førstegangskjøper..dobbelsjekke valgene mine..før jeg gjør noe kjedelig:-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question førstegangskjøper..dobbelsjekke valgene mine..før jeg gjør noe kjedelig:-)

er snart klar for å kjøpe min første projektor..siden tv kjøpet har blitt lagt på vent, for å se hva Panasonic finner på i 2012.

projektor: Optoma hd20
    stua er 5 meter lang,
    så avstand fra projektor til lerret, vil ende på ca 4,5 m(kan selvsagt flyttes litt nærmere.

Men ser når jeg bruker " Optoma HD20 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size "

at bilde vil komme på rett rundt 120 tommer, klarer faktisk ikke å presse det ned under 100 tommer (rart?).

Burde jeg satse på AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 265cm/120" 120"

eller blir dette alt for stort..sitteavstand fra sofa til lerret er 4,5 m.
    Lurer på å velge grått lerret, pga projektoren står i en stue, som kan bli litt lys, spesielt om sommeren

Hadde håpet å treffe riktig, første gang jeg bestiller :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rätt med kalkisen.
    Denna pj är en ren ljuskanon och jag kan verkligen anbefalla grått lerret.

Var obs på att den har en offset på 25 cm. Det innebär att toppen på bilden hamnar 25cm under sentrum av objektivet.

Har du 120" lerret är det 149cm högt. Lägg till svart ram runt och du är som regel uppe i 169cm med 10cm under och över bild. 169cm + 25 cm offset är 194cm. I en stua som har 240 i takhöjd lämnar det dig 46cm under lerret till utstyr, bänk, osv. Detta är beräknat på att du kan ha PJ kloss i taket, vilket självklart är omöjligt. Jag har min HD20 på en hylla monterad på väggen bak.

Skall du ha någonting under lerret är mest sannsynligt 120" lerret för stort i en vanlig stua med 240 i takhöjd. Inte pga för stor bild, men pga fysiska bekränsningar. Utan offset kunde det ha fungerat, men också där på gränsen.

106" med 4.21 meter från objektiv till lerret vill nog passa bra. Då är offset 21cm och du har zoom inställt på minimum.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    120"= 1,5 meter * 2, 66m...ta bort 50 cmi høyden(25cm+30cm), og takhøyden min er 2,30 m. så ender elerret kun 30 cm over gulvet he he

ja det blir nok for svært..satser på ett 106",

Men synes det er litt rart, at HiFi klubben kjører ett tilbud, hvor du får med ett 78" lerret gratis med på kjøpet. Når det virker som at faktisk ikke optoma hd20, er i stand til å vise ett slikt "lite" bilde i det hele tatt.
    Optoma HD20 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Da har jeg bestemt meg for lerret.DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 234cm/ 106"
    AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 234cm/106"

projektor optoma hd20
    OPTOMA HD20 Videoprojektor | Hi-Fi Klubben

bluray spiller: PANASONIC DMP-BDT310
    PANASONIC DMP-BDT310EG Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

MAngler kun ett oppheng..ønsker å komme så nærme taket som mulig..Vurderer denne, til en grei pris

SMS Projector X CL Mini kr 798
    SMS X CL Mini takfeste | Hi-Fi Klubben

Total sum:11.800 kroner

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personligen har jag aldrig förstått varför man på liv och död skall ha en projektor i taket om man ändå har den längst bak i rummet, men mig om det.

78" går helt fint med HD20. Det kräver 260cm-312cm mellan objektiv och lerret.

Kom i håg att lerret "bygger" ut några centimeter från väggen du hänger kasetten på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •