Etterslep på LCD prosjektorer ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Etterslep på LCD prosjektorer ??

Hei!

Jeg er helt newbie i projektor-verden... Jeg har forsøkt å søke på avforum, men klarer ikke å finne noen tråd hvor det står noe om evt. problemer med etterslep på LCD prosjektorer (= eksisterer ikke som problem ??)

En LCD (data-/tv-) skjerm sier man jo har trøbbel med etterslep og det nevnes oppfriskningshastighet som parameter på skjermer. Er det sånn å forstå at dette overhodet ikke er noe problem for LCD prosjektorer? Eller overskygger andre problemer (lyd, sortnivå etc) dette slik at etterslep bare blir bagateller...?

Mvh
    Harald

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nok problemer med lcd-projektorer (akkurat som det finnes fordeler) men etterslep er ikke et av dem.

Dette gjelder for film titting. Hvis du snakker om pc-spilling - vel der kanskje ikke lcd-panelene er raske nok.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eb Sony HS10, som ikke akkurat er ny lenger. Og jeg har spillt ganske mye, og merker ikke noe til trege paneler.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har eb Sony HS10, som ikke akkurat er ny lenger. Og jeg har spillt ganske mye, og merker ikke noe til trege paneler.
    Jeg har kjørt en del 1280x720 spill på på min Z2 - blant annet mye Unreal II -spillet er ikke langt men utrolig fet grafikk og lyd. Merker ikke noe problem med etterslep der heller. Har lyst til å kjøpe Doom III, bra grafikk der!!! 8)

For visse hardcore spillere under 20 med reflekser som en flue kan kanskje etterslep være et problem?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fysiske egenskapene til panelene benyttet i projectorer er helt andre enn de benyttet i skjermer. Tidligere var typisk responstid hos et projectionspanel 10-12 ms. Vet ikke om dette har endret seg. Det er mer enn raskt nok.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med etterslep er kun tilstede på LCD skjermer. Selv der er det så godt som eliminert. Jeg hørte at BenQ kommer med LCD skjermer til PC med responstid på under 8 ms ganske snart, og da fungerer selv de bra til film (bortsett fra lav kontrast da).
    På nyere LCD projektorer er det i hvert fall ikke noe problem. Men en dårlig DVD spiller kan jo alltids stå for litt etterslep og andre ulumskheter. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •