Optoma Hd300x 3d Projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma Hd300x 3d Projector

Hei
    Har Bestilt meg en OPTOMA HD300X 3D PROJECTOR.

Noen som har noe info om dette er en bra prosjektor til 12 lapper?

Skal bruke den til film og gaming i stua. Har også kjøpt et Kingpin 104" rammelerret.

Hadde lyst på en 3D prosjektor som ikke koster skjorta. Ser dette er en ny modell som nettopp har kommet ut.

Trenger også et prosjektor oppheng. Tar gjerne i mot tips til hvilke type oppheng jeg skal kjøpe som er lett og montere opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du fått projektoren?
    Er på vei til å kjøpe ny selv og ønsker 3D.
    Noe sier meg at jeg bør gå for HD83, men det var disse pengene da..

Var og tittet på HD87 i dag og ble ganske imponert, men mangler dog 3D.
    I og med at mitt bruksområde er mye spilling så blir dette prikken over i'en.

Om du har fått testet den, kan du si litt om 3d effekten? Og er du fornøyd?:-D

Edit: Hva er egentlig forskjellen på HD300X og HD33? Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimenge
    Hei
    Har Bestilt meg en OPTOMA HD300X 3D PROJECTOR.

Noen som har noe info om dette er en bra prosjektor til 12 lapper?

Skal bruke den til film og gaming i stua. Har også kjøpt et Kingpin 104" rammelerret.

Hadde lyst på en 3D prosjektor som ikke koster skjorta. Ser dette er en ny modell som nettopp har kommet ut.

Trenger også et prosjektor oppheng. Tar gjerne i mot tips til hvilke type oppheng jeg skal kjøpe som er lett og montere opp.
    Har du fått testet Kingpin lerret? Tenker selv på å skaffe meg et sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vurderer også sterkt å kjøpe den så venter i spenning på tilbakemelding fra deg på hvordan den fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer og på en optoma 3d prosjektor, så fortell fortell når du har fått den i hus8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått prosjektoren nå?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut min gamle Epson tw 700 med denne.
    Jeg har ingen dedikert hjemmekino, men bruker den i en stue med lyse tak og vegger.

Hadde lyst på en projektor med 3d. Leste endel utenlandske tester og brukererfaringer om både denne og Epson tw 6000, og kom frem til at jeg gikk for Hd300x da denne skulle være meget brukbar på 3d (lite crosstalk med RF brillene) og grei på 2d. Visste at denne var mindre plasseringsvennlig enn tw 6000. (mindre zoom).

Skuffelsen var stor da jeg etter mye svetting og skruing fikk testet bildekvaliteten i 2d.
    Tar selvkritikk for at jeg takmonterte den før jeg testet bildet på den dog.

På en film som Avatar med mye farger, opplevde jeg fargene som blasse, litt utvasket. Sortnivået var ikke godt.
    Vil påstå at både farger og sortnivå var bedre på min gamle Epson tw 700.
    Bildene var imidlertid skarpe og lysstyrken var mer enn tilstrekkelig.
    Viktig å påpeke at jeg fikk testet den i et rom uten lys. Har mulighet for å mørklegge stua fullstendig på vinterkvelder. Vegger og tak er imidlertid fortsatt lyse.

Har aldri testet en DLP projektor før, men jeg opplevde en signifikant regnbueeffekt. Mulig det er jeg som er følsom for det.

Den var også vanvittig treg til å initiere bilde fra HDMI. Tok ca 30 sek før den klarte å vise bilde.

3d fikk jeg aldri testet. Har lest at 3d skal være veldig brukbart på denne.

For min del var det for mange irriterende ting med denne til at jeg orket å beholde den. Har benyttet angreretten og vil heller gå for Epson tw 6000. Hadde vært fint med en test/brukervurderinger av denne etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TopDog87
    Byttet ut min gamle Epson tw 700 med denne.
    Jeg har ingen dedikert hjemmekino, men bruker den i en stue med lyse tak og vegger.

Hadde lyst på en projektor med 3d. Leste endel utenlandske tester og brukererfaringer om både denne og Epson tw 6000, og kom frem til at jeg gikk for Hd300x da denne skulle være meget brukbar på 3d (lite crosstalk med RF brillene) og grei på 2d. Visste at denne var mindre plasseringsvennlig enn tw 6000. (mindre zoom).

Skuffelsen var stor da jeg etter mye svetting og skruing fikk testet bildekvaliteten i 2d.
    Tar selvkritikk for at jeg takmonterte den før jeg testet bildet på den dog.

På en film som Avatar med mye farger, opplevde jeg fargene som blasse, litt utvasket. Sortnivået var ikke godt.
    Vil påstå at både farger og sortnivå var bedre på min gamle Epson tw 700.
    Bildene var imidlertid skarpe og lysstyrken var mer enn tilstrekkelig.
    Viktig å påpeke at jeg fikk testet den i et rom uten lys. Har mulighet for å mørklegge stua fullstendig på vinterkvelder. Vegger og tak er imidlertid fortsatt lyse.

Har aldri testet en DLP projektor før, men jeg opplevde en signifikant regnbueeffekt. Mulig det er jeg som er følsom for det.

Den var også vanvittig treg til å initiere bilde fra HDMI. Tok ca 30 sek før den klarte å vise bilde.

3d fikk jeg aldri testet. Har lest at 3d skal være veldig brukbart på denne.

For min del var det for mange irriterende ting med denne til at jeg orket å beholde den. Har benyttet angreretten og vil heller gå for Epson tw 6000. Hadde vært fint med en test/brukervurderinger av denne etterhvert.
    det var leit å høre, jeg er også følsom for regnbue-effekten men trodde det var blitt bedre, har sett mye film på en optoma hd80 og den har minimalt med regnbueefekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje ikke et kjempeproblem, men det var godt synlig og irriterende nok. Ved sort tekst på hvit bakgrunn var det spesielt ille.

Ville evt fått testet den et sted før jeg kjøpte den. Vet de har HD33 utstilt i de fleste hifiklubb butikker.

Hadde vært interessant med noen flere vurderinger fra andre som har kjøpt denne.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig bestemt meg for HW30, men ser ut til at kinobudsjettet blir sprengt på høyttalere og elektronikk, så vurderer en rimeligere løsning for bilde i denne omgang.

Ser denne modellen får mye skryt i nyeste watt. Noen flere som kan dele erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TopDog87
    Det var kanskje ikke et kjempeproblem, men det var godt synlig og irriterende nok. Ved sort tekst på hvit bakgrunn var det spesielt ille.

Ville evt fått testet den et sted før jeg kjøpte den. Vet de har HD33 utstilt i de fleste hifiklubb butikker.

Hadde vært interessant med noen flere vurderinger fra andre som har kjøpt denne.
    Har HD33 bedre 2d kvalitet enn HD300x?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De är så att säga helt identiska. Så lite skillnad på spec att det är omöjligt att se i verkligheten. Det är samma innehåll i de, men annan firmware och annan färg på skalet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •