Benq PB6100 - Horisontal rullende stripe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PB6100 - Horisontal rullende stripe

Den senere tid har jeg vært plaget med 2 horisontale striper med avstand halve høyden av lerrete, som ruller opp eller ned på skjermen. De fremtrer som omlag 10 pixler i høyde, og er noe sortere enn bakgrunn (kan beskrives som en slags horisontal linjeskygge).

De fremtrer imidlertid periodisk, og med forskjellig hastighet. Jeg har testet kilden mot TV og der fremkommer ikke stripene.

Kilden (Dreambox) er koblet til projektor med 10 meters S-VHS kabel fra Clas Ohlson (Pro typen). Har selv hatt misstanke til kablen, men siden den er montert i vegg er det endel arbeid å koble denne fra. Problemet er imidlertid periodisk - en time er det fint, den neste ruller de oppover/nedover og hastigheten varierer også! Jeg er derfor sterkt itvil om det kan være kabelen.

Kan minne om synk problemer, og siden PB6100 ikke kan justere fase på S-VHS inngangen har jeg ingen mulighet til å justere dette. VGA og kompositt gir ingen linjer.

Er det andre brukere som oplever det samme fenomenet? Eller bedre - hvordan få bukt med problemet? Er det kabel vil vel skyggene fremkomme til høyre for pixler som følge av måten bildet blir tegnet opp på???

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager, ditt problem er vel ikke registrert før. Vi har noen 6100 som har synk problemer på toppen av bilde som vises som en lys stripe som vibrerer. Dette fenomen er også hos meg når jeg bruker komponent til vga og ikke s-video eller kompositt. Hos meg er dette ikke iritabelt da jeg grovmaskerer alt til 16:9 bilde (pga. takhøyden der hvor lerretet er). Håper andre kan gi deg svar.

mvh
    Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •