3D projektor og riktige kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D projektor og riktige kabler

Eg har lenge planlagt å gå til innkjøp av projektor. Men dette har lenge blitt utsatt på grunn av pengar og tid forsinkelsar med kjellarstova. Hadde i utgangspunktet utelukka 3D, men pga den nye sonyen, er dette plutseleg aktuelt likavel.

Derfor har eg kjøpr HDMI kabel, som skal takla 3D til å installera i taket, så eg uansett er førebudd på 3D, om eg ønskjer det. Men no las eg at eg treng cat7 kabel i tilleg. Kva treng eg den til og kvar må den strekkast?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke cat7(?)

IR-senderen til brillene kobles til med en vanlig nettverkskabel (cat5). Dersom du plasserer senderen på projektoren, slik at IR-signalet reflekteres via lerretet, så trenger du bare noen centimeter med nettverkskabel (fås vel som halvmeter?)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Eg berre leste det i testen i lyd og bilde: Sony "HW30ES mangler IR-sendere rundt objektivet og det følger heller ikke med en sender eller briller. De må man kjøpe i tillegg, men mange selger pakker med projektoren, to par 3D-briller (i oppgradert design) og en sender. Men husk å kjøpe en lang nok Cat7-kabel i tillegg. Den må man nemlig ha for å koble 30D-senderen til projektoren."

Nybyrjar som eg er, så forstod eg ingenting av kva dei meinte. Lurte på om IR-sendaren skulle plasserast ved lerretet eller noko slikt, og krevde cat-7 for å fungera... I så fall måtte eg lagt den og i taket.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en veldig stor hjemmekino, så kan man med fordel plassere IR-senderen fremme ved lerretet. Hos meg fungerte det fint å plassere den på projektoren, slik at IR-signalet ble reflektert via lerretet. Prøvde begge deler, og det fungerte også fint via en 20 meter lang cat5 kabel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •