Dumt å kjøpe en rimelig pj?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dumt å kjøpe en rimelig pj?

Jeg sliter med å bestemme meg om jeg skal bruke mye penger på projektor eller om jeg skal gå for noe rimeligere som fks Epson TW3200.

Tenker litt som så at slik jeg bor nå så har jeg ikke mulighet for å ordne et skikkelig hjemmekino rom så jeg blir usikker på å kjøpe en dyr projektor som evnt blir profesjonelt justert av Avshop.

Lys forholdene og rom størrelsen kan drastisk forandres neste gang jeg flytter...som har vært litt for ofte i dem siste årene.

Er vel Epson TW4400 jeg har sett på som virker som et fornuftig kjøp idag om jeg skulle legge litt penger i det her slik, men så tenker jeg som så at pga forholdene nå så kanskje det er like greit å kjøpe en rimelig projektor og heller legger penger i å få oppgradert lyd biten...er vel 7år siden sist nå..på tide men en receiver med HDMI..

Vet det her er på kanten til litt latterlig men sliter veldig med å bestemme meg eller å ta et fornuftig valg her slik...kan trenge litt råd fra noen som er litt mindre ambivalient en meg...

Blir mye film men også mye pc/konsoll spilling på denne evnt.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det kan gjøre valget ditt noe lettere, så ble jeg anbefalt å gå for Optoma HD200X fremfor TW3200, da den vil ha noe bedre sortnivå. Ettersom jeg har skjønt så skal den være så og si lik Optoma HD20.

HD200X koster også en del mindre enn TW3200. Sjekk prisjakt.no.

Jeg står også med valget mellom en billig en eller TW4400. Har ikke helt bestemt meg, men siden man sparer 7000,- så heller jeg litt mot HD200X.

Hadde vært kjekt å kommet over en brukt TW4400, men det har jeg til nå ikke sett på bruktmarkedet....

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU bestemmer selv hvor mye du vil bruke... du finner en god projektor til alle prislapper

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Om det kan gjøre valget ditt noe lettere, så ble jeg anbefalt å gå for Optoma HD200X fremfor TW3200, da den vil ha noe bedre sortnivå. Ettersom jeg har skjønt så skal den være så og si lik Optoma HD20.

HD200X koster også en del mindre enn TW3200. Sjekk prisjakt.no.

Jeg står også med valget mellom en billig en eller TW4400. Har ikke helt bestemt meg, men siden man sparer 7000,- så heller jeg litt mot HD200X.

Hadde vært kjekt å kommet over en brukt TW4400, men det har jeg til nå ikke sett på bruktmarkedet....
    Er veldig skeptisk til billig DLP, spesielt siden jeg er litt følsom for regnbue effekten DLP teknologien gir.

Og er det ikke viktigere med bra korrekte farger og punch i bilde isteden for sort nivå?

Ikke enkelt det her altså...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er brukten aktuelt?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sortnivå på 3200 er vel litt dårlig etter hva jeg har forstått mens 4400 er overlegen på sort.

ut fra klipp på youtube så finner en sammenligninger mellom 4400 og lillebror(søk på epson 8700ub) og en ser lett forskjell i bildet(skarpere/sortere/fargene)...og det på en liten dataskjerm via youtube så da konkluderte jeg med at forskjellen er desto større i virkeligheten.

nå er sikkert youtube rimelig elendig å sjekke bildekvalitet ang projektor,men en får en pekepinn. uansett,jeg må si det finnes imponerende klipp av 3200 der også!

JEG hadde kjøpt (og har gjort akkurat det)4400 og heller spart litt lenger med tanke på receiver.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er følsom for regnbueeffekten, kan du ikke finne på å velge 1chips DLP.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er nok bare å glemme DLP for min del, vil ikke at fruen skal finne meg med skum rundt munnen i god stolen...

Foretrekker jo å kjøpe nytt men om det er et knakende bra tilbud på noe brukt så må en jo vurdere..

TW4400 frister jo mest men en skal jo ha ting som et lerret,tak-feste og 10 meter HDMI kabel..en kommer fort opp i 20 tusen da altså.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei LarZen!

Har du fått kjøpt deg noen projektor enda? Isåfall hvilken?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Hei LarZen!

Hei!

Nei ikke enda, jeg sitter litt på gjerdet å dingler med bena. Jeg vil vente til noen anmeldelser av Sony sin Personal 3D Viewer begynner å rulle ut før jeg gjør noe da det kan være et greit alternativ også.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant tråden som du har om den, virker interessant det.. Men blir det ikke litt vell, personlig. Bor du alene, siden du kan vurdere å velge en slik dings fremfor en projektor? Ser for meg at det kan bli vanskelig å del en god film opplevelse med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke veldig relatert til ditt valg av projektor, men 10 m hdmi koster ikke alle verdens. ta en titt på lagersalget hos lsound (nedest på siden): Lagersalg - L-Sound AS

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei LarZen!

Da er Epson TW-3200 bestilt....kommer tilbake med inntrykk så fort det er montert å testet i noen dager

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Da er Epson TW-3200 bestilt....kommer tilbake med inntrykk så fort det er montert å testet i noen dager
    Fikk TW3200 hjem igår 8) Kjøpte den ifra elkjøp.no med 60dagers retur rett. Da har jeg masser av tid til å få testet den skikkelig. Blir jeg ikke fornøyd går den rett i retur. Har ikke fått testet den enda, skal gi tilbakemelding på inntrykk når at det er gjort.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TW3200 hjem igår 8) Kjøpte den ifra elkjøp.no med 60dagers retur rett. Da har jeg masser av tid til å få testet den skikkelig. Blir jeg ikke fornøyd går den rett i retur. Har ikke fått testet den enda, skal gi tilbakemelding på inntrykk når at det er gjort.
    Se det ja! Jeg får vel min idag eller i morgen...får håpe vi begge blir fornøyd da

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min idag og bare kjørte der rett på en stor hvit vegg jeg har...er jo laaangt ifra optimalt men måtte jo bare teste da jeg ikke får ramme lerretet før til uka.

Første inntrykket mitt er at det her er stort og moro. Og helt akseptabelt i forhold til pris og kvalitet....men kjenner jeg gleder meg til å få hengt den i taket og få opp lerretet til uka å teste skikkelig.

Men var noe rart som skjedde her...om jeg blåste bildet på max med zoom og kjørte et spill via PS3 så kunne bilde få litt forstyrrelser og en gang forsvant hele bildet og det ble bare slik statisk støy.

Mulig det er noe issue med PS3 og projektoren...mulig noen instillinger. Prøvde via min Apple Tv også og der mener jeg å huske det ikke skjedde.

Men så langt er gøy faktoren høy og jeg gleder meg til å prøve dette under bedre forhold til uka.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd projektoren litt, ca 3-4 timer. Når jeg først prøvde den på torsdagen, etter å ha måttet lage en ny hylle for beistet til å stå på, ble jeg ikke akkurat blåst av gårde av noen "WOW"-faktor i forhold til min gamle TW-700.
    Det som slo meg som veldig positivt derimot, var lysstyrken og støy nivået. Med tilnærmet normalt opplyst kjellerstue på kveldstid ble "Living rom" altfor mye lys, måtte bruke "cinema-mode". Det betyr i praksis at man faktisk kan se film utenom ett totalt mørkelagt rom, og allikevel ha ett bra bilde, positivt i min verden.:-D

Jeg hadde bare koblet projektoren opp imot Viasat HD-tuner. Sammenlignet bildet fort og gæli imot min litt eldre plasma-tv med Full-HD, med en kanskje heller dårlig testmetode som gikk ut på å løpe opp til stuen og ned til kjelleren for å sammenligne, var forøvrig Pan Am på TV3-HD som var sammenligningsgrunnlaget. Bildet opplevdes som nokså likt, så jeg synes det er bra at en kan si at bildekvaliteten er på høyde med en TV i ett delvis opplyst rom på kveldstid. (Merk eldre plasma TV, sånn ca.4år).

Fikk koblet til PS3en i går og spilt noen runder med Battlefield 3, og nå fikk jeg meg en aldri så liten ”WOW”-faktor. Allerede ved oppstartmenyen til PS3en skjønte jeg at jeg nå kom til å få oppleve noe nytt og bra. Bildet som ble presentert fremsto som meget klart og skarpt, med fine farger og en god del ”punch”. (Merk rommet er også nå delvis opplyst.) Da jeg vell hadde fått snurret i gang spillet og begynt, kunne jeg ikke tro hvor mye informasjon TW-700en ikke har klart å vise fram i mørkepartier. Nå ser jeg FI overalt, og som resultat av det klarte jeg min beste runde noen sinne. Med andre ord forskjellen er stor.

Så foreløpig angrer jeg ikke på kjøpte og er fornøyd. Eneste minus så langt er at de 3 LCDen ikke ligger helt riktig i forhold til hverandre, dvs. fargen blå er ca. 0,5-1 pixel forhøy og grønn er ca.0,5-1 for lavt, men det har ingen praktisk betydning siden jeg ikke kan se eller legge merke til det fra en normal sitte avstand.

Så ett spørsmål, er det noen som vet hvor mye en kalibrering utført av avshop vil ha for seg, er det hvert de ca.2500,- som det koster for proff-kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne selv i går på elkjøp for å teste, og må si meg fornøyd på kveldstid når jeg får rommet mørkt nok, men liker å ha mulighet for å se litt tv på dagtid på den også, så ender nok opp med å levere denne tilbake til elkjøp og heller gå for TW6000 som har litt mer lysstyrke å sprute ut som kanskje gjør den litt mer brukanes på dagen

Men en topp prosjektor for pengene for de som ikke skal bruke den i stua på dagtid

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alt montert og har testet litt idag og så langt må jeg si meg meget fornøyd med bilde på Epson TW3200. Spesielt når en tenker på prisen synes jeg...hadde kanskje fått litt mer "trykk" i bildet om jeg hadde gått for en DLP.

Men jeg er allergisk mot DLP så det er ikke et alternativ dessverre.

Når jeg skal se film så bruker jeg tipset Gorm kom med i en annen tråd. Naturlig modus,hud tone 0 og ECO modus.

Synes bildet ble vesentlig bedre med denne justeringen, så takk til Gorm for den! Om Gorm eller noen andre har andre tips til å justere bilde uten profesjonellt utstyr så tas det imot med åpne armer

Jeg har brukt 11888,- for alt sammen. Og jeg synes det var gull verdt prisen...det er gøy å se film på et 90" stort ramme lerret!

Tanken på å starte opp Skyrim får meg til å få gåse hud....

Bildet kunne selvf vært bedre, en blir jo aldri helt fornøyd og jeg ser jo at jeg kunne ønske et skarpere og mer detaljert bilde...men da snakker vi ikke om 8000kr projektor lenger.

Her er hva jeg kjøpte om andre måtte lure...og et lite bilde på slutten. (Bildet er i Dynamisk modus da det så best ut med mye lys styrke i tegnefilm synes jeg)

Epson projektor EH-TW3200 - Elkjøp

Omnimount projektortakfeste - Elkjøp

Sandstrøm HDMI-kabel (v1.4) - 10m - Elkjøp

NB: Klarte ikke å få 1080p via kabelen jeg kjøpte, byttet i et annet dyrere merke. Men er nok bare jeg som var uheldig med kabelen.

Media Mount 90" projektorlerret - Elkjøp

Er fri frakt på samtlige produkter hos Elkjøp for tiden.

Bildr.no

EDIT: Denne plast dingsen til å sette utenpå linsa, burde den settes på hver gang etter bruk? Min pj er så høyt opp at jeg ikke rekker opp uten en stol eller liten stige...hehe. Litt tungvint å rote med det hver gang....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla,
    Har bestilt meg denne prosjektoren nå, hvor nærme vil dere påstå at jeg kan montere den? Leste ett sted at 2-2,5 meter er det nærmeste, men noen som kan snakke av erfaring her?
    Hjemme hos meg blir det enten ca 2 meter eller så er vi på seks meter.... Hva tror dere?!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •