Projektor i lite rom !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor i lite rom !

Heisann!

Har et veldig lite rom jeg ønsker å få inn projektor i. Har per idag en 50" tv, men ønsker å få den ut for å spare plass. slippe tv-bord osv.

rommet er som sagt veldig lite, og det er bare 3 meter fra veggen hvor projektoren skal være til den veggen der lerretet skal være.

Rommer er malt mørk blå med hvitt tak, men har ganske god lyskontroll i rommet og kan få det ganske mørkt.
    '
    Budsjett: Helst ikke noe særlig over 10000.

Hva tror dere om dette, og hviken projektor anbefaler dere?

Brukes stort sett kun til blu-ray og pc.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne jeg da jeg også lurer på dette. Vurderer en projektor til filmtitting og ha et lerret som jeg bare tar fram og ruller opp når jeg skal smelle på skikkelig film

Har ingen peiling på hva som er lang eller kort rekkevidde for en projektor, men ser på netonnet at Benq har sluppet en projektor som har short throw mulugheter, med 60-70ish tommer fra bare 1 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange online-verktøy for å måle avstand til hver enkelt prosjektor. Det avhenger av prosjektoren og gain i lerretet.

EDIT: Glemte link... se denne f.eks: Sony VPL-HW20 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Bumper denne jeg da jeg også lurer på dette. Vurderer en projektor til filmtitting og ha et lerret som jeg bare tar fram og ruller opp når jeg skal smelle på skikkelig film

Har ingen peiling på hva som er lang eller kort rekkevidde for en projektor, men ser på netonnet at Benq har sluppet en projektor som har short throw mulugheter, med 60-70ish tommer fra bare 1 meter.
    Problemet med å ha sammenrullbart lerret er vel at lerretet "lærer" seg formen, og ikke blir helt rett når du da skal bruke det. får bølger.

Jeg selv har tenkt på et grått rammelerret som skal monteres fast. også tenkte jeg å heller ha noe som kan "skjule" lerretet når det ikke brukes. Kanskje man får tak i en motorisert plakat som kan forsvinne når jeg skal se film? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg for meg en skikkelig reodor felgen løsning. Lag en sånn "tavleløsning" som er et svææært skap som bare bygger noen cm ut fra veggen... hehe, nei jeg tror det hadde vært finere med lerret da

Spørsmålet er om det blir penere med en så stor plakat enn et lerret? Jeg syns ikke lerret ser så stygt ut, jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Nå ser jeg for meg en skikkelig reodor felgen løsning. Lag en sånn "tavleløsning" som er et svææært skap som bare bygger noen cm ut fra veggen... hehe, nei jeg tror det hadde vært finere med lerret da

Spørsmålet er om det blir penere med en så stor plakat enn et lerret? Jeg syns ikke lerret ser så stygt ut, jeg
    Får hengsle opp mona lisa, og la henne henge i taket under filmen ;P

Men ja; Projektoranbefalinger ? (rød tråd, hehe)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, tenker at det kanskje kan bli litt rart, men er snakk om å bruke det når jeg har kompiser på besøk eller noe. Koster meg 7lapper for lerret og en short throw projektor kontra 28tusen kr for en 65" plasma

Hadde uten tvil vært mest praktiskt med en stor tv som bare hang på veggen, penere og lettere, slitsomt dra frem lerret og projektor Hehe er som vinglepetter på dette, først har jeg brukt 1 år på å finne ut hvilke nye subber jeg skal ha, hvor jeg har kommet til en konklusjon på at jeg heller skal ha større skjerm. Blir vel et år frem og tilbake på dette også så når jeg endelig er klar til å kjøpe er det nok grisebillige storskjermer

PS! Når det gjelder lens shift, ser at på den kalkulatoren så måler den feks 14cm fra projektor og opp til lerretet, vil det si at om man har lenge avstand opp til lerretet enn dette så må projektoren ha lens shift?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW3200 ger dig 85" med 2,52 meter mellan objektiv och lerret. Billig är den dessutom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •