Defekt Sanyo Z1, eller død pære ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt Sanyo Z1, eller død pære ?

Hei

Når jeg skrudde på min Sanyo Z1 i dag, begynte sanyo logoen å vise som vanlig. Denne logoen vises i 30 sek. mens projektoren varmes opp.

Plutselig ble bilde meget svakt, og bilde forsvant helt. Har skrudd projektoren av/på men fremdeles er det ingen bilde. Det er heller ingen ulyder/varsellamper som blinker.

Kan forøvrig nevne at pæren har gått ca 800 timer kun i "low-modus".

Fikk forresten en ulyd i en eller annen vifte ved oppstart for noen dager siden. Skrudde av projektoren og rengjorde filteret. Projektoren startet deretter som vanlig, uten ulyd.

Jeg har nå tatt ut pæren, og jeg kan ikke se noen skader på den. Det ser også ut som tråden som går ut i fronten av pæren er hel. Satte i pæren igjen, men det ble fremdels ikke noe lys/bilde. Er det mulig å måle/teste en slik pære, for å se om den er defekt ?

Ønsker også tips om hvem som fører slike pærer til en god pris, gjerne i utlandet. Den beste prisen til nå er ca 2600 kroner inkl. porto/mva (Pricejapan/DHL)

Mvh,
    mrmattis

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke tenke meg at det er annet enn at pæren har gått, eller "halvgått" (d.v.s. tråden er nesten løsnet)
    Jeg vet ikke hvor lenge Sanyo garanterer at pæren skal virke, men etter så kort tid ville jeg forhørt meg om det. pris på ny pære kan du spørre etter i prisjaktforumet, eller gjøre et søk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Tror nok HI-Fil vil svare på inlegget ditt ganske snart. Han vil mest sannsynlig si det samme til deg som han sa til meg. At pæra har gått. Ikkesant Hi-Fil?

Jeg har faktisk samme problemet som deg, men merket ingen ulyd i forkant, må også nevnes at min var en Infocus X1. Den første pæra mi gikk etter 710 timer, og den andre pæra hadde kun vært i proj i to døgn og tre timers bruk. Jeg valgte derfor å sende den inn for å se om det kunne ha med powersupply å gjøre. Jeg ble nemlig garantert to nye pærer dersom dette skulle vise seg å være problemet.

Det er surt når slike ting skjer. Sjekk hvor lang garanti det er på pæra, og husk at den skal rengjøres hvær 200-250 time.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •