Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 142 av 142
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Satan for en projector dette er. Så den hos en kompiss i dag, og det er det drøyeste jeg har sett. Testa diverse filmer, både lyse og mørke, samt diverse i 3D og må bare si det rett ut, denne er trolig verdt alle pengene. Villeste jeg har sett. Kompissen min som har kjøpt den digger heldigvis FI akkurat som meg, og dette funka over all forventning på denne. Reality greiene er ett must. Uten ser alt normalt ut intill man skrur det på. Etter å ha hatt det på en liten stund, er det ingen vei tilbake, da blir alt bare grøt. 3D er heeelt utrolig! MYYYYYYYE bedre enn på kino. Så på sammys adventure og det føltes virkelig som man kunne ta på fiskene. De første par sekundene kunne jeg se crosstalk om jeg så etter det, deretter forsvant det HELT. kunne se en anelse konvergensproblemer de første minuttene etter projectoren hadde fyra, men dette forsvant også fort. Alt i alt en helt vill projector.

Eneste ulempen er at jeg som vurderte oppgradering, har lagt hele det projektet på hylla. Etter å ha sett denne blir alt annet pyton.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fikk sett litt 3D på denne i dag. Også på VW1000 reduseres jo lysutbyttet en hel del når en kjører brillene på dobbel frekvens (240 lukkinger pr. sekund mot 120 som er vanlig), men ettersom utgangspunktet er såpass bra er det nok allikevel lys nok til de fleste lerreter opp til type 120" selv i denne modusen. Uansett synes jeg 120 lukkinger funker veldig bra, ser veldig lite crosstalk uansett selv om doblingen av hastigheten også virker litt "beroligende" på opplevelsen for min del (jeg er spesielt følsom for 3D-flicker, men legger stadig mindre merke til dette ettersom jeg etterhvert har sett en del 3D)...

Jeg tror for øvrig jeg har sett det fenomenet du snakker om mht graderinger, Andreas.

En annen ting som jo også er nevnt tidligere er jo at skarpheten virkelig bringer frem ALT av kildematerialet og stiller desto større krav i så måte. Testet å kjøre opp støyreduksjonen til 60 under Reality Creation for å kanskje gi Blu-ray-materialet LITT mer å gå på, men synes kanskje ikke det var så veldig effektivt allikevel? Må teste dette litt mer... Det er jo ikke projektorens "skyld" at den er så inni gamperæva skarp heller selvsagt...

Jeg testet også å sette på "film projection" under motionflow som jeg er litt usikker på hva gjør? Synes kanskje den gav et litt smoothere / defokusert bilde, men utover det synes jeg jo kanskje ikke det ble noe særlig mer "kinoflicker"? Husker jo Sony hadde en slik flickerfunksjon tidligere, men dette tror jeg må være noe annet. Testet dette Andreas?
    Har ikke testet Film Projection på VW1000 da jeg har testet det på VW95 og andre Sony modeller og det har da resultert i voldsom flimring i bildet, skal teste det på VW1000 og se hva jeg syns.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine