Bytte til 3D projektor med 2:35-1 lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til 3D projektor med 2:35-1 lerret

Hei alle. Som en del andre går jeg nå og spekulerer på om jeg skal bytte til 3D i min kino. Har per i dag følgende løsning: Panasonic PT-ae4000 med lens memory og motorisert linse. Da kan jeg skifte fra 16-9 til 2:35.1 ettersom det passer meg. Ser nå at Panasonic har kommet med en tilsvarende projektor med 3d. Denne passer meg perfekt, men den slaktes av expertene. Hvilke andre løsninger finnes på 2:35.1 og 3D? Må kunne se 16:9 filmer. Og teksten må være innenfor bildet i begge formatene. .....lurer...

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg lurer faktisk på det samme selv. Men skit i hva expertene sier og les heller denne tråden : OWNERS Thread for the Panasonic PT-AE7000U 3D Projector - AVS Forum

Og når det gjelder tekst i bilde i 2.35 formatet er vel det enkleste enten en Oppo eller Philips Blu-ray spiller. Med disse så kan du flytte teksten inn i bildet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Phillips i dag som avspiller. Den er knall bra:-) Blir du å bestille den ae7000 fra usa DVDjan?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC har også minne på linse på de nye modelene som kommer. Vil dette virke på samme måte som panasonicen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trønderfeedback
    Hei alle. Som en del andre går jeg nå og spekulerer på om jeg skal bytte til 3D i min kino. Har per i dag følgende løsning: Panasonic PT-ae4000 med lens memory og motorisert linse. Da kan jeg skifte fra 16-9 til 2:35.1 ettersom det passer meg. Ser nå at Panasonic har kommet med en tilsvarende projektor med 3d. Denne passer meg perfekt, men den slaktes av expertene. Hvilke andre løsninger finnes på 2:35.1 og 3D? Må kunne se 16:9 filmer. Og teksten må være innenfor bildet i begge formatene. .....lurer...
    Husk at linse minnet ikke er verd noe som helst, med mindre du monterer projektoren nøyaktig kant i kant med lerretet. Det vil si at du må ofre plasserings-fleksibiliteten for å kunne benytte deg av denne funksjonen. Grunnen til det er at projektoren kun har manuell lens-shift. Den er heller ikke spesielt nøyaktig når det gjelder zoom, så du vil muligens måtte etterjustere zoom hver gang du endrer format.

Sony og JVC har løst alt dette mye smidigere, der både zoom, fokus og lens-shift er motorstyrt, slik at man beholder plasserings-fleksibiliteten.

JVC har også minne på linse på de nye modelene som kommer. Vil dette virke på samme måte som panasonicen?
    Av allerede nevnte grunn, vil det faktisk fungere på JVC projektorene. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar Gorm. Jeg har et ganske greit lydanlegg i kinoen fra før, så nå vil jeg inn på 3D. Bruker dreamscreen kuvet lerret i dag med grå duk. Synes det er en helt fantastisk opplevelse sånn som det er i dag med 3m bredde og 2.35.1 formatet. Bør jeg bytte til hvit duk på lerretet nå for bedre lystyrke med 3D? Fulgte med hvit og grå når jeg kjøpte. Har full lyskontrol i kinoen. Hvordan vil kuvet lerret funke? Vil det ødelegge 3D effekten?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurvet lerret vil ikke ødelegge "3D-effekten". Når det gjelder grå vs hvit duk, så er det jo bare å prøve med den grå først. Syns du det blir for lite lys bak lukkerbrillene, så er det jo bare å bytte :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den pdf fila på presentasjonen av de nye JVC projektorene som du hadde lagt ut Gorm. Bildeinformasjonen med de forsjellig settingene var egentlig veldig oppklarende der.

Vi med 2.35.1 har jo egentlig bare 2 muligheter, sånn som jeg ser det. Projektor med anamorfisk linse eller zoom ut slik at vi overshote bildet. Blurayspiller for å flytte teksten er et must. Oppo eller Phillips sine modeller.

JVC har 2 ganger zoom og Sony sine modeller 1.6 ganger zoom? Vill jo si at JVC sine er litt mer plasseringsvennlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden