Benq pb6200 eller Infous SP4805?????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq pb6200 eller Infous SP4805?????

Jeg har kommet frem til at det er enten benq pb6200 eller infocus 4805 jeg skal anskaffe meg.
    Lurer derfor på hva dere mener jeg burde kjøpe.

Har et 2m bredt lerret, og sitter ca. 4m- unna.
    Har hatt xga lcd prosjektor, men sverger nå til DLP.

Er det slik at pikselering er mindre synlig på en DLP prosjektor, og derfor liksågodt kan kjøpe en WVGA som Infocus, eller er BenQ`en bedre p.g.a XGA og det at jeg ikke sitter så langt unna????

Infocus har jo raskere fargehjul og har 6 segment, men er skeptisk til WVGA og pikselering.

Hvilken skal jeg velge?? :?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et merkelig spørsmål?

Hvis film er det du skal bruke den til må du velge 4805 så klart. Den er overlegent mye bedre til det formålet. 6200 er en presentasjons projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbuer synes ganske godt på BenQ PB6200, jeg har denne selv, selv om jeg ved å kalibrere den har fått mindre grad av synlige regnbuer enn ut av esken.

Oppløsningen på BenQ'en er bedre enn Infocusen i 4:3 bilde-modus, mens det er mindre forskjeller på 16:9 (Widescreen) materiale, men BenQ'en faktisk har endel høyere oppløsning horisontalt(1024 punkter). Hva dette i praksis betyr for bildet vet jeg faktisk ikke, da DVD filmene i utgangspunktet ikke har mer enn 768 punkters oppløsning horisontalt likevel. Men det heter seg jo at jo høyere oppløsning jo bedre bilde...

Har sett Infocus'en i aksjon, og synes bildet blir veldig bra! Det er vanskelig å sammenligne med BenQ'en jeg har hjemme, da rommene jeg har sett de 2 prosjektorene i er svært forskjellig. Min stue er ganske lys med mye vinduer, og jeg nyter godt av at BenQ har en mye større lysstyrke enn Infocus'en. Og når det er mørkt ute, så kan jeg sette BenQ'en i Eco-modus og redusere lysstyrken til et nivå på om lag 700-800 ANSI lumens, hvilket gir et brukbart sortnivå.

Til dataspill og presentasjoner er BenQ overlegen pga. 4:3 bildebrikken med 1024*768 punkters oppløsning.

Skal du se mye TV og fotball, så må du være klar over at bildeprosesseringen i Infocus er MYE bedre enn BenQ'en. Jeg kjører derfor alltid progressivt mellom DVD spiller og prosjektor, slik at jeg ikke bruker den innebygde linjedobbleren i prosjektoren...
    Til TV-titting blir altså ikke bildet fra BenQ noe å skryte av.

Jeg er fornøyd med min prosjektor til den bruken jeg trenger den til. Jeg bruker den til dataspill og presentasjoner, i tillegg til film med progressive signaler, men jeg tror at som en ren film-prosjektor, vil du bli mest fornøyd med Infocus'en, som Guru Hi-Fil påpeker...

Selv hadde jeg lagt på noen tusenlapper og kjøpt BenQ 7800, da denne har høyere oppløsning og Matterhorn bildebrikke. Men jeg har hørt at denne også har en dårlig linjedobbler, slik at TV-titting med denne prosjektoren heller ikke blir all verden... (men jeg har ikke sett den i praksis, så jeg skal ikke uttale meg for mye om denne....)

Lykke til med valget!

J.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •