Offisiell tråd for JVC DLA-X30, DLA-X70 & DLA-X90 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 163
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det er kun PC jeg bruker som kilde med X30, så jeg vet ikke om det skjer med andre kilder, men det skal jeg undersøke nærmere.

Jeg testet nå å kjøre kun en aktiv utgang mot X30, og bildet falt ikke ut iløpet av en times tid.
    Vanskelig å forstå hva som er problemet..
    Godt og høre at ikke det bare er min reciver som tuller

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Godt og høre at ikke det bare er min reciver som tuller
    Sliter du med dette problemet fra alle kilder?

Vi har jo ingen fellestrekk når det gjelder utstyr, om du har akkurat samme feilen som meg med din Yamaha, så skulle man tro det var et relativt utbredt problem? Finner ikke noe om det på nett..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min X3 har nå 1450 timer og har tapt ca. 65-70% av lysutbyttet. Er det også slikt på de nye JVC'ene. Absolutt på tide å bytte på dette tidspunktet. Jeg har 106 tommer og med denne syklusen på pærene så bør jeg skifte ved ca. 1000-1200 timer for å ha optimalt bilde.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre ulempen med UHP-lamper, de taper relativt mye effekt etter ca 1000 timer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Whoracle]Sliter du med dette problemet fra alle kilder?

Vi har jo ingen fellestrekk når det gjelder utstyr, om du har akkurat samme feilen som meg med din Yamaha, så skulle man tro det var et relativt utbredt problem? Finner ikke noe om det på nett..[/QUOTE
    Nei det er kun når jeg ser på film(BD) har heller ikke prøvd og bytte på hdmi1 og 2 for og se om problemet løser seg... Har løst problemet med og lagre oppsettet slik at når jeg trykker film på logitehc'en så er det automatisk kun hdmi1 som gjelder... Bruker kun PJ til film så for min del funker det helt topp.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde holde meg til topicen i denne tråden men Gorm vil du få det samme problemet med
    Pærer som sitter i Sony'en også?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Burde holde meg til topicen i denne tråden men Gorm vil du få det samme problemet med
    Pærer som sitter i Sony'en også?
    Det er rapoortert veldig lite fall i lysstyrke på de siste Sony modellene ( bare noen få prosent de føste 3-400 timene), men jeg vil tro at Sony også vil tape seg minst 50% i løpet av 1500 timer. JVC hadde jo store problemer med 2011 modellene med meget stort lysstap, det ble rapportert over 50% i løpet av de første 2-300 timene på enkelte eksemplarer. Men uansett så vil en UHP pære tape lysstyrke over tid, men det avhenger mye av hvordan man bruker projektoren hvor lenge den holder på lysstyrken og den totale levetiden.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tap av lysutbytte i både SHP- og UHP lamper er rimelig likt, uavhengig av merke. Det er klart at det kan være individuelle forskjeller, men det er nok heller unntaket som bekrefter regelen.

Om projektoren kommer fra JVC, Sony eller Epson, betyr det i utgangspunktet ikke så mye.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar er ikke nødvendigvis merket var mer tenkt som at de to merkene kanskje brukte forskjellige type pærer tar sikkert feil her( kjenner jeg burde lese meg opp litt på dette kjenner jeg hehe)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Tap av lysutbytte i både SHP- og UHP lamper er rimelig likt, uavhengig av merke. Det er klart at det kan være individuelle forskjeller, men det er nok heller unntaket som bekrefter regelen.

Om projektoren kommer fra JVC, Sony eller Epson, betyr det i utgangspunktet ikke så mye.
    Det stemmer nok, men det er jo veldig kjent at JVC slet veldig med lampene på 2011 modellene sine. Hvorfor fikk man vel aldri svar på, men de har vel fikset det på 2012 modellene så vidt jeg vet.

På Sony HW30, VW95 og VW1000 er det meldt om lysbytte tap på 1-2% etter 100 timer og godt under 10% etter 3-400 timer. Har ikke målt min VW1000, men skal prøve det når jeg får en ny i løpet av noen dager.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål ang HDMI og dynamic range. Manualen til DLA-X70 sier følgende:

Sets the dynamic range of the input video images (scale). Dark and bright areas, which are not matched to the range, might get brighter or darker. If you are unsure of the input signal dynamic range, please check under "Level Check".

Settings: Standard, Enhance, Super White

Standard It gets set if the dynamic image range of the gradation level of the input image is set to 16-235. In case of a video signal, please set it up here.

Enhanced It is set if the dynamic range of the input video scale level is 0-255.If these are PC signals, please set them here.

Super White It is set if the dynamic range of the input video scale level is 16-255.Please set the output to video equipment compatible with Super White for Super White-enabled DVD / BD etc.

Hva skal man bruke ifm Bluray? Problemet mitt er at hvis jeg gjør en "level check" så ser jeg da søren ikke forskjell på level 0 og 16 eller 235 og 255. Da er vel Standard riktig innstilling eller hur ?

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre enn meg som har slitt med problemer med X-30en?

Nå har jeg pj'en inne på reperasjon nr 2 med samme feil. Projektoren henger seg helt opp. Begynner å bli ufattelig irriterende, og vurderer projektorbytte hvis det ikke ordner seg ved neste reperasjon.

Har jeg rett å slett bare fått en mandagsprojektor?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id

Nå har jeg pj'en inne på reperasjon nr 2 med samme feil. Projektoren henger seg helt opp. Begynner å bli ufattelig irriterende, og vurderer projektorbytte hvis det ikke ordner seg ved neste reperasjon.

Det kan skje, og det virker faktisk ganske sannsynlig i ditt tilfelle.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id

Bare så balansen er rett, jeg har X30 og kan i bunn og grunn ikke klage8-)
    Gorm kalibrert er den også

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Jeg har et spørsmål ang HDMI og dynamic range. Manualen til DLA-X70 sier følgende:

Sets the dynamic range of the input video images (scale). Dark and bright areas, which are not matched to the range, might get brighter or darker. If you are unsure of the input signal dynamic range, please check under "Level Check".

Settings: Standard, Enhance, Super White

Standard It gets set if the dynamic image range of the gradation level of the input image is set to 16-235. In case of a video signal, please set it up here.

Enhanced It is set if the dynamic range of the input video scale level is 0-255.If these are PC signals, please set them here.

Super White It is set if the dynamic range of the input video scale level is 16-255.Please set the output to video equipment compatible with Super White for Super White-enabled DVD / BD etc.

Hva skal man bruke ifm Bluray? Problemet mitt er at hvis jeg gjør en "level check" så ser jeg da søren ikke forskjell på level 0 og 16 eller 235 og 255. Da er vel Standard riktig innstilling eller hur ?
    Projektoren din skal stå i den innstillingen den ble kalibrert i, hvis ikke flytter du hvitpunktet feil. Det vil si at den skal stå på super white. Grunnen til at super white er valgt (og delvis kompensert via kontrast), er at det gir litt headroom før projektoren brenner ut i høylys (hvitt).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gorm!

Det forklarer vel også hvorfor jeg synes bildet er bedre i Super White..... selv om denne innstillingen isolert sett er feil. Men det er summen og sluttresultatet som teller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått problem med min x30, helt plötsligt när vi satt och såg på tv blev bilden blå och där är jag idag, blå bild, får inte bild om jag byter källa eller ngt.
    det går att använda projektorn, den lyder alla kommandon men no signal på hdmi.

provat att trycka i kabeln i tv istället för x30 och det fungerade.
    ngn som råkat ut för detta?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en annen (kort) HDMI-kabel, eller en annen kilde. fungerer ingen av delene, er det antakelig HDMI-inngangen på projektoren som er ødelagt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    provat bægge hdmi inggångarna och får inte bild på ngn, inte provat med kortare kabel men den kabel som sitter i projektorn fungerar ju nær jag byter den till tv så det ær inget fel på den.

kan en hdmi ingång bara krasha sådær nær den bara står still och hænger båda ingångarna sammen, det ær ingen som varit och ryckt i kabeln eller något.

skall prova kortare sladd och rætt in i datorn nær jag kommer hem efter jobb.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en annen kabel. At kabelen fungerer på TV-apparatet betyr ingen ting. Det kan fortsatt være svakt, og det kan godt være TV-en har forsterker på HDMI-inngangen. Pass på å velge en oppløsning og oppdateringshastighet (på datamaskinens skrivebord) som projektoren støtter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •