Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 42 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 823
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble litt urolig når det kommer slike tilbake mld på urolig bilde ved tilkobling av PC og spill konsoll.
    Jeg kommer til å se film/serier ifra PC ca 50% av tiden jeg bruker PJ, og noe spilling ifra PS3 10%. Og ca 40% film ifra min Oppo 93 Bluray spiller.

Jeg så / opplevde ikke slike problemer med min forrige Epson TW5000, eller ifra JVC X3 som jeg hadde nå nettopp.

@Gorm
    Er det slik at man kan ha en mottaker i PJ og flere sendere og? Og mottakeren i PJ tar imot alle sendere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har epson EH-TW6000W på tilbud idag til 12999

Epson projektor EH-TW6000W - Elkjøp
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    de har epson EH-TW6000W på tilbud idag til 12999

Epson projektor EH-TW6000W - Elkjøp
    Det var vel ikke så galen pris, men jeg skal ha en 9000W uansett jeg. Tror ikke dem kommer med et tilbud på 9000W ifra Elkjøp jeg.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du kobler senderen til en kilde via en HDMI-kabel. Det naturlige er vel å koble til utgangen på receiveren, slik at denne fungerer som "switch"
    Høres helt genialt ut,hvis det fungerer stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ble litt urolig når det kommer slike tilbake mld på urolig bilde ved tilkobling av PC og spill konsoll.
    Jeg kommer til å se film/serier ifra PC ca 50% av tiden jeg bruker PJ, og noe spilling ifra PS3 10%. Og ca 40% film ifra min Oppo 93 Bluray spiller.

Jeg så / opplevde ikke slike problemer med min forrige Epson TW5000, eller ifra JVC X3 som jeg hadde nå nettopp.

@Gorm
    Er det slik at man kan ha en mottaker i PJ og flere sendere og? Og mottakeren i PJ tar imot alle sendere?
    Hvilke tilbakemld. angående urolig bilde er det du tenker på, kan ikke huske å ha lest det noe sted. Jeg har ikke opplevd noe urolig bilde ved pc tilkobling eller konsoll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    Høres helt genialt ut,hvis det fungerer stabilt.
    Hos meg er det dønn stabilt. Kobler alle kilder til Pioneer vsx-2020 reciever og ut til den trådløse senderen via hdmi kabel. Har aldri noe problem med dropouts. Så vidt jeg vet er bildesignalet lossless også, kan i hvertfall ikke klage på bildet. Tar litt lengre tid å synce bildet med projektoren enn med kabel. Men for min del er ikke dette problematisk.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Hvilke tilbakemld. angående urolig bilde er det du tenker på, kan ikke huske å ha lest det noe sted. Jeg har ikke opplevd noe urolig bilde ved pc tilkobling eller konsoll.
    Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780086

Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780370
    Her er det nok andre feil enn PJ, håper jeg da...

Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780151
    Her diskutere du(Funk) sammen med @Potetgullmannen, angående det som jeg beskrev.
    Er det jeg som har lest feil/misforstått noe her? Håper det, da jeg har så og si kjøpt en Epson 9000W

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780086

Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780370
    Her er det nok andre feil enn PJ, håper jeg da...

Se innlegg
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1780151
    Her diskutere du(Funk) sammen med @Potetgullmannen, angående det som jeg beskrev.
    Er det jeg som har lest feil/misforstått noe her? Håper det, da jeg har så og si kjøpt en Epson 9000W
    Du kan bare puste lettet ut. Er nok litt misforståelser ute å går. Det vi snakket om var "input lag", som da altså er tiden det tar fra bilde blir sendt fra kilden til det dukker opp på skjermen ( litt lett forklart ). Har ikke noe med flyten eller kvaliteten på bildet å gjøre. Input lag er lett merkbart ved pc bruk når en beveger musen og du ser at beveglsen ligger etter på skjermen. Eller ved spilling på pc/konsoll da karakteren du spiller reagerer litt etter du har beveget på kontroll stikken eller trykket på en knapp. Dette er da mest plagsomt for min del ved FPS (skyte) spill, spesielt når en spiller online der reaksjonstid er viktig.
    Det er vel mulig at det kan slå ut på lipsync ved filmavspilling, men de fleste recievere og ihvertfall pc kan rette på lipsync.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Du kan bare puste lettet ut. Er nok litt misforståelser ute å går. Det vi snakket om var "input lag", som da altså er tiden det tar fra bilde blir sendt fra kilden til det dukker opp på skjermen ( litt lett forklart ). Har ikke noe med flyten eller kvaliteten på bildet å gjøre. Input lag er lett merkbart ved pc bruk når en beveger musen og du ser at beveglsen ligger etter på skjermen. Eller ved spilling på pc/konsoll da karakteren du spiller reagerer litt etter du har beveget på kontroll stikken eller trykket på en knapp. Dette er da mest plagsomt for min del ved FPS (skyte) spill, spesielt når en spiller online der reaksjonstid er viktig.
    Det er vel mulig at det kan slå ut på lipsync ved filmavspilling, men de fleste recievere og ihvertfall pc kan rette på lipsync.
    Ok, men det hender da at vi tar en kompis kveld og spiller litt, så får ikke håpe at det er så gale da...
    Hadde ikke slike problemer med tidligere modeller med JVC/Epson, da...

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt litt med en ny TW6000 siden fredag. Dette er min første digitale projector. Har inntil nå kun hatt en BarcoVision 700, som har blitt lite brukt etter at en hdtv kom for noen år siden.

Pakket den opp rolig og behersket, koblet den opp og så litt på menyene.
    Mindre enn 5 minutter tok det vel før første feilmelding kom.
    Som denne: Auto iris epson 8350 error - YouTube
    Auto Iris Error, kontakt nærmeste service verksted. Power off.
    Det eneste man kunne gjøre var å slå av. Det ble gjort, og nytt forsøk på oppstart etter 10 minutter. Det gikk bra. Har nå fungert knirkefritt de påfølgende 4 oppstartene, og irisen går. Burde man bekymre seg over dette?
    (gidder ikke de de første 14. dagene, så lenge den virker

Lyssterk er den, fungerer greit i en ikke-batcave. Man kan godt spille battlefield i dagslys
    Synes bilde fra pc var helt greit. Kjørte lys/bilde til receiver i en lang hdmi-kabel.
    For å kjøre 3d i battlefiled måtte jeg sette hake ved stereoskopisk-bilde, men også velge 1080p 24hz. Kan det være dvi-hdmi konverteren som ikke er moderne nok?

Når man mørklegger rommet, og kjører en 2,35:1 film, får man "svarte" felt over og under. Disse var svartere på 3-rørsen. Er det kun eco-normal instilling på pæren, som setter sort nivået på en lcd?
    Hjelper jo ikke med brightness justering her.

Fant et filmklipp i side-by-side format. Fungerte bra fra pc.
    Men er ekte blu-ray 3d et slikt SBS-bildeformat? Går ikke SBS på den horisontale oppløsningen?

Har et par 3d-blu-ray på vei i posten. Antar de kan spilles på en ps3?
    Hvis ikke må jeg vel shoppe en ny blu-ray spiller også...
    For ikke å snakke om at man helt sikkert burde hatt en bedre lerret enn det Projecta lerretet jeg kjøpte i 2000, den gang man trodde at et lerret var et lerret bare det var hvitt..

Og til slutt.
    Hva er best. Å sette projectoren så nær lerretet som mulig med zoomen den ene veien, eller så lang unna som mulig, med zoomen den andre veien...

BTW. ser at Wireless ikke støtter DeepColor 1080p 60/50Hz, som det står i bruksanvisningen på side 84.

(jeg liker kabler)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det hender da at vi tar en kompis kveld og spiller litt, så får ikke håpe at det er så gale da...
    Hadde ikke slike problemer med tidligere modeller med JVC/Epson, da...
    Så lenge du slår av alt av bildeprosessering, støyreduksjon og den slags så har ikke jeg oppfattet det som plagsomt. Det er vel snakk om rundt 80 ms forsinkelse, hvor mye det har og si er nok litt individuelt. Har som sagt ikke testet med noe FPS spill enda, men kanskje jeg skal prøve litt i kveld og komme med en tilbakemld. på det. Skulle vel kanskje ønske at Epson hadde hatt en game mode slik noen andre tv og prjojektor produsenter har.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Har lekt litt med en ny TW6000 siden fredag. Dette er min første digitale projector. Har inntil nå kun hatt en BarcoVision 700, som har blitt lite brukt etter at en hdtv kom for noen år siden.

Det eneste man kunne gjøre var å slå av. Det ble gjort, og nytt forsøk på oppstart etter 10 minutter. Det gikk bra. Har nå fungert knirkefritt de påfølgende 4 oppstartene, og irisen går. Burde man bekymre seg over dette?

Lyssterk er den, fungerer greit i en ikke-batcave. Man kan godt spille battlefield i dagslys
    Synes bilde fra pc var helt greit. Kjørte lys/bilde til receiver i en lang hdmi-kabel.
    For å kjøre 3d i battlefiled måtte jeg sette hake ved stereoskopisk-bilde, men også velge 1080p 24hz. Kan det være dvi-hdmi konverteren som ikke er moderne nok?
    Per i dag via HDMI får du ikke mer enn 24hz med 1080p i 3D. Sett evt ned til 720 og du kan få 60hz. Kjipt men sant.

Når man mørklegger rommet, og kjører en 2,35:1 film, får man "svarte" felt over og under. Disse var svartere på 3-rørsen. Er det kun eco-normal instilling på pæren, som setter sort nivået på en lcd?
    Ikke sett TW6000, men sortnivået er vel en av de tingene den ikke er sterk på i følge det jeg har lest, både på dette forumet og andre steder.

Men er ekte blu-ray 3d et slikt SBS-bildeformat? Går ikke SBS på den horisontale oppløsningen?
    Ekte blu-ray bruker ikke side-by-side. Husker ikke i farten hva det heter, men det er ikke side-by-side.

For ikke å snakke om at man helt sikkert burde hatt en bedre lerret enn det Projecta lerretet jeg kjøpte i 2000, den gang man trodde at et lerret var et lerret bare det var hvitt..
    Med så mye lys som TW6000 har og ikke verdens beste svartnivå tror jeg nok en del ville anbefale grått lerret. Med forbehold, har ikke testet den selv

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og til slutt.
    Hva er best. Å sette projectoren så nær lerretet som mulig med zoomen den ene veien, eller så lang unna som mulig, med zoomen den andre veien...

BTW. ser at Wireless ikke støtter DeepColor 1080p 60/50Hz, som det står i bruksanvisningen på side 84.

(jeg liker kabler)

3d blu-ray er ikke side by side, den vil nok skifte til 3d blu-ray av seg selv når 3d blu-ray spilleren begynner å spille av 3d blu-ray.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge 3D er aktivert (kan deaktiveres i 3D menyen), så vil projektoren auto-detektere kjente 3D formater.

BTW. ser at Wireless ikke støtter DeepColor 1080p 60/50Hz, som det står i bruksanvisningen på side 84
    Akkurat det bekymrer meg lite, siden det fortsatt ikke finnes kommersielt filmmateriale i "DeepColor". Og det 4-5 år etter at bransjen først begynte å hype DeepColor. Kanskje på tide å døpe det om til "phantom-color"? Det er vil kun via eget videokamera du får spilt av såkalt xvColor (deepcolor).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok og testet litt Bad Company 2 på Ps3 via wireless hdmi for å sjekke input lag, testet på innstilling "living room" og "natural" med alt av prosessering av. Kan ikke si at jeg merket mye til input lag, men på den annen side så spiller jeg aldri FPS spill på Ps3, så for meg føles det litt rart uansett.
    Er mulig problemet er litt hypet, kan ikke helt se for meg at det skal by på store problemer for casual gaming. Vil tro at de fleste som spiller på konsoll er "vant" til litt input lag fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter alt det negative jeg har lest om disse og input lag, at de nærmest var ubrukelig for spilling, vil jeg si det dette er meget sterkt overdrevet. Man ser det noe på musepekeren om man kobler til pc, men merker det ikke på ps3. Har testet call of duty, fifa, need for speed og kan ikke se det er noe annerledes enn på tven. Er ikke noen hardcore gamer, men jeg ville irritert meg over det om det var ille.

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du prøvd å korrigere? Er litt spesielt på Epson, at man først justerer alle hjørnene, før projektoren kalkulerer hele panelet. Prøv å justere alle hjørnene likt. Gjør du lik justering av alle hjørnene, skal projektoren skifte hele bildet. Gjør du individuelle justeringer i hvert hjørne, blir konvergensen bare rot (min erfaring).
    Takk for tips, det ble bedre ser du!
    Men det er fortsatt en del herk å justere, og må nok ta noen runder til.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takfeste på TW6000W?

Jeg er klar til å bestille en TW6000w. Jeg har i dag en Benq 8720 pj som etter uendelig mange timer er klar for utskifting.
    Jeg regner med at jeg kan bruke følgende takfest : AVshop.no / Vogel's PPC 200 Takfeste (mellomstor til stor PJ)
    Ilag med TW6000w?

I tillegg lurer jeg på om Xpand (x104)briller er å foretrekke fremfor Epson sine briller?

Takker for svar!

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Jeg regner med at jeg kan bruke følgende takfest : AVshop.no / Vogel's PPC 200 Takfeste (mellomstor til stor PJ)
    Ilag med TW6000w?

I tillegg lurer jeg på om Xpand (x104)briller er å foretrekke fremfor Epson sine briller?

Takker for svar!
    Regner med at takfestet vil fungere men pj'en har 4 innfestningshull så et feste med 4 armer er å foretrekke.

x104 briller er bare å bestille inn, disse er langt mer komfortable enn Epsons egne. I tillegg er glasset en nyanse lysere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å såg på TW9000 i dag, og det såg ut som en veldig bra projektor. Men jeg synst detaljene blir litt uklare i 3D. Spesielt visst det skjer mye framme i bildet. Er dette Vanlig, eller er det mine øyner som gjer dette?

Side 11 av 42 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •