Problemer med Optoma HD72.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Optoma HD72.

Det har opstatt et problem med min Optoma HD72. Det som er forundringsverdig, det er at det hele skjedde under en flytting, da jeg var ekstremt forsiktig med den. Før flytting: Prikkfritt bilde. Etter flytting: Svart hvitt og litt småflimmer.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få fikset det? Jeg har ikke prøvd annet enn å gå innpå menyen, som er heller restriktiv hva justeringsmuligheter angår.

Er helt blank på prosjektorer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en vag anelse? Burde jeg butte pære? Burde jeg skifte på innstillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom HiFi-klubben i Trondheim, og de kunne faktisk svare meg litt bedre enn dette forumet. De trodde at det var fargehjulet som hadde fått seg en kakk, og det var mulig og fikse. Men han sa ikke noe om hvor mye det kostet, og om det "lønte" seg i forhold til å kjøpe ny.

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel mer å gjøre med at folk ikke vet hva som er problemet. Enn at folk ikke er hjelpsomme.. Når det er sagt så kan jeg godt synse om hva jeg TROR problemet er, akkurat som HFK også gjor.

Når det er sagt så er det aldri en smart ide å klage på dårlig respons, da du sjelden får mer respons etterpå. Dette er tross alt et åpent og gratis forum uten forpliktelser..

Sånn da hadde jeg fått lufta litt jeg også.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigRoar
    Da har jeg vært innom HiFi-klubben i Trondheim, og de kunne faktisk svare meg litt bedre enn dette forumet. De trodde at det var fargehjulet som hadde fått seg en kakk, og det var mulig og fikse. Men han sa ikke noe om hvor mye det kostet, og om det "lønte" seg i forhold til å kjøpe ny.

Virker litt selvmotsigende dette? Først sier du at du har vært "ekstremt forsiktig", og så har plutselig projektor fått seg "en kakk"? Har du vært uforsiktig, eller har du vært ekstremt forsiktig?
    Om du har vært "ekstremt forsiktig", så syns jeg det er merkelig at du er bekymret for kostnaden? Det er fem år reklamasjonsrett på denne (noe HiFi-klubben burde være klar over), og produksjonen av den startet først i 2006. Du er vel da etter all sannsynlighet fortsatt innenfor perioden med reklamasjonsrett?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Det har vel mer å gjøre med at folk ikke vet hva som er problemet. Enn at folk ikke er hjelpsomme.. Når det er sagt så kan jeg godt synse om hva jeg TROR problemet er, akkurat som HFK også gjor.

Når det er sagt så er det aldri en smart ide å klage på dårlig respons, da du sjelden får mer respons etterpå. Dette er tross alt et åpent og gratis forum uten forpliktelser..

Sånn da hadde jeg fått lufta litt jeg også.

Derfor jeg hadde med den smileyen etterpå. Var ikke noe direkte klage sånn sett, kanskje heller bare dårlig humor fra min side. Beklager dette, skal forholde meg tydeligere fremover.

Gorm: Jeg er overbevist om at jeg har behandlet prosjektoren svært forsiktig, og når han på hifiklubben sier at den kanskje har fått seg en "kakk", så tolket jeg det som flere ting, også fukt. For den har stått oppe på loftet i kulde, så muligheten for at fargehjulet har enten fryst seg fast, eller rustet fast pga dampen er sikkert tilstede. Har sendt forespørsel til servicon om hva jeg kan gjøre, så vi får se.

Hva reklamasjonsretten angår, så tvilte Ørjan(hifiklubben) på at det var noe vits. Derfor jeg tenkte å høre om noen som hadde en idé om hva et sånt hjul koster og bytte.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan de "tvile" på reklamasjonsretten, den er da klinkende klar? Hvis projektoren slutter å virke innenfor en periode på 5 år, så har du rett til å reklamere på den, og selger/produsent skal utbedre/erstatte. Den skal tåle normal bruk, og det innbefatter flytting der den håndteres forsiktig. Det er vel bare å levere den inn.
    Når det gjelder lagring, så står det vel i manualen hva den skal tåle av lagrings-temperatur?

PS: du fremmer neppe egen sak ved å legge ut teorier om hvordan du kan ha ødelagt projektoren selv?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvordan kan de "tvile" på reklamasjonsretten, den er da klinkende klar? Hvis projektoren slutter å virke innenfor en periode på 5 år, så har du rett til å reklamere på den, og selger/produsent skal utbedre/erstatte. Den skal tåle normal bruk, og det innbefatter flytting der den håndteres forsiktig. Det er vel bare å levere den inn.
    Når det gjelder lagring, så står det vel i manualen hva den skal tåle av lagrings-temperatur?

PS: du fremmer neppe egen sak ved å legge ut teorier om hvordan du kan ha ødelagt projektoren selv?
    De tviler nok sikkert ikke på reklamasjonsrett og regler rundt dette. Men mannen på hifiklubben kjente at fargehjulet satt fast, og sa at det ikke var nomalt og at jeg motte forberede meg på at det kanskje ikke ble dekt av reklamasjonsrett. Men for all del, er jo bare å sende inn. Må jeg betale, så må jeg det. Tenker bare å forberede meg på eventuellt nytt kjøp eller reparasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •