Offisiell tråd for JVC DLA-X30, DLA-X70 & DLA-X90 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 163
    Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sliter med å synce XPAND104 3D briller med JVC PK-EM1 sender som er koblet til JVC X30. Har hørt at du må tykke så og så mange ganger på ON knappen på brillene med får det ikke til...

Noen som vet ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du holder inne knappen i type 5 sekunder til det røde lyset blinker sakte. Dernest tar det litt tid for brillene å finne synken, og når synk er funnet blinker lyset kjapt noen ganger. Neste gang du slår på brillene er de ferdig synkronisert...

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du holder inne knappen i type 5 sekunder til det røde lyset blinker sakte. Dernest tar det litt tid for brillene å finne synken, og når synk er funnet blinker lyset kjapt noen ganger. Neste gang du slår på brillene er de ferdig synkronisert...
    Aha :-) Da må vi prøve det. Takk for kjapt svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur på Avshop i går og fikk demonstrert X30 og X70. Dessverre så sto ikke X30 helt til forventningene mine, noe jeg hadde håpet den skulle. Men X70 derimot må jeg si er en veldig god projektor! Den er både mer detaljert enn X30, og har samtidig mer "ro" i bildet. Det er mer naturlig å se på rett og slett. Vi så bare 2D materiale, bare så det er nevnt.

Det som da gjenstår er å legge meg i forhandlinger med fruen om årets ferie. Det er to alternativer: Italia eller Hjemmekinoen. 8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe sier meg at du muligens går tapende ut av den forhandlingen ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er fare for at fruens førstevalg går ut som vinner. Og da blir det ingen Italia-tur på meg .... 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ny
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    X70 er virkelig en fantastisk god projektor, noe jeg har ment å melde en stund... 4K-systemet funker veldig bra etter mitt syn, og når optikken også klarer å formidle det oppskalerte "4K"-bildet er det ikke annet enn positivt med en slik oppskalering slik jeg ser det. Når du i tillegg har et kalibreringssystem som lar deg justere projektoren såpass godt (forutsatt at vedkommende som kalibrerer vet hva han driver på med...) som på X70 er det lite som kan utfordre denne i 2D-leiren pr. dato hva MINE preferanser angår!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg får litt vondt "inni meg", når 4K nevnes i forbindelse med X70 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, men i PRAKSIS betyr denne oppskaleringen at bildet gjengis langt mer filmaktig, så jeg legger ikke så stor vekt på hva de kaller det. I utgangspunktet tror jeg de hadde spart seg mye diskusjoner og meninger om de hadde kalt det noe mer passende, men å sammenligne det med f.eks. Smoothscreen og tilsvarende blir jo helt feil (for her er det jo på ingen måte snakk om noe defokusering...), så jeg forstår jo at det ikke har vært helt enkelt å finne et passende begrep...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, for 4K er en etablert standard, og X70/90 møter på ingen måte denne. 4K resolution - Wikipedia, the free encyclopedia
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste for meg er at X70 byr på bra bildekvalitet, betraktelig bedre enn X30 synes jeg.

4K blir vel neppe en realitet i hjemmekino riktig enda, for det måtte i såfall bety annet kildemateriale enn Blu-Ray plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av projektor

Hos Soundgarden har de gunstig pris på X3 for øyeblikket. Jeg holder på å bygge hjemmekino, men blir antagelig ikke ferdig før etter sommerferien. Bør jeg da vente og se om X30 blir satt ned i pris eller er X3 nesten like bra?

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Hos Soundgarden har de gunstig pris på X3 for øyeblikket. Jeg holder på å bygge hjemmekino, men blir antagelig ikke ferdig før etter sommerferien. Bør jeg da vente og se om X30 blir satt ned i pris eller er X3 nesten like bra?
    Kanskje du finner noe her?

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-30en min har 12timer på nakken, og nå oppstod førte problem.

Mens jeg satt å spilte så hang bilde seg. PS3'en funka ennå, receiveren gjor jobben sin, det var bare projektoren som var fryst på bildet.

Jeg kunne trykke standby og sette projektoren i standby men ingenting annet. Så jeg gjorde dette, og slo den på igjen etterpå.

Nå så alt ut til å funke igjen... men nei.. etter 10-15min oppstod dette igjen. Bilde hang seg, og denne gangen gikk det ikke ann å sette projektoren i standby heller. Jeg gikk bak på projektoren og dro ut HDMI kabelen, bildet viste fortsatt. Eneste jeg kunne gjøre var å ta strømmen på projektoren, så det gjorde jeg.

Så ventet jeg noen minutter, satt i strømmen igjen.. og alt så ut til å fungere igjen.

Aner ikke når det kommer til å fryse igjen, så dette er fryktelig frustrerende. Er det noen som har opplevd lingnende på andre projektorer? Må nok vurdere en reklamasjonssak her ja.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da, kjedelige greier.
    Min har foreløbig oppført seg normalt, jeg foreslår at du setter på projektoren din noen timer og ser om du kan få fram problemet flere ganger, at bildet henger seg to ganger kan under tvil fortsatt være tilfeldig, men skjer det flere ganger så må den nok sendes på service.. Den har nok med lufting rundt seg regner jeg med?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Huff da, kjedelige greier.
    Min har foreløbig oppført seg normalt, jeg foreslår at du setter på projektoren din noen timer og ser om du kan få fram problemet flere ganger, at bildet henger seg to ganger kan under tvil fortsatt være tilfeldig, men skjer det flere ganger så må den nok sendes på service.. Den har nok med lufting rundt seg regner jeg med?
    Ja den har godt med lufting, og rommet er heller kaldt enn varmt.

Jeg har jo sett flere timers film i strekk før uten problemer. Så hadde jeg en kamerat på besøk nå å skulle spille Fifa så begynte den med dette her uten å være skikkelig varm en gang.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra Gorm, prøver jeg nå å installere den nyeste firmwaren fra her:

Firmware Download for DLA-X90R,X70R,X30,X988R,X788R,X388,RS65,RS55,RS45,RS48 00 | JVC

Krysser fingrene for at dette hjelper

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt om dette problemet før, men tipset fra Gorm er uansett fornuftig.

Skulle det ikke hjelpe med FW-oppdatering, så er dette en grei sak, og det bør gå smertefritt å få byttet projektoren i en ny.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter videre testing, så henger projektoren seg enda. Det er helt umulig å finne noe "mønster", den gjør det helt tilfeldig. Noen ganger kan jeg kjøre 10minutt, andre ganger flere timer, uten at den henger seg.

Når den henger seg blir jeg nødt til å dra ut pluggen, og starte opp på nytt. Dette triggrer en "lampealarm" slik at jeg må starte på nytt en gang til, før projektoren funker igjen.

Jeg har nyeste firmware, og har prøvd det meste. Henger på både 720 og 1080 materiale!

Det blir reklamasjon her.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •