Infocus SP8602 vil ikke starte opp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus SP8602 vil ikke starte opp

Jeg har kjøpt en demobrukt Infocus SP8602. Er vel knapt 5-6 uker siden jeg fikk den i hus. Den har fungert perfekt helt frem til i går. Da ville den plutselig ikke starte opp. Den kjørte igang oppstartsprosedyren, men det kom aldri noe bilde.

Så stengte den seg selv ned igjen, og restartet - med det samme resultatet, intet bilde.

Jeg tok ut kontakta og forsøkte igjen, og etter 2-3 forsøk med det, så startet den og alt fungerte som vanlig.

Ved nytt forsøk på oppstart i kveld, er det samme suppa igjen, den forsøker og starte opp, men stenger seg så ned etter 1 minutts tid. Så restarter den automatisk, stenger seg ned igjen, og slik går det. Må dra ut kontakta for å stoppe dette.

Hva er feil? Er det viftesystemet som har sviktet eller noe annet? Lampa/pæra fungerer fint, og det er ingen varsler å få heller.

Noen som har noen gode råd? Eller må jeg skru ned hele maskina og sende inn for reparasjon? Regner med at det fort tar 2-4 uker før jeg evt. får den igjen, så kan jeg unngå en slik prosess, så hadde det vært bra..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om tenneren til lampen ikke fungerer skikkelig, for hadde det vært selve lampen, så ville det være rart om du fikk liv i den etter "noen forsøk" ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gangen det her skjedde, så startet den etter en 10-12 forsøk. I går kveld startet den ikke i det hele tatt, dvs. den FORSØKER og starte opp, men det blir aldri noe lys i lampa. Jeg får heller ikke noe warning om at lampa er gåen eller trengs og byttes ut.

Hvis det er tenneren, hvor komplisert er det og få byttet ut det? Må hele maskina sendes inn til Infocus eller er dette noe som den lokale elektronikkforretningen kan skifte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Infocus har 24 timers bytte service, dvs en budbil kommer med ny og tar med seg den gamle. Les mer her; http://www.komplett.no/mlf/produkt/diverse/nopswap.ppt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fått mail fra Infocus service (etter et svare strev med å få tak i dem... alle tlf. nr. som ble oppgitt fra Komplett.no stemmer IKKE...), og de svarte at feilen som jeg hadde var grunn god nok for innbytte. Så det blir sendt ut 1 stk. ny SP8602 over helga til meg. DET var en godnyhet! Glimrende service fra Infocus, selv om de ikke var lette og få tak på...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 1 stk ny SP8602 fra Infocus-Service nå på tirsdagen. Den er ferdig montert og fungerer bra, enn så lenge, hehe! Håper det varer denne gangen ihvertfall... kjedelig når ting streiker..

SÅ, i dag fikk jeg også inn en Blueray-spiller, en Phillips BDP9600. Fin maskin, tung og i metall. Ikke noe plastic-feeling der ihvertfall.

MEN, når jeg skulle kjøre den igang på projektoren, så ble det bare tull, bildet hoppet ut og inn, plutselig var det "snøvær" på skjermen, så kom menyen opp, så forsvant den, projektoren lette etter bildesignal osv. osv.

Jeg tenkte, hva i svarte er det NÅ da? Prøvde alt mulig, men fikk jo knapt sett menyene på spilleren, siden bildet hoppet ut og inn hele tida. Til slutt koblet jeg ned spilleren og koblet den opp igjen med monitoren til dataen. Der funket alt helt fint.

Endret så innstillingene slik at spilleren sender ut 1080i istedet for 1080p, og kom tilbake til stua, monterte den inn i hylla igjen, og koblet på projektoren. DA funket det bra. Alt er som normalt. Når jeg så forsøker og endre innstillingene i menyen igjen til 1080p eller 1080p 24hz, så går spilleren automatisk tilbake til 1080i.

Hva er problemet? Er det projektoren som ikke takler et 1080p signal inn? DET høres jo unektelig rart ut... spesielt siden jeg nylig har testet en billig Samsung-spiller (Blueray), og kjørte jo den med 1080p helt uten problemer. Eller er dette noe kødd relatert til Phillips? Hau, blir nesten litt oppgitt over motgangen nå, hehe!

Noen som har en mulig løsning på dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke SP8602 en HDMI input forsterker du kan aktivere? Mener å huske den har det. Det kan jo være Philipsen sende noe svakere signaler over HDMI enn din tidligere Samsung spiller?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har et valg for "lang HDMI kabel" ihvertfall. Den står på "ja" ihvertfall..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •