4K Laserprojektor fra RED - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 119
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forstod det heller ikke slik at RedRay var inkludert / innbygget i projektoren, i videoen viser de jo disse spillerne som separate enheter i tillegg. Lyskilde virker det imidlertid som at er inkludert til 10.000USD, og det er jo rart om de eventuelt ikke inkluderer linse til angitt pris, dog er jo det relativt vanlig kotyme hos RED å selve en hel del tilleggsutstyr når det kommer til stykket så her må en nesten bare avvente å se.

Jeg håper at de også gjør projektoren klar for aktiv 3D, for selv om passiv 3D har visse fordelen mht lysutbytte klarer jeg meg personlig helt fint med aktiv såfremt lysutbyttet i utgangspunktet er type 2000AL ++ og jeg dermed slipper å måtte til med sølvlerret som kompliserer det hele alt for mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    REDray Projector..

- Includes internal REDray Player

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da snakker vi fugl...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    REDray Projector..

Den tråden var for lang til att jeg orka lese den så jeg er usikker på hva som står om Redray player der. Men i første post står det i allefall at opp til 150 fot(?) skjerm er ink, det tolker jeg som at lyskilden er inkudert(?). Videoen tidligere nevnt gir veldig tydelig signal om at redray kilde ikke er inkludert, ikke at det betyr noe, da det helt sikkert kommer til å komme mange alternativer.

Kan virke som om dette er fremtiden. Holder kredittkortet klart. Har en pj som er overmoden for utskiftning.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Det er slik jeg tolker uttalelsene i videoen Zanto posta ovenfor. Det går klart frem at lyskilden er skalerbar, avhengig av lerrettstørrelse (behov). Om du mener lyskilden er inkludert, hvor "sterkt lys" får du da på kjøpet?

Og hvor har du det fra at Redray er innebygget? I videoen kommer det rimelig klart frem at "the companion product to the 3D projector is something we call Redray.....These are also in the works and coming out later.....The Redray player also does 3D.....You can use all sorts of 4K sources, you don't have to use redray". En haug av uttalelser som tyder på at Redray er ett standalone product, i videoen peker han til og med på en spiller ett par hyller over projectoren"
    Det er tre forskjellige produkter som vises i videoen. Produkter som også delvis hører sammen i et system.
    Generelt er alt presentert ganske forvirrende med få faktiske detaljer som har resultert i en mengde motstridende opplysninger på forum, blogger og reportasjer.

#1: Redray Dual Head (to paneler) Lcos Laser projektor med innebygget Redray spiller som inkluderer en separat Laser light modul som er koblet til projektor med fiberoptisk kabel.

Det er slik det ble presentert i utgangspunktet; MEN!! hvis man leser svar på spørsmål fra forskjellige folk hos RED så gir de litt forskjellige svar (de er ganske dårlige til å kommunisere som ofte skaper forvirring) så det er mulig at Redray spilleren ikke er innebygget i projektoren, men en Rack module som kan monteres i rack sammen med laser modulen separat fra projektoren.

Her er noen forskjellige utsagn/svar på spørsmål på Red forumet. Gjør ikke akkurat saken klarere om Redray spilleren er innebygget eller ikke;

Q;What kind of inputs?
    Does it require REDray player or will it accept HDMI and hd-sdi inputs?
    A; Stuart English

- Also accepts HDMI or HD-SDI input

Q; I'm assuming that this projector also falls under the category of upgradability? So with new technology coming we can upgrade this like we upgrade cameras?
    A; Jarred Land
    Of course

The laser is modular. Replace the projector head. Replace the Laser engine. Replace the RedRay player. It even has a RED MOUNT to replace the lenses.
    Can you give any specific recommendation for a prefect screen gain/type/brand?! We're looking into building a new color correction room based on the projector, so we want everything to be perfect once you release it
    A; Jarred Land
    I would wait on that one
    Question: Is the projection head totally silent and fanless, or does it still contain one or more fans? If it has fans, please keep in mind that for home theater, even subtle humming or buzzing really kills the atmosphere.
    A; Stuart English
    Yes the Display (light modulator and optics) Module is specified to be silent. Auxiliary video inputs plug into the rack mounted Video Processor (REDray player and audio / video circuits) Module which relays those as 4K images to the Display module.

Noen som ble noe klokere? :-?

Dette er i tilfelle Redray spilleren og Laser modulen. Hvis man ser på bildene fra Engadget så er det en rackmonterbar spiller til med litt annen form enn den på dette bildet.

Den Laser modulen som følger med i basis systemet skal kunne gi lys nok for et lerret som er opptil 15'/4,5 meter bredt selv i 3D.
    Hvis man ønsker mer lys så kan man koble flere Lasermoduler til projektoren.

#2: Redray Playback spiller for dem som ønsker å spille av 4K materiale i Redray Redcode formatet til andre typer 4K projektorer og TV'r.
    Dette er i tilfelle modulen som følger med projektoren med mindre det er en innebygget modul.
    Denne spilleren kan også kjøpes separat. Forventet pris uten projektor er ca. $1000.

#3: Redray Pro Player som er beregnet på filmindustrien hvor det er ønskelig å kunne spille av uredigert Redcode .R3D Raw filer og som kan konvertere (komprimere) disse til Redray Redcode. (uklart om hvilke muligheter denne har).
    Alt utstyret er også DCI/DCP kompatibelt.

For dem som har ukomprimert 4K materiale, så kan dette konverteres til Redray Redcode med det gratis redigeringprogrammet RED CINE PRO.

Redray systemet er mye basert på at man kan laste ned materialet fra Internett, eller injisere det via et SD minnekort. Det skal også være HDMI og SDI input ti projektoren.
    Redray Redcode har et veldig robust DRM system(RED PASS DRM), så det burde være sjanse for at filmdistributører vil støtte systemet.

Redray bitrate er ca. 20Mb/s for 4K, altså omtrent det samme som Blu-ray.

Om det blir muligheter for aktiv 3D; er det ingen som har vært villige til å svare på enda. Hvis jeg skal tippe, basert på hvordan Red fungerer, så kommer svaret til å bli Nei.
    Muligens fordi det gjør den tekniske løsningen mer komplisert.
    Det blir vel også da noe Red må betale lisens for å implementer, og jeg har ikke inntrykk av at Red er spesielt glad i å være beholdne til systemer eiet av andre selskaper.
    Men vi får vente å se hvilke løsninger (lerret) som blir tilbudt.

Angående projektor Linse; så tror jeg ikke de har bygget den enda. Foreløbig ser det ut som om de har benyttet Red Pro Prime kamera objektiver. Men de kommer nok til å konstruere noe enklere for projektoren.

Lerretet de brukte under NAB var Stewart Silver 5D (3D + 2D).

Prismålet for projektor er $10000, og da regner jeg med at det inkluderer alt som ble presentert som fungerende projektor system (unntagen muligens linse siden den aldri ble nevnt).

Men alle mulige variasjoner og forandringer er mulig her. Vi får se om et knapt års tid hva det ender opp med. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som laser modulen og redray spilleren er eksterne ja, i videoen og på bildet. Følger med i $10K pakken.

NAB 2012: Red Laser Projector & Player | Home Theater

Et oversiktsbilde til:

REDray Player seen on top of and next to the laser module in the photo

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som laser modulen og redray spilleren er eksterne ja, i videoen og på bildet. Følger med i $10K pakken.

NAB 2012: Red Laser Projector & Player | Home Theater

Et oversiktsbilde til:

REDray Player seen on top of and next to the laser module in the photo
    Det betyr at enheten som står oppå laser moduler er pro modulen for 4k beregnet for proff oppsett? Skjønner jeg det riktig er dette en dekoder/prosessor for data innput.

Redray spilleren er slik jeg forstår det en bluray spiller, som både avspiller Red sine egne format men også omgjør BD lesbart. Vil den også avspille dvd, eller blir det som VHS å regne i denne sammenhengen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren kan oppskalere blu-ray

REDray Player...

A related question, just because I haven't seen it asked yet.....

How about content going the other way? Will it upscale 1080p to 4k? Or will we need something else for upscaling normal TV/blu-ray movie input?
    Sitat Opprinnelig postet av Stuart English

On the REDray Projector yes it can do that It has an HDMI input for that specific purpose.

Also both REDray Player and REDray projector can decode and then upscale 720p and 1080p .MP4 videos to 4K.

(i.e. dual codec support, for legacy compression format compatibly)
    (Virker som projektoren har intern redray spiller gjør det ikke det? Ut i fra svarene til stuart english.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det betyr at enheten som står oppå laser moduler er pro modulen for 4k beregnet for proff oppsett? Skjønner jeg det riktig er dette en dekoder/prosessor for data innput.
    Tror det er omvendt. Den som står oppå Laser modulen er "Hjemme kino" playback modulen.
    Den som står ved siden av og som er litt større (tykker i kantene) er "Pro" spilleren.
    Redray spilleren er slik jeg forstår det en bluray spiller, som både avspiller Red sine egne format men også omgjør BD lesbart. Vil den også avspille dvd, eller blir det som VHS å regne i denne sammenhengen?
    Det er ingen optisk disk spiller i noen av disse enhetene.
    Redray spiller/format startet ut som et DVD disk format med 4K avspilling med 10Mb/s.
    Dette forlot de og økte bitraten. Nå har spillerne en intern Harddisk for mellomlagring av materiale som enten kommer fra et SD kort eller blir lastet direkte ned til maskinen via Internett.
    Man kan selvfølgelig koble til alle mulige eksterne avspillere som BD spillere,PC eller DCP HDD.

(Virker som projektoren har intern redray spiller gjør det ikke det? Ut i fra svarene til stuart english.
    Det var slik jeg forsto det først, men nå begynner jeg å bli usikker. På bildene av projektoren så har den bare to HDMI innganger, mens Stuart English bekrefter at det finnes SDI inngang også.

Men han skriver også fra Redray player tråden.
    ... this is going to be extremely cool to pair with the new projector
    Stuart English
    No need to pair, the REDray Projector includes a REDray Player.

The REDray Player is for all the other types of emerging 4K displays and for existing 1080p displays.

It's also an excellent choice for digital signage as it can drive up to four 1080p displays in perfect sync.
    Men alle kan jo gå igjennom Redray projektor tråden og Redray player tråden.
    Bare klikk på Red Team som man finner på første posten på den røde skille linjen øverst på posten, så slipper man å lese og lete seg igjennom alle postene etter uttalelser fra Red Team.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn så så designet på spillerne ut for et år siden (NAB 2011). De har vist dem frem flere år på rad.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RedRay 4K player + ODEMAX 4K film distribusjon er lansert.
    RedRay Player
    ODEMAX
    Spiller; $1450.
    ODEMAX distribusjons detaljer vil bli annonsert under Sundance Filmfestival i Januar.
    To RED Laser projektors vil bli lansert i 2013.
    RedRay Hjemmekino projektor og CRIMSON Kino projektor. Begge med RedRay player internt.

RedRay Player pre-ordre; REDRAY PLAYER
    Begynner levering i slutten av Desember. (kan nok bli litt kø der :-D )

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Konge det der, er jo bare å sette seg i kø med en gang... Spørsmålet er jo samtidig hvor mye content som blir tilgjengelig, men til screeningformål for egne produksjoner er jo uansett dette "løp og kjøp"...!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ser ikke ut til at dere/d/lygren følger med i tid. Dagens bluray og 3d teknologi har så hvit løsnet på lokket.Dere snakker om 4k!!!!!!!! hvor lang tid tar det før de fleste filmer er ute på dette formatet og hva skal man betale for en pj??? la denne tråden hvile i 2-3 år til så 99,9% av avforum sine medlemner ihvertfall kan begynne og tenke / regne lån/økonomi inn i dette!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Konge det der, er jo bare å sette seg i kø med en gang... Spørsmålet er jo samtidig hvor mye content som blir tilgjengelig, men til screeningformål for egne produksjoner er jo uansett dette "løp og kjøp"...!
    løp og kjøp!!!! ta deg en bolle lygren:evil: seriøst :-|

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epson
    hehe ser ikke ut til at dere/d/lygren følger med i tid. Dagens bluray og 3d teknologi har så hvit løsnet på lokket.Dere snakker om 4k!!!!!!!! hvor lang tid tar det før de fleste filmer er ute på dette formatet og hva skal man betale for en pj??? la denne tråden hvile i 2-3 år til så 99,9% av avforum sine medlemner ihvertfall kan begynne og tenke / regne lån/økonomi inn i dette!!!!!!!!!!!
    Det er jo nettop det de gjør, 4K er nå og fremover og Sony har nå hatt VW1000 på markedet i snart et år og 4K TV er på plass og flere produsenter kommer. Selve Red Ray spilleren er jo ikke så dyr (1450$), men det er jo en god del dyrere å skaffe seg fremviseren.

Men så klart er dette også ment for proffmarkedet og der er det et ganske så stort marked. Jeg selv vil se hva som kommer av materiale til denne før jeg bestiller, men blir det mye filmer og nye filmer til denne kan det godt hende jeg kommer til å ha en RedRay i hylla til neste år.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hehe, en bolle a du... For oss som er litt over snittet interessert i AV vet innholdet er nøkkelen til å trylle frem "next generation" bildekvalitet. For all del; VW1000´ns reality-creation av Blu-ray er glimrende, men ekte 4K blir jo sannsynligvis noe ganske annet. Jeg har jo for øvrig allerede testet 4K native; Timescapes - og der er problemene mange;

1. Bit-oppløsningen er for lav. Mens Blu-ray oppskaleres fra 8-bit til 12-16-bits fargedybde i projektorene, skjer ikke dette i 4K foreløpig. Resultatet er klart tydeligere graderinger, som er svært negativt.

2. Selv en heftig HTPC med siste generasjons skjermkort fra Ati som takler 4K, SSD +++ blir det ikke helt smooth avspilling. Dette har muligens mer med avspiller enn hardware å gjøre, men et problem er det uansett...

Hvis dermed RED kan stille med en 4K-maskin som kan spille både egenprodusert 4K-content OG stille med 4K-film via FTP til hjemmemarkedet til 1500 dollar er jo det intet mindre enn et røverkjøp - selv en PC som er spekket sånn noenlunde vil jo koste mer enn dette.

Når det er sagt er det MANGE spørsmål her som foreløpig står åpne, og først og fremst er det vel pris på innhold og ikke minst hvilket innhold som faktisk blir tilgjengelig som er det mest vesentlige. Dernest må jo innholdet vises med minst 10 bits fargedybde (1024 nyanser) native, er det snakk om 8 bit fremdeles er jo det er stort issue...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er jo nettop det de gjør, 4K er nå og fremover og Sony har nå hatt VW1000 på markedet i snart et år og 4K TV er på plass og flere produsenter kommer. Selve Red Ray spilleren er jo ikke så dyr (1450$), men det er jo en god del dyrere å skaffe seg fremviseren.

Men så klart er dette også ment for proffmarkedet og der er det et ganske så stort marked. Jeg selv vil se hva som kommer av materiale til denne før jeg bestiller, men blir det mye filmer og nye filmer til denne kan det godt hende jeg kommer til å ha en RedRay i hylla til neste år.
    ok gir meg! om to/tre år så får du en pj til 50000 etc filmer til leie om 3/4 år. Sikkert nytt lerret+++++ løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hehe, en bolle a du... For oss som er litt over snittet interessert i AV vet innholdet er nøkkelen til å trylle frem "next generation" bildekvalitet. For all del; VW1000´ns reality-creation av Blu-ray er glimrende, men ekte 4K blir jo sannsynligvis noe ganske annet. Jeg har jo for øvrig allerede testet 4K native; Timescapes - og der er problemene mange;

1. Bit-oppløsningen er for lav. Mens Blu-ray oppskaleres fra 8-bit til 12-16-bits fargedybde i projektorene, skjer ikke dette i 4K foreløpig. Resultatet er klart tydeligere graderinger, som er svært negativt.

2. Selv en heftig HTPC med siste generasjons skjermkort fra Ati som takler 4K, SSD +++ blir det ikke helt smooth avspilling. Dette har muligens mer med avspiller enn hardware å gjøre, men et problem er det uansett...

Hvis dermed RED kan stille med en 4K-maskin som kan spille både egenprodusert 4K-content OG stille med 4K-film via FTP til hjemmemarkedet til 1500 dollar er jo det intet mindre enn et røverkjøp - selv en PC som er spekket sånn noenlunde vil jo koste mer enn dette.

Når det er sagt er det MANGE spørsmål her som foreløpig står åpne, og først og fremst er det vel pris på innhold og ikke minst hvilket innhold som faktisk blir tilgjengelig som er det mest vesentlige. Dernest må jo innholdet vises med minst 10 bits fargedybde (1024 nyanser) native, er det snakk om 8 bit fremdeles er jo det er stort issue...
    Pc ???? hvorfor er det i det hele tatt inne i bildet her??? 90% her inne bruker en bluray spiller som avspiller! kjøper filmer gjennom nett etc eller leier fysisk...3d verden begynner sagte men sikkert få fotfeste! men vi har fortsatt dvd som nr 1 i norge! Hvor mange 4k filmer er til leie/salg før sommeren 2013? hvor mye for en 4k flatkjerm på 60"+eller pj/lerret???

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Er litt usikker på hvorfor du har beveget deg inn i en 4K-tråd, Epson, men hvis poenget ditt er at flesteparten av folk ikke bryr seg om bildekvalitet kan du notere i boka at du selvsagt har rett... Samtidig tror jeg ikke det er noe veldig poeng å dvele stort videre rundt i en tråd som omhandler neste generasjons 4K, dog i første omgang i all hovedsak tilpasset broadcast-markedet, men med en mulig adgang også for entusiast/riking-markedet, som jo gjør det hele litt mer interessant - naturlig nok for de som synes slikt er spennende!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er litt tidlig, så er det spennende. Venter man lenge nok og har allerede en HTPC, så er det jo bare å kjøpe et nytt skjermkort når det er klart. Det blir nok ganske så mye billigere. ;-)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •