Hjälp mig I projektor djungeln! SONY VPL-HW30ES, PANASONIC PT-AT5000, JVC DLA-X30W D-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer pallut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjälp mig I projektor djungeln! SONY VPL-HW30ES, PANASONIC PT-AT5000, JVC DLA-X30W D-

Har nu fram och tillbaka försökt bestämma mig för en projektor till mitt bruk, men ju mer jag läser om de olika projjarna ju mer förvirrad blir jag.
    Jag se mestadels på sport (fotboll, ishockey) och givetvis så skulle det vara trevligt att se detta i 3D (om det blir bra effekt)
    Rummet mitt ser ut så här (inte klart funderar på att gipsa in hela rummet och måla det svart testar nu med svart tyg från jysk och med svarta rullgardiner fra ikea)
    http://dl.dropbox.com/u/5177210/proj%20%281%29.JPG
    http://dl.dropbox.com/u/5177210/proj%20%282%29.JPG
    http://dl.dropbox.com/u/5177210/proj%20%283%29.JPG
    http://dl.dropbox.com/u/5177210/proj%20%284%29.JPG
    http://dl.dropbox.com/u/5177210/proj%20%285%29.JPG
    Jag skall även byta lerret antingen en react2 fra euroscreen eller Screen Research Classic Line 16:9 SolidPix 2 High Contrast Gray 92 ELLER?????? Förslag!
    Hjälp mig snälla någon med projektorval lerretval och mitt rum så att jag kan få optimal ishockey och fotbolls upplevelse.
    Takk fra en förvirrad Thomas

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trodde det var fler som var intresserad av skillnaden.

Trodde det var fler som var intresserad av skillnaden mellan dessa projektorer och vilken som anbefalles till vad.

De måste ju vara en av dessa som sticker ut och är bättre än de andra eller spelar det ingen roll vilken man väljer.

För mig är det viktigt att få så bra bilder som möjligt för sport (hockey och fotboll) och om möjligt se detta i bra 3D.

Epsons är billigast, men är den lika bra som de andra skiljer just nu 5000 Nok

EPSON EH-TW9000
    SONY VPL-HW30ES
    PANASONIC PT-AT5000
    JVC DLA-X30B D-ILA

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er jo projektorer av høy kvalitet alle sammen. X30B skiller seg ut på sortnivå, mens TW9000 nok har det høyeste lysutbyttet. HW30 legger seg litt mellom disse to, dvs. OK sortnivå og OK lysutbytte. AT5000 har jeg så langt ikke fått sett noe særlig på.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort oppsummert

-TW9000 har for høyt lysutbytte, og er ikke ment for maskerte rom som ditt. Med mindre du kun prioriterer 3D, og skal benytte enormt stort lerret.

-X30. For å kunne utnytte fordelen av X30 (ekstrem dynamikk i mørke scener) er rommet ditt for dårlig maskert, i og med at du har valgt å la bakveggen være umaskert. Det er egentlig et merkelig valg, siden det er eneste veggen som reflekterer lys direkte mot lerretet.

-HW30 passer rommet ditt perfekt, og er den projektoren som gir den beste kombinasjonen av høy kvalitet i både 2D og 3D. HW30 vil gi langt bedre bildedynamikk enn X30 i lyse scener, og på grunn av den lyse bakveggen, vil den antakelig være like god som X30 i mørke scener.

-AT5000 er akkurat like lite imponerende som AE4000 i 2D, med mye dårligere bildedynamikk enn f.eks HW30. Kalibreringssystemet er også like dårlig som tidligere utgaver, og jeg vil påstå at dette er en av de desidert vanskeligste projektorene på markedet å kalibrere, og definitivt den som mister mest lys i kalibrert tilstand. 3D egenskapene har jeg ikke studert i detalj enda, siden jeg fant den rimelig uinteressant etter å sett ytelsen i 2D.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj tack för hjälpen

Då blir det nog hw30 och jag skall maskera bakväggen visste inte om att detta var så viktigt, eller va fasen jag maskerar allt istället .
    Bara en fråga kvar då, skall jag gå för react2 lerret eller en bra vit lerret.
    Jag har tittat väldigt mycket på denna ReAct II, Euroscreen® A silver elastic surface for projection in light surroundings.
    eller denna AVshop.no / EUROSCREEN Vision (vel-tex) Flexwhite 16:9 200 cm
    Eller har ni något annat förslag som skulle passa.
    Tack så mycket för hjälpen otroligt bra respons.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke valgt et lerret med så høy gain (ReAct) i et mørkmaskert rom. Det lerretet er jo tross alt konstruert for å fungere i lyse rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Okay

Så då väljer jag en bra lerret med vit duk. Kanske du Gorm kan ge mig ett alternativ som passar.
    Många takk för den hjälp jag får.
    Thomas

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bakoversveis

Jag har nu en benq 500 lerreten kom med när jag köpte pakken för ett antal år sedan, så jag undrar hur mycket bakoversveis jag kommer att få med hw30 och en bra lerret

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du velger en hvit duk, må du være sikker på at rommet ditt ikke reflekterer noe som helst lys. Med tanke på lerretstørrelsen (92 tommer?), så skal det svært lite refleksjoner til før du mister detaljering i de mørkeste områdene, og således må senke gamma.
    Du kan jo kanskje kikke på den grå duken til Adeo også (Adeo Greyvision). Ser at den ofte er beskrevet som 1,0 gain, men ligger egentlig i området 0,8. Bruker denne selv, i et rom som best kan beskrives som bat-cave. Den hvite duken til Adeo er også helt OK. Euroscreen har jeg ikke sett på mange år, så jeg kan ikke uttale meg om dagens utvalg derfra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kort oppsummert
    -AT5000 er akkurat like lite imponerende som AE4000 i 2D, med mye dårligere bildedynamikk enn f.eks HW30. Kalibreringssystemet er også like dårlig som tidligere utgaver, og jeg vil påstå at dette er en av de desidert vanskeligste projektorene på markedet å kalibrere, og definitivt den som mister mest lys i kalibrert tilstand. 3D egenskapene har jeg ikke studert i detalj enda, siden jeg fant den rimelig uinteressant etter å sett ytelsen i 2D.
    I HW30 tråden går noen langt i å antyde at Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com er kjøpt og betalt siden de rater PT-AE7000 høyere enn HW30..
    I siste Hjemmekino er det også shootout mellom HW30 og PT-AT5000. Jeg har foreløpig kun lest konklusjonen og skal derfor være litt forsiktig med hva jeg skriver. Men begge projjene får 8/10 på billedkvalitet og relativt lik bedømning all round. Allikevel tolker jeg konklusjonen som at PT-AT5000 er vassere.

Bassert på dette sammen med det faktum at den ligger ute på PowerBuy for under kr 23k gjør at jeg snuser litt på denne.

Men jeg blir jo også skeptisk når det skrives her at AT5000 har mye dårligere dynamikk i 2D enn HW30....

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i et helt maskert og mørtkt rom vil du si at HW30 er en bedre projektor enn tw9000? Epson for lyssterk, selv m grått lerret?
    Ble litt usikker etter å ha lest denne artiklen
    Epson EH-TW9000W | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Så i et helt maskert og mørtkt rom vil du si at HW30 er en bedre projektor enn tw9000? Epson for lyssterk, selv m grått lerret?

Jeg kunne også tenke meg ett svar på dette, siden jeg egentlig var på vei for å handle HW30 inntil jeg leste den artikkelen der... Ah, forvirrende verden...

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Nå er TW9000W min første projektor, så sammenligningsgrunnlaget er heller tynt. Men jeg synes ikke den er for lyssterk, nei. Den gir et behagelig, jevnt og filmaktig bilde. Kjører den selvsagt i Eco-modus i "natural"-mode, kalibrert... Hvis jeg skal se TV med masse lys på, er det greit å vite at jeg kan kjøre den opp i "dynamic" eller "living room", selv om dette heller ikke alltid er nødvendig. Da blir den virkelig lyssterk, men da bråker den også mer...
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Nå er TW9000W min første projektor, så sammenligningsgrunnlaget er heller tynt. Men jeg synes ikke den er for lyssterk, nei. Den gir et behagelig, jevnt og filmaktig bilde. Kjører den selvsagt i Eco-modus i "natural"-mode, kalibrert... Hvis jeg skal se TV med masse lys på, er det greit å vite at jeg kan kjøre den opp i "dynamic" eller "living room", selv om dette heller ikke alltid er nødvendig. Da blir den virkelig lyssterk, men da bråker den også mer...
    Og hva med svartnivået?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like bra som på HW30 i hvert fall.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Like bra som på HW30 i hvert fall.
    Det virker på meg som tw9000 sånn all-ower er en bedre projektor enn hw30.
    Lavere pris, bedre svart, bedre 3D. Noe mere støy, vifte og iris, mens Hw pga sxrd teknologien har ennå mindre pixler. Stemmer dette inntrykket?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •