Ikke bilde fra Blu-ray på projektor :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke bilde fra Blu-ray på projektor :(

Hei.

Først kjapt om oppsett:
    Receiver: NAD T748
    Blu-Ray: NAD T567
    Projektor: Epson TW4400
    HDMI-splitter: HQ HQSSH200 (Aktiv)
    Kabler inn til receiver, til splitter og til tv: Billige, men alle påståtte HDMI 1.4 kabler.
    Kabel fra splitter til projektor: DreamScreen Stealth 4K+3D HDMI 1.4 (15m)
    Mediespiller: BoxeeBox

Fikk først testet projektoren på BoxeeBox, og fungerte utmerket. (Fantastisk bra bilde etter kalibrering av Gorm Sørensen). Fikk derimot et skår i gleden da jeg skulle sette på Blu-ray. Kommer opp at projektoren ikke har signal. Har prøvd å koble projektor direkte til receiver (uten splitter), men samme skjer da. På tv er det ingen problem.

Er det den større båndbredden fra Blu-ray som skaper problemer over den lange lengden? I og med at jeg får bilde fra BoxeeBox fungerer splitter som den skal, det samme gjør tilkoblingene. Kjører 1080p (10GB filer) fra BoxeeBox på projektor uten problem. Skjønner lite av dette.

Er det noen innstillinger noen plass jeg har gått glipp av? Har satt Blu-ray til å sende ut 1080p24, (receiver har ikke bildebehandling, så bilde blir bare sendt rett gjennom denne) Antar at projektoren takler dette fint?

Håper på snarlig hjelp.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok HDMI-kablene som gir deg trøbbel. Med så lange strekk som 15 meter er det fort gjort at noe går galt. Har du forsøkt å bytte ut den den 15 meter lange kabelen med en kortere kabel, og se om du får bilde da? Selv om den gir bilde fra en kilde er det ikke nødvendigvis gitt at den vil gi bilde fra en annen. HDMI er noe herk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme projektor OG kabel. 15 meter strekk. Fungerer utmerket hos meg. Kan reciever være problemet kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christr
    Hei.

Først kjapt om oppsett:
    Receiver: NAD T748
    Blu-Ray: NAD T567
    Projektor: Epson TW4400
    HDMI-splitter: HQ HQSSH200 (Aktiv)
    Kabler inn til receiver, til splitter og til tv: Billige, men alle påståtte HDMI 1.4 kabler.
    Kabel fra splitter til projektor: DreamScreen Stealth 4K+3D HDMI 1.4 (15m)
    Mediespiller: BoxeeBox

Fikk først testet projektoren på BoxeeBox, og fungerte utmerket. (Fantastisk bra bilde etter kalibrering av Gorm Sørensen). Fikk derimot et skår i gleden da jeg skulle sette på Blu-ray. Kommer opp at projektoren ikke har signal. Har prøvd å koble projektor direkte til receiver (uten splitter), men samme skjer da. På tv er det ingen problem.

Er det den større båndbredden fra Blu-ray som skaper problemer over den lange lengden? I og med at jeg får bilde fra BoxeeBox fungerer splitter som den skal, det samme gjør tilkoblingene. Kjører 1080p (10GB filer) fra BoxeeBox på projektor uten problem. Skjønner lite av dette.

Er det noen innstillinger noen plass jeg har gått glipp av? Har satt Blu-ray til å sende ut 1080p24, (receiver har ikke bildebehandling, så bilde blir bare sendt rett gjennom denne) Antar at projektoren takler dette fint?

Håper på snarlig hjelp.
    Har studert baksiden av receiveren ( bilde fra HFK) og lurer på hvordan du har koblet? Har du koblet TV til "monitor out" og de andre komponentene til de ulike HDMI inngangene? Eller hvordan har du koblet denne splitteren din? Jeg tror nemlig at for at du skal få bilde fra projektoren så må den kobles til monitor utgangen direkte,men jeg er ikke helt sikker. Vet ikke helt om det er det du har forsøkt? Eller så må du inn ioppsettet til receiveren og velge kilde eller noe sånt...kjenner desverre ikke denne receiveren så godt (er Denon-mann),men du kan jo ringe HFK og høre med de.
    Sakset fra Denon 3312 på HFK sine nettsider: "AVR-3312 har to HDMI-utganger som kan sende ut signaler samtidig, slik at hvis du f.eks. er den lykkelige eier av både flatskjerm og projektor, kan du koble til begge apparatene og drive dem samtidig eller skifte mellom dem etter behov. "
    Dette sier meg at du ikke kan få bilde på prosjektoren din hvis TV er koblet til receiver sin MONITOR OUT. Da trenger du 2 HDMI-utganger og NADen har bare en. Du må fysisk bytte HDMIkabel fra henholdsvis TV og Projektor de gangene du skal bruke enten den ene eller den andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..leste ikke godt nok tror jeg.Ser jo at du fikk bilde på projektor via Boxee. Gjorde du noen endringer da du skulle spille fra Blu-ray? Litt rart at det ikke skulle bli bilde hvis du har koblet riktig og valgt riktig kilde (hdmi-inngang) på receiveren....hmm..grå hår i hodet,men må være noe med koblingene eller innstillingene da tror jeg.Prøvd å bytte hdmi-inngang for blu-rayen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for alle svar.

Fant utav problemet, så nå funker alt helt utmerket Kabelen har et nokså stort "hode", og på grunn av dette kom ikke HDMI-kabelen helt inni inntaket på projektoren. Manglet kanskje en millimeter på å være helt inni, og dette skapte tydelig problemer for Bluray-avspilling. Heldigvis har en på denne kabelen mulighet til å skrue av deler fra "hodet", så nå går den helt inni. :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christr
    Hei, og takk for alle svar.

Fant utav problemet, så nå funker alt helt utmerket Kabelen har et nokså stort "hode", og på grunn av dette kom ikke HDMI-kabelen helt inni inntaket på projektoren. Manglet kanskje en millimeter på å være helt inni, og dette skapte tydelig problemer for Bluray-avspilling. Heldigvis har en på denne kabelen mulighet til å skrue av deler fra "hodet", så nå går den helt inni. :smile:
    Godt det ikke var verre enn det,tross mitt forsøk på å gjøre det vanskelig,he he.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det bare var BD avspillinga som ble påvirka??... Hvis pluggen ikke satt skikkelig i skulle man tro andre kilder ikke lot seg avspille heller..
    Merkelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns og det var merkelig. Trodde jo pluggen satt korrekt, men manglet tydeligvis bare en bitteliten millimeter på å være helt inni. At BoxeeBox fungerte, men ikke Blu-ray, tenker jeg kun har med å gjøre at Blu-rayen er mer ømfintlig. Men hva vet vel jeg? Takk for hjelp uansett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •