Offisiell tråd for JVC DLA-X30, DLA-X70 & DLA-X90 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 163
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har omsider fått sett en hel 3D-film på X70, Tron. Selve filmen er jo fantastisk selvsagt, selv om den på et 2.35:1-oppsett nok er litt irriterende ettersom den skifter mellom 16:9 og 2.35:1, samt i tillegg ikke har 3D-effekt gjennom hele filmens forløp. I tillegg ser det ut som dette er en 3D-konvertering, ikke en 3D-native film, som en også ser godt, spesielt i de scenene som ikke befinner seg i "Tron"-verden.
    Kanskje litt off-topic, men Tron-verdenen i Tron Legacy er rendret i ekte 3D. Filmingen er også gjort med ekte 3D-kameraer. Begynnelsen (og slutten) ble filmet før de bestemte seg for å lage 3D, og er derfor i 2D. Denne delen er heller ikke konvertert til 3D på 3D-utgivelsen.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må 3D-emitteren være montert foran ved lerretet,eller kan signalene reflekteres av lerretet til brillene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    I de aller fleste tilfeller kan du plassere emitteren bak med refleksjon i lerretet og rommet for øvrig. Har du en totalt maskert batcave og lydtransparent lerret er det mulig emitteren må i front, men det er sjelden nødvendig...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et 92' hvitt rammelerret som er festet til veggen (i flukt). Dersom jeg går for X30 vil jeg også vurdere å kjøpe et grått 2:35-tab tension lerret som jeg vil feste foran rammelerretet. Vil minnefunksjonen på X30 håndtere både fokus og zoom?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt at den "husker" både lens-shift, zoom og fokus. Forandrer man zoom, så må jo fokus nødvendigvis etterjusteres. Dersom den ikke gjorde dette, så ville hele linse-minne funksjonen være verdiløs
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, den har memory for både zoom, fokus og lens-shift. Dog tar det litt tid å endre modus, men det er jo uansett ikke noe en gjør hele tiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått ferdig hjemmekinoen og begynt å teste min X30. Utrolig flott bilde. Når jeg fokuserer slik at pikslene vises på nært hold blir det værende igjen en stripe med grønne piksler over grønnstripa i fokusnettet. Ser ut som "cromatic abberation" og vises også når jeg starter film (på nært hold). Med pixel adjust ser det ut slik at jeg bare kan justere blått og rødt men ikke grønt. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Skulle gjerne skøvet grønt ett hakk ned.

Leste forresten anmeldelsen av X30 i nye "Lyd og Bilde" i dag. Gøy å lese at den får så bra kritikk :smile: Står at det er mye å hente på kalibrering. Noen som kalibrerer i Trondheim?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grønt ett hakk ned, eller rødt og blått ett hakk opp, det er da ingen forskjell på det?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    grønt ett hakk ned, eller rødt og blått ett hakk opp, det er da ingen forskjell på det?
    Takk Det skal jeg prøve i kveld.
    Jeg ser det uansett ikke fra sitteavstand men kjekt å få det perfekt

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en X30 da jeg setter egenskaper som sortnivå, kontrast/dynamikk og skarphet øverst.
    Kinorommet er helt avblendet og jeg har et grått 0.9 gain lerret, men problemet er hvite vegger.

Kaster jeg perler for svin ved å gå for denne modellen, eller vil det være litt å hente i forhold til konkurentene i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å justere rødt og blått opp ett hakk men da kom den grønne stripa under istedet. Kan også justere slik at jeg får rød eller blå stripe over eller under men jeg klarer ikke å få bort forskyvning fra alle 3 samtidig.

I det grønne fokusnettet er de horisontale linjene tykkere enn de vertikale. Ca 3 pikselbredder istedet for 2. Om jeg justerer den ut av fokus kan jeg få både vertikale og horisontale linjer like brede.

Byttet fra grå til hvit duk nå i kveld. Personlig likte jeg bedre den punchen jeg får med den hvite duken. Også de to som besøkte oss på "premierekvelden" for hjemmekinoen syntes jeg burde bytte til hvit da vi dekte halve lerretet med hvit duk. Glad jeg valgte Dreamscreen lerret som inkluderte både hvit og grå duk.:grin: Klarte ikke å bestemme meg da jeg skulle bestille.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men klarte jeg endelig å få somlet meg til å bestille en JVC X30. Avgjørende for mitt valg ble til slutt 2D kvalitet, støynivå og pris. Det som har holdt meg litt igjen var at emitteren ikke er innbygget. Jeg kan dra ledningen rundt rommet, men vil helst slippe.

Nå har jeg et hvitt Dreamscreen 16:9 lerret og det er ikke umulig at jeg senere bestiller et grått 2.35:1 tab-tension lerret som jeg henger på utsiden av det jeg har nå. I så måte er jo denne projectoren bra med minnefunksjon på både zoom og fokus. Uansett regner jeg med et rimelig bra løft da min nåværende pj er en Epson TW-600. 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Prøvde å justere rødt og blått opp ett hakk men da kom den grønne stripa under istedet. Kan også justere slik at jeg får rød eller blå stripe over eller under men jeg klarer ikke å få bort forskyvning fra alle 3 samtidig.

X30 har ikke "mikrojustering" av panelene slik X70 og Sony projektorene har. Du kan bare flytte bildet rundt på panelet, med en hel piksel-høyde av gangen. Har man avvik på en halv piksel, er det med andre ord ikke mulig å "komme i mål". Når det er sagt, så er avvik på en halv piksel relativt ubetydelig fra normal betraktningsavstand
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Etter mye om og men klarte jeg endelig å få somlet meg til å bestille en JVC X30. Avgjørende for mitt valg ble til slutt 2D kvalitet, støynivå og pris. Det som har holdt meg litt igjen var at emitteren ikke er innbygget. Jeg kan dra ledningen rundt rommet, men vil helst slippe.

Nå har jeg et hvitt Dreamscreen 16:9 lerret og det er ikke umulig at jeg senere bestiller et grått 2.35:1 tab-tension lerret som jeg henger på utsiden av det jeg har nå. I så måte er jo denne projectoren bra med minnefunksjon på både zoom og fokus. Uansett regner jeg med et rimelig bra løft da min nåværende pj er en Epson TW-600. 8)
    Mener emitteren kan plasseres oppå projektoren, og "bounce" ir signalene fra lerretet. Kommer vel sikkert ann på plasering av projektoren osv, men ser ikke noen grunn til at det ikke skulle gå, da de projektorene som har innebygget emitter bruker samme konseptet.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestilt en x30. Skal brukes i en batcave. Jeg er spent på og se sortnivået og dynamikken på denne.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Feste

Har akkurat bestilt X30 med følgende takfeste: CHIEF MFG RPMA281 Elite Universaloppheng - til JVC X30/70/90 - sort (RPMA281)

Denne skal henges i gipsplater (ikke doble) i taket. Min tidligere prosjektor hang fint der (Benq PE8720) men den veide "kun" ca. 10 kg. X30 veier jo 14.9 kg så den er betydelig tyngre. Jeg bruker gips skruer som "bretter " seg ut over gipsplaten etter at skruene er festet.

Men det store spørsmålet - Vil det holde?

Jeg kan "dra" godt i dagens feste (SMS Universal feste) uten problemer for at det gir etter av noe slag.

Noe som tør uttale seg ?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Har akkurat bestilt X30 med følgende takfeste: CHIEF MFG RPMA281 Elite Universaloppheng - til JVC X30/70/90 - sort (RPMA281)

Denne skal henges i gipsplater (ikke doble) i taket. Min tidligere prosjektor hang fint der (Benq PE8720) men den veide "kun" ca. 10 kg. X30 veier jo 14.9 kg så den er betydelig tyngre. Jeg bruker gips skruer som "bretter " seg ut over gipsplaten etter at skruene er festet.

Men det store spørsmålet - Vil det holde?

Jeg kan "dra" godt i dagens feste (SMS Universal feste) uten problemer for at det gir etter av noe slag.

Noe som tør uttale seg ?
    Nei
    14 kg, så pass tung. Ja den veier jo litt, men jeg tror at festet ditt sikkert holder. Du kan jo prøve og se om noe ryker. Hvis ting gir etter merker du det fort
    Har du mulighet for å henge noe på en 14-15 kilo på festet for å sjekke?

NB: det beste er jo om du kan forsterke festet ved å finne stendene til gips taket. Da vil det sitte godt. Jeg måtte det når jeg festet Dream screen Tab tensjon lerretet mitt til taket. Holdt ikke med gips skruer da. nei...

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Nei
    14 kg, så pass tung. Ja den veier jo litt, men jeg tror at festet ditt sikkert holder. Du kan jo prøve og se om noe ryker. Hvis ting gir etter merker du det fort
    Har du mulighet for å henge noe på en 14-15 kilo på festet for å sjekke?

NB: det beste er jo om du kan forsterke festet ved å finne stendene til gips taket. Da vil det sitte godt. Jeg måtte det når jeg festet Dream screen Tab tensjon lerretet mitt til taket. Holdt ikke med gips skruer da. nei...
    Ja, jeg kan jo henge en "ting" der på 15 kg og sjekke om det holder... god ide :-) Ellers så kan jeg prøve å finne stendere ja..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg nylig en DLA-X30 og i den sammenheng så jeg at det finnes en anamorfisk linse fra Panamorph som kan moteres direkte på projektoren. Noen her som har erfaring eller tanker rundt denne løsningen?

FVX200:
    Panamorph Immersive Home Cinema | Product Details

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har edding fått sett på X30 i 2D vel og merke. Den var stor var det første som slo meg.

Det ble benyttet et Euroscreen React lerret. Dette er ikke å anbefale, da man i lyse scener tydelig ser strukturen i lerretet. Dette gjør at hele bildet virker kornete. Før jeg oppdaget at det kom fra lerretet, ble jeg ganske skuffet over maskinen.

Fordelen med React var imidlertid at det reflekterte lite lys mot tak og vegger, men strukturen i lerretet var helt feil, og ikke noe jeg kunne levd med.

Først ute var Adele Live fra RAH. Ikke helt overbevist over bildebehandlingen, og jeg kunne lett se at det "hakket og sprakk opp" i en del kamerasveip, uten at jeg så spesielt etter det.

Etterpå så vi Rango. Her kunne jeg tydelig se at lerretet påvirket bildet negativt i de lyse scenene. Ellers så var sortnivået meget bra og detaljene i det svarte kom veldig godt frem.

Synd at jeg ikke fikk se den i 3D, og før jeg eventuelt bytter tror jeg at jeg vil se den med 3D materiale.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •