdeles ingen som har negative erfaringer med dette? Siden det er snakk om første gangs installasjon for meg har jeg ikke kabel fra før, så en W-utgave vil hjelpe. På den annen side har jeg alltid vært meget skeptisk til trådløs teknologi mtp. stabil overføring og båndbredde.

Vet også at Epson benytter 60GHz-båndet og krever tilnærmet fri sikt, så det burde jo holde. Men blir det ikke f.eks. snakk om ytterligere forsinkelse av bilde kontra lyd? Noen som har erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tw9000 mulighet for sidelengs lenskift og kan den tegne et bilde på 80" fra 5,5 meters avstand som tw5000 kan?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Har tw9000 mulighet for sidelengs lenskift og kan den tegne et bilde på 80" fra 5,5 meters avstand som tw5000 kan?
    Prøvd å sammenligne dem på Projector Central?

EDIT: Tenker mest på det andre problemet ditt. Sidelengs lensskift vet jeg ikke noe om.
    EDIT 2: Ser at avshop skriver dette: "Forskjellen mellom TW5900/6000 og TW9000 er bl.a. at TW9000 har lens-shift som lettere lar deg montere projektoren. Uten lens-shift er du helt avhengig av å plassere projektoren midt på lerretet."

Med andre ord: JA, du kan plassere TW9000 til siden. Men er mange som ikke anbefaler dette, såvidt jeg vet. Har visst noe å si for lerret man velger også.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått min 9000W, og bilde ser MEGET bra ut på film. Enda jeg ikke har tatt noe justeringer på farge, kontrast osv. Venter 100-200timer
    Eneste fokus og størrelse som er justert.

3 ting forløping som jeg har noe å utsette på:

1. Men på data/pc, så får jeg ikke fokus`et til å bli bra på hele skjermen, dvs er bra i midten, men ikke bra ut på sidene. Stemmer dette hos dere andre, eller det bare hos meg. Eller er det noen feil innstillinger hos meg?

2. Annet minus er at jeg synes at den trådløse delen tar for lang tid før den finner signal/bilde.

3. Kunne og vært noe bedre trådløs sender.
    EDIT: Har Reception på ca 97%, noe som må være bra? Tar jeg handa over så detter den til rundt 50%.

Dette er sammenlignet med JVC X3 som jeg hadde tidligere.

Sitat Opprinnelig postet av eha
    Vet at det har vært nevnt tidligere at ingen har hatt problemer med dette, men nå har mange flere fått seg TW9000W / TW6000W. Er det fremdeles ingen som har negative erfaringer med dette? Siden det er snakk om første gangs installasjon for meg har jeg ikke kabel fra før, så en W-utgave vil hjelpe. På den annen side har jeg alltid vært meget skeptisk til trådløs teknologi mtp. stabil overføring og båndbredde.

Vet også at Epson benytter 60GHz-båndet og krever tilnærmet fri sikt, så det burde jo holde. Men blir det ikke f.eks. snakk om ytterligere forsinkelse av bilde kontra lyd? Noen som har erfaringer?
    Tja...
    Jeg har hatt noen problemer, men da sto den trådløse senderen opp på min Onkyo 3008, da tok den lang tid for å finne signal, og mistet signal veldig lett. Men når jeg satte den opp min Klipsch RF82 høytaller så ble det en del bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ser også litt uskarp ut i kantene ved pc bruk, bruker en anamorf linse og regnet egentlig med at det var denne som var årsaken. Har ikke testet med pc uten. Men det skal sies at jeg ikke legger merke til dette i det hele tatt når jeg ser på film.

Den kan bruke litt lang tid å synce trådløst, men syntest det er mest ved pc bruk, når jeg ser på tv eller ps3 syntest jeg det går fortere og her plager det meg ikke i det hele tatt. Er det mulig recieveren din skaper litt ekstra trøbbel? Kanskje du kunne prøve direkte kobling av kilde til sender for å sjekke?

Har ikke hatt noe problemer med signalstyrke, er vel 4.5meter fra senderen til pj og fri sikt, da har jeg 100%. Den står oppå senterhøytaleren, har aldri opplevd at den mister syncen der. Prøvde med den bak høytaleren med da kunne den miste sync hvis noen stod forran.

Det er vel kanskje ikke så mange som ser film med hånden over den trådløse senderen, så tror ikke det vil by på problem for de fleste :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No nermer det lille rommet mitt seg ferdig, og jeg må snart ta eit valg ang. projektor. Rommet er 2,85m bredt og 3,6m langt, takhøyden er 2,2m. Rommet vil få svart eller mørk grå tak, og grå vegger, selfølgelig med matt maling. Det er ett vindu i rommet, men dette skal jeg klare å dekke til 99%.
    Projektoren blir hengende helt bak i rommet, så det blir i overkant av 3m til lerret. Sofaen blir også helt bak i rommet, så projektoren bør produsere lite lyd..

Alternativene jeg har tenkt på er TW9000, X30, HW30ES og HD83. Har som jeg skrev litt tidligere testet TW9000 som virker veldig bra. Resten har jeg ikke fått testet. Lerrete blir grå 92". Merke har jeg ikke vurdert enda. Hadde ikke sett for meg å bruke mer enn 20.000kr på projektor, men det ser ut som jeg må overstige det..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville siktet mot HW30 med den lerrets-størrelsen, og det rommet du skisserer. Du får da best tilpasning i forhold til behov for lysstyrke, samt at du ikke vill oppleve viftestøyen som sjenerende i det relativt "lille" rommet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville siktet mot HW30 med den lerrets-størrelsen, og det rommet du skisserer. Du får da best tilpasning i forhold til behov for lysstyrke, samt at du ikke vill oppleve viftestøyen som sjenerende i det relativt "lille" rommet
    Vil du dermed si at TW9000 bråker vesentlig mer enn HW30? Jeg har tenkt å bruke TW9000 i et rom på ca. 4,70 x 3,70. Er OK at den lager et lavt, jevnt sus, men den bør kunne brukes med lyden på anlegget av, også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vesentlig mer er vel å ta i, men merkbart mer i et lite rom er det. Den største forskjellen blir i 3D modus, for der går begge med full spenning på lampen. HW30 har omtrent samme støynivå på "full guffe", som TW9000 har i øko-modus. Sier ikke at TW9000 støyer, men påpeker heller at HW30 er fantastisk stillegående.

Bruker selv TW9000, plassert en meter unna hodet, og plages på ingen måte av støy. Men så er rommet mitt også godt dempet for den typen støy
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg lurer på hvor langt bak en epson 6000w må henge for at den skal kunne vise bilde med 3m bredde, noen som vet? den har vel litt zoom+- på linsen?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 4 meter unna
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 4 meter unna
    Den er grei.

Jeg vet 6000w er svært lysterk (og ikke så bra svartnivå), bør man gå for grått lerret eller vil det fungere greit med et kvitt lerret, kvite vegger og tak, ikke så gode gardiner i stuen. I såfall hvilket på 3m bredde er å anbefale?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 12 av 42 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •