SONY VPL-VW95ES vs Panasonic PT-AT5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SONY VPL-VW95ES vs Panasonic PT-AT5000

Heisan
    Håper det er noen her som har noe formening om hvem som er best av disse to.
    skal stå i et rom på 4,2*8,5m med svart matt vegger/tak og full lyskontroll. Prisen på prosjektoren spiller ingen rolle :twisted: .
    Håper på mange gode svar :-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Heisan
    Håper det er noen her som har noe formening om hvem som er best av disse to.
    skal stå i et rom på 4,2*8,5m med svart matt vegger/tak og full lyskontroll. Prisen på prosjektoren spiller ingen rolle :twisted: .
    Håper på mange gode svar :-D

Uten å ha sett noen av dem enda kan jeg med stor sikkerhet si at Sony VW95 knuser Panasonic PT-AE5000 på alle mulige måter.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett begge, kan jeg bare si at Andreas har helt rett. Det er faktisk ikke et eneste område der AT5000 kan måle seg med VW95, annet enn at den er billigere da. Det er så enorm forskjell i bildedynamikk på disse to projektorene, at de vanskelig kan sammenliknes.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker. Da ble det et lett valg. Sony`n blir bestilt 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestemt meg for VW95. Men er i tvil om hvilket lerret jeg skal gå for.

Noen tips?

Pga avstanden fra linse - lerret, som hos meg blir 5,5 meter, må jeg minimum ha 120 tommer. Pga konflikt med annet utstyr/møblement tror jeg maksstørrelsen er rundt 138 tommer / 300cm bredde. Ingen begrensninger i høyden, har takhøyde 300cm.

Hvis lysstyrken er som HW30 går det kanskje fortsatt an å satse på et lysegrått med 0,8 gain selv om den også er tenkt brukt i 3D??

Veggene i rommet er lyse, men det er kun vinduer bakerst i rommet, bak sitteposisjon og projektor.

lk

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Etter å ha sett begge, kan jeg bare si at Andreas har helt rett. Det er faktisk ikke et eneste område der AT5000 kan måle seg med VW95, annet enn at den er billigere da. Det er så enorm forskjell i bildedynamikk på disse to projektorene, at de vanskelig kan sammenliknes.
    Vil ikke AT5000 ha bedre lysstyrke som vil gjøre den mer brukbar i rom som ikke har full lyskontroll og/eller lyse vegger? Ikke et problem for trådstarter kanskje, men tenkte burde nevnes med tanke på andre interesserte?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet
    Vil ikke AT5000 ha bedre lysstyrke som vil gjøre den mer brukbar i rom som ikke har full lyskontroll og/eller lyse vegger? Ikke et problem for trådstarter kanskje, men tenkte burde nevnes med tanke på andre interesserte?
    I følge spesifikasjonene ja, men tviler på at den har det i virkeligheten. Men dette kan Gorm svare bedre på som har kalibrert Panasonic PT-AT5000 og vet sikkert hvilken lysstyrke den har...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bestilt Sony VW95 enda. Skulle gjerne hatt den så fort som mulig da vi skal ha den i den nye kinoen vi har lage på oljeplatformen jeg er på. Håpet var at vi skulle fått denne på plass før juleturen våres slik at vi har noe å kose oss med på kveldene i jula...hehehe8) .
    Tar litt tid i transport ut til plattformen, så vi skulle fått bestilt den så fort som mulig. Ser den ventes inn 6/12 på AVshop. Noen som vet om den er mulig å få tak i andre plasser før dette ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •