Valgets kvaler: Benq W20000, Mitsubishi HC5000-5500, Optoma HD82 eller Epson TW-3200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler: Benq W20000, Mitsubishi HC5000-5500, Optoma HD82 eller Epson TW-3200?

Nå har jeg gjort endel "research" og funnet ut at disse skal jeg kunne klare å plassere greit i stuen min, og alle er innenfor budsjettet mitt ift. pris.

Det jeg nå lurer på er noen kloke ord hvilken av de jeg bør velge? Har som kanskje noen har lest i en annen tråd jeg lagde en stue med lyse/hvite flater, men skal få god lyskontroll når jeg flytter inn. Lerretet vil "lektes" ut fra hovedvinduet (forran det) og vil dermed skjermes fra eventuelt strølys. Takvindu er langt ifra lerret og vil ha lystett rullegardin det også.

Det jeg har blitt litt forvirret på, er at lysstyrke på PJ nødvendigvis ikke hjelper i et rom med lyse flater fordi det blir større refleksjon? Samtidig har jeg skjønt(tror jeg) at en grå duk (som er å anbefale) vil trenge mer lysstyrke for å oppnå ønsket kontrast. Hva er riktig? Begge deler? Løsningen blir et kompromiss?

I siste omgang lurer jeg på fornuftig bruktpris på Benq W20000, Mitsubishi HC5000 og HC5000 og til slutt Optoma HD82? Har ingen peiling på fornuftige priser og vil nødig betale for mye fordi jeg er uviten.

Til slutt har vi Epson TW-3200, fordelen med den er plasseringsvennlighet, men har skjønt den kanskje ikke har rare sortnivået å snakke om?

Bruksområde blir: Gaming, Fotballkamper og film.

Håper noen kan hjelpe, og takk igjen for hjelpen jeg har fått av dere som har svart meg tidligere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen meninger?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjakobsen
    Noen meninger?
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min W20000. Kommer ikke til å bytte, før det kommer en DLP prosjektor som er bedre enn W20000 (til fornuftig pris). Personlig liker jeg DLP projektorer best, pga skarphet og kontrast (da særlig i lyse partier, ANSI).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min W20000. Kommer ikke til å bytte, før det kommer en DLP prosjektor som er bedre enn W20000 (til fornuftig pris). Personlig liker jeg DLP projektorer best, pga skarphet og kontrast (da særlig i lyse partier, ANSI).
    Takk for input. Har du noen formening om en fornuftig bruktpris på den? Må jeg til prisjakt delen av forumet da?

Alle andre innspill tas imot med takk også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt litt med på w5000 og denne går for rundt 8000 brukt, så jeg vil tippe rundt 11-13000 for w20000. Er ikke så ofte w20000 har vært på bruktmarkedet. ser det ligger en nå, så hvis jeg hadde hatt penger hadde jeg kjøpt den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moki
    Har fulgt litt med på w5000 og denne går for rundt 8000 brukt, så jeg vil tippe rundt 11-13000 for w20000. Er ikke så ofte w20000 har vært på bruktmarkedet. ser det ligger en nå, så hvis jeg hadde hatt penger hadde jeg kjøpt den

Vet ikke helt om w5000 går for 8000 brukt, så nettopp to stykker på rundt 5000,-.

11-13000 er uansett veldig mye å bruke på en brukt PJ, da kjøper jeg heller ny tror jeg hvis jeg skal bruke så mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •