pæretrøbbel?ang epsson tw 4400.kun 3mnd gammel.kjøpt hos avshop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    pæretrøbbel?ang epsson tw 4400.kun 3mnd gammel.kjøpt hos avshop

    som topic.

    lurer på om pæren ikke tok kvelden i stad. hørte det smalt fra pj.
    var nokså lik lyden fra når en vanlig innepære ryker,men bare noe høyere lyd.

    å sammtidig begynte det å blinke i varsellyset for pæren på pj.

    kjikke kjapt i manualen å der sto det vel mener jeg at en bytte pære.
    å pluss så var det jo den lyden,så ble lyset borte,

    men tenkte nå skulle høre her da å hva dere sier.






    PÆREGARANTI : 3 år / 1700 timer står det i annonsen

    den gjelder for meg den da sikkert? får jo ikke sett hvor mange timer den har gått nå siden pæren har røket. men er langt fra 1700t vil jeg tro.

    må jeg kontakte avshop da eller for å se på den lampegarantien?

    takker.

  2. #2
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Garantisak. Tviler sterkt på at du har brukt den i 1700 t på 3 mnd. Med mindre du har sett filmen kontinuerlig i 3 mnd, hehe Bare send mail til avshop

  3. #3
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første, så er ikke dette AVshop, så "her på AVshop" er ikke spesielt passende.

    Når det gjelder reklamasjon / lampegaranti, så tar du enten kontakt med AVshop, eller direkte med Epson support. Tipper det siste raskest gir deg fungerende projektor, men det er bare ren gjetting basert på at "mellomleddet" da er eliminert?
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  4. #4
    Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta det direkte med Epson. Fungerte veldig greit for min del, da min pj måtte på service.

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker så meget. da kontakter jeg epson

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tenkte jeg skulle ta ut pæra.
    men fant fort ut at det lukket over pæra satt bra fast.
    så i manualen å der sto det vel noe i denne rettningen.


    Insert the supplied screwdriver
    of the replacement lamp into
    the lamp cover opening switch,
    then remove the lamp cover.

    så ut som ett spesialverktøy på bilde.

    er dette egenltig noe som skal følge med i pj pakka da jeg kjøpte den?
    for det gjorde den i allefall ikke

    så hva kan jeg gjøra da?

    takker

  7. #7
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ba Epson deg å ta ut pæra? Sikker på at du vil bryte garantien? Anbefaler ikke å fikle masse med projektoren FØR du sender den på service!

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei har ikke ringt dem enda nei.

    så den må sendes inn bare for å få skiftet den pæren også kansje?
    for at pæregarantien skal gjelde?

    sendte den forrige epson jeg hadde på på reperasjon.
    det tok evigheter for det,for den må sendes til england.
    hadde håpet at det ikke skulle ta så lang tid.

    da kan jeg egenlig bytte den delv. for jeg har alltid kjøpt pærer fra utlandet. er jo
    en 1/3 av prisen i norge
    da hadde jeg sluppet å vente i evigheter. vil heller betaler noen kr ekstra for
    ei pære selv,i stedet for å sende den på reperasjon da.

    men kan da umulig være slik at det er ett slags spesiealversktøy som bare
    slike service/reperasjons steder har vel?
    den for å få av det lokket på pjn


    takker

  9. #9
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde aldri begynt å tukle med en såpass ny projektor. Garantien din ryker om du prøver å åpne den uten spesialverktøyet som hører til...
    Hadde heller ikke prøvd med HongKong-billiglampe. Spesielt ikke siden du vil få dekket dette hvis projektoren er innenfor garantien.
    Vel verdt å sende den inn spør du meg. Så får du heller vente på den til den kommer tilbake...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

  10. #10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    greit nok det med garanti,prøver jo klart og beholde den.

    kjøper bare orginale pærer så det er nå greit.

    men så denne pjn her må virkelig sendes inn till service hver gang en må bytte lampen?

    høres rart ut men.

    sto jo full forklaring i brukermanualen hvordan en skulle bytte pæren.
    sto også som sagt at en skulle bruke den spesial verktøyet. som skulle være
    med i pakken. men som ikke var med i min!
    innfestingen for pæren og pæreholderen så jo også helt likt ut som på min forrige. bare det lokket som er i veien.


    for det koster 4000 kr å sende den tur retur epson england. bare i frakt alene.

    måtte ordne med frakt selv,så derfor vet jeg hva det kostet.
    da jeg måtte sende inn min forrige epson pj på service/reperasjon
    måtte sendes dit for epson hadde ikke service avdeling i norge.

    er jo klart en får dette dekket hvis det er garantisaker,som jeg fikk på den forrige.

    men la oss si da at garantien er over og noen vil bytte pæren sin.

    så må en altså få sendt den tur retur england. 4000kr
    pluss ny lapme 3000kr

    blir da 7000kr. jaggu dyrt pæreskifte.


    høres alt annet en greit,og helt akseptabelt spør du meg.!!

  11. #11
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den må ikke sendes på service for å bytte lampe, det er bare når du ønsker å bytte lampe på garanti. Jeg skjønner jo at Epson ikke bare sender lamper til alle som hevder lampen er gåen, men faktisk ønsker å finne ut hvorfor den har tatt kvelden så tidlig. Sikker også greit for dem å forsikre seg om at det faktisk er lampen som er tatt kvelden også, og ikke tenneren eller strømforsyningen?
    Epson produserer lampene sine selv - som eneste projektor-produsent - så de ser neppe på selve lampen som noe stor kostnad.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  12. #12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker for svar gorm.

    er helt enig med deg i det ang garanti. mulig jeg fikk forklart meg litt feil.

    men uansett tilbake til grunnen for emnet.

    om hvorfor jeg ikke fikk med det verkøyet sammen med projektoren. da går jeg ut i fra hva som sto i manualen er riktig.at den skulle være med i pakken sammen med pjn

    for det stemmer vel at en må ha ett slikt verkøy for å få ta lokket?

  13. #13
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det står vel ikke at den skal være med i pakken sammen med projektoren, men snarere at den ligger i pakken sammen med den nye lampen?

    Insert the supplied screwdriver of the replacement lamp
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  14. #14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Infocare

    Når min forrige Epson (TW3000) viste tegn til forringelse i fargene så kontaktet jeg Epson kundeservice, fikk ett RMA nummer, og ble bedt om å sende den til infocare her i Norge, tok ca en uke så fikk jeg en "ny" prosjektor tilbake. så de har en service partner her i Norge.

  15. #15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lampa på min Epson TW4400 tok kvelden på en tirsdag, jeg ringte Epson kundeservice på onsdags formiddagen, fikk beskjed om at det kunne ta 1 -10 dager. Torsdag stod DHL på døren min med ny lampe..... alt gikk på garanti.. helt strøken service !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •