Epsons nye (2011) TW5900 og TW6000 (TW9000) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 42 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 823
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle like å se Epson argumentere for tapt garanti, pga at en funksjon de selv har konstruert blir aktivert ;-)
    Om det er noe å hente på konvergens-justering, kommer jo helt an på utgangspunktet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det virker jo snodig. Har forstått det slik at konvergens justering ligger åpent på de amerikanske modellene (5010). På de europeiske må menyen åpnes gjennom servicemenyen. Har lest på noen utenlandske forum at fikling i servicemenyen kan bryte garantien.

Det er klart. Hvordan ser man at konvergensen er mye feil? Testmønster?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hent opp menyen i projektoren, og se på bokstavene. Ser du fargeskygger på dem, fra normal sitteavstand, da har du et konvergensproblem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I dag bruker jeg en DNP Supernova (0.8 gain), da denne har alle fordelene den nærmest sorte overflaten gir, samtidig som den den nesten har intensiteten og fargegjengivelsen til Sudiotek 100 i lyse områder. Prise jeg må betale er dårlig vertikal innsynsvinkel, det vil si at jeg må sette meg ned for å få skikkelig lys-uniformitet i bildet. Vinkelen mellom projektor, lerret, og "titte-høyde", må altså være korrekt.
    Litt off-topic, men for de som er interessert,
    Fra DNP Supernova's installation manual:

"Planning projector location
    The projector can be positioned freely on a vertical centerline, perpendicular to the screen, up to
    5% above or 5% below the image area. Projection distance must be based on the manufacturer’s
    specifications for the exact model and lens choice."

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg bevise at ikke stemmer ;-)

Lerretet er svært følsomt for vertikal kastevinkel. Horisontalt derimot, var det ingen problemer med å vinkle lyset (maks sideveis lens-shift, toppet med uheldig vinklet sitteposisjon)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en merkelig episode med min tw 9000 i kveld. Skrudde på projektoren og vifta startet som vanlig. Linsedekselet gikk av. Vifta fortsatte å gå uten at det kom noe bilde.
    Deretter lukket linsedekselet seg og det begynte å blinke rødt på lampeindikatoren samtidig som vifta fortsatte å gå for fullt. Måtte kutte strømforsyningen for å slå den av. Når jeg slo den på igjen var alt som normalt. Hva kan dette indikere? Litt tidlig med lampetrøbbel etter 27 timer vel?

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hent opp menyen i projektoren, og se på bokstavene. Ser du fargeskygger på dem, fra normal sitteavstand, da har du et konvergensproblem.
    Ja, da har jeg fått meg en TW9000 i stua. Det var sannelig en oppgradering og til 1/3 av prisen for min gamle Action Model1 MkII (snufs).

Eneste er konvergens problemer til de grader. Så det blir nok en retur denne gangen her. Jeg har tilgang til konvergens justerings-funksjonen, men det er ikke håp med det avviket som jeg har på min...
    Håper Epson kan hjelpe/fikse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å korrigere? Er litt spesielt på Epson, at man først justerer alle hjørnene, før projektoren kalkulerer hele panelet. Prøv å justere alle hjørnene likt. Gjør du lik justering av alle hjørnene, skal projektoren skifte hele bildet. Gjør du individuelle justeringer i hvert hjørne, blir konvergensen bare rot (min erfaring).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw 6000 3d lysglimt

hei har nettop kjøpt meg en tw 6000, kjører den i stue og den representerte et stort steg opp fra infocus 4805.

Så min første 3d film hjemme igår Harry Potter Deathly Hollow.

To ganger i løpet av filmen ble skjermen svart i en kort stund, har dette med projektoren eller filmen?

Et par ganger såg vi også et lysglimt, noe som vet hva dette kan være?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som HDMI-sync problem? Takler kabelen din båndbredden på 3D signalet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som HDMI-sync problem? Takler kabelen din båndbredden på 3D signalet?
    Hørest meget sansynlig ut at det er kabelen min eller switch en som er problemet. HDMI kabel ble kjøpt på biltema for noen år siden, switch nettopp kjøpt(skulle takle 3d)

Komplett.no - HQ HDMI Switch 4x1

Noen forslag til rimelig hdmi kabel som sikkert takler 3d?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært snakket mye om inputlag på de nye 3d projektorene til Epson på utenlandske forum. Noen skal ha antydet lag på 80 - 100 ms, noe som har gjort projektorene uegnet til spill. Ærlig talt kan jeg ikke se at det er noe input lag overhodet. Testet mange ulike ps3 spill og kan ikke se at det er noe mer input lag på projektoren enn på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TopDog87
    Har vært snakket mye om inputlag på de nye 3d projektorene til Epson på utenlandske forum. Noen skal ha antydet lag på 80 - 100 ms, noe som har gjort projektorene uegnet til spill. Ærlig talt kan jeg ikke se at det er noe input lag overhodet. Testet mange ulike ps3 spill og kan ikke se at det er noe mer input lag på projektoren enn på tven.

At det er input lag på TW9000 er ikke noen tvil (og den skal visst ha minst lag av de nye modellene ), det er lett å se om en kobler til en pc til projektoren (lag på responsen av muse pekeren ). Tok også en kjapp liten test sammen med laptopen og en klokke som tellte opp på skjermen, var tydlig at projektoren lå bak. Med allt av bildebehandling og støyredusjon slått av var det ikke veldig mye bak sånn tatt på øyemål.
    Har ikke testet med FPS spill enda, men tror nok kanskje det kunne blitt litt i overkant for meg, men dette er nok litt individuelt. I andre spill kan jeg ikke si at det har plaget meg.
    Ang. TVen din så har nok den en del input lag den også, er en del tver som har mye input lag, men heldigvis har noen av de "Game" mode som hjelper.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    At det er input lag på TW9000 er ikke noen tvil (og den skal visst ha minst lag av de nye modellene ), det er lett å se om en kobler til en pc til projektoren (lag på responsen av muse pekeren ). Tok også en kjapp liten test sammen med laptopen og en klokke som tellte opp på skjermen, var tydlig at projektoren lå bak. Med allt av bildebehandling og støyredusjon slått av var det ikke veldig mye bak sånn tatt på øyemål.
    Har ikke testet med FPS spill enda, men tror nok kanskje det kunne blitt litt i overkant for meg, men dette er nok litt individuelt. I andre spill kan jeg ikke si at det har plaget meg.
    Ang. TVen din så har nok den en del input lag den også, er en del tver som har mye input lag, men heldigvis har noen av de "Game" mode som hjelper.
    Har ikke prøvd Epsonen. Men du mener den har minst input lag av de nye Epson modellene?

Ellers sammenlignes nye projektorer med tanke på inputlag og annet på avsforum, og der er Epson 5010 den dårligste sammen med JVC RS 45/X30.

Lurer på om Epson 5010 og 9000 er de samme?

Ellers hadde jeg HDMI sync problemer med min gamle BD-spiller og projektor, og hadde som symptom at bildet ble svart innimellom i noen få sekunder. Med ny BD-spiller så ble det borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Har ikke prøvd Epsonen. Men du mener den har minst input lag av de nye Epson modellene?

Ellers sammenlignes nye projektorer med tanke på inputlag og annet på avsforum, og der er Epson 5010 den dårligste sammen med JVC RS 45/X30.

Lurer på om Epson 5010 og 9000 er de samme?

Ellers hadde jeg HDMI sync problemer med min gamle BD-spiller og projektor, og hadde som symptom at bildet ble svart innimellom i noen få sekunder. Med ny BD-spiller så ble det borte.
    Ja, mener blandt Epson sine nye modeller. Er litt synd, da de forrige modellene fra Epson vistnok var kongen når det gjaldt input lag.

Epson 5010 og 9000 er samme modell, er vel 9000 i Europa og 5010 i statene (og sikkert noen andre steder også).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, nå har jeg ikke prøvd å koble til pc ennå, men har hvertfall ingen problemer med lag med spilling på ps3. Har deaktivert alt av unødvendig bildebehandling og kjører pass through på forsterkeren. Tven er en lcd og er garantert ikke den beste å benchmarke mot. Likevel er jeg meget godt fornøyd med det jeg har sett så langt. Hadde tidligere en tw700, vet ikke hvor bra denne var i forhold til input lag men jeg opplever tw9000 som bedre/raskere. Skal teste pcen i kveld..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Hørest meget sansynlig ut at det er kabelen min eller switch en som er problemet. HDMI kabel ble kjøpt på biltema for noen år siden, switch nettopp kjøpt(skulle takle 3d)

Komplett.no - HQ HDMI Switch 4x1

Noen forslag til rimelig hdmi kabel som sikkert takler 3d?
    Jeg har en rimelig hdmi spiller som har masse droppouts, måtte bare slutte å bruke den, kan være den som tuller seg eller hdmi kabelen..
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har Epson tw 6000?
    Vurderer å bytte ut min tw700, som jeg har vært veldig fornøyd med.
    Lurer litt på åssen den er i 3d?
    Eller er ikke 3d noe å satse på i den prisklassen?

Er litt nyskjerrig på åssen 3d er hjemme i forhold til på kino.
    På kinoen her i by'n er ikke 3d bildet så mye å skryte av synes jeg.
    Dobbelt bildet så og si hele tia.
    Vil det bli mye sånn på tw6000 også?

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer den trådløse overføringen til Epson? Er det en sender som plugges inn i hdmi utgangen på kilden? evt kan den pluggges i hdmi out på reciver,så alle kilder kan sendes trådløst til PJ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler senderen til en kilde via en HDMI-kabel. Det naturlige er vel å koble til utgangen på receiveren, slik at denne fungerer som "switch"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 10 av 42 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •