Offisiell tråd for HS-50 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 31 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 620
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er nå litt morsom også da AK.
    Ikke farget av ønsket om ny HS50 i det hele tatt.
    Det stemmer da ikke.... :roll:

Grunnen til at jeg stoler mere på WSR sitt review er i hovedsak at det er mere gjennomført, samt at Bill Cushman har et bra rykte i "miljøet". En annen grunn er at Sony leverte bra scalere i både HS10 og HS20, og det ikke er noen grunn til at de har blitt dårlige i HS50.

Hva er poenget med å lese tester hvis man har bestemt seg for at negative tester er feil og positive tester er rette. Da er det jo bare å handle inn uansett.
    Det er sant, men det er ikke helt slik det er. Men man gjør seg alltid opp en mening etter å ha lest et review, og noen er mere seriøse enn andre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    At PC's test av HS50 er farget av at de faktisk selger iScan HD er så paranoid, at jeg nesten begynner å lure på hvilken agenda DU har tklev. :wink:
    Hehe, jeg har lang erfaring med å lese tester, da jeg har kjøpt 2 prosjektører usett basert på dem. ProjectorCentral har fått et veldig dårlig rykte på seg i miljøet, det er mange som er enige med meg i kritikken av PC på AVS.. WSR er som AK skriver preget av at de har gjort grundigere observasjoner, og at de baserer seg i mye større grad på harde fakta.

Hi-Fil, tja, vi har vel alle en agenda når det gjelder hva vi angriper/forsvarer. Du har lenge vært en sterk skeptiker til HS-50, og du har vel ikke akkurat rangert tidligere Sony produkter så høyt at det gjør noe. Så hva er din agenda?

Personlig smak vil farge alle tester, en finner stort sett problemer med alle prosjektører, det er bare et spørsmål om hva forskjellige folk prioriterer.

Mvh.
    Tore K.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke det er noen tvil om at tklev og ak er positive til Sony, som sikkert har med å gjøre at de eier en Sony fra før av... Det er jo egentlig positivt det da, det viser jo at gutta er fornøyde med produktet de har fra før av, og gjerne ønsker seg en lignende sak i en mer oppgradert variant. Synes jo også kanskje diskusjonen her bærer litt preg av at man prøver "forsvare" oppgraderingen litt, men synes personlig ikke det er noe problem. Stoler vel egentlig mest på egne observasjoner etterhvert, har ikke ord på hvor mange ganger jeg har blitt skuffet av vurderinger fra både lek og lærd, for å si det slik! Jeg har også kjøpt produkter basert på lesning og blitt meget fornøyd, så dette kan selvsagt variere!

Tror en bare å samle opp litt vurderinger fra både tester, brukere og generelle synsere og gjøre seg opp en mening selv. Det aller beste er selvsagt å teste selv, men alle har selvsagt ikke muligheten til det! Jeg har iallfall opp gjennom brukt myyyyyye tid på å lese på AVS og nå mye på AVforum før jeg går for et produkt.

De beste og mest troverdige tilbakemeldingene kommer som oftest fra entusiaster som er "åpne" for det meste, og ikke blir for defensive for eksisterende teknologier.

Totalt sett må en uansett lese masse og prøve "lese mellom linjene", selv om det til tider kan være veldig vanskelig.

Uansett, fordelen med fora som AVforum er jo nettopp at en samler en rekke meninger fra eksperter og "normalt" interesserte entusiaster, og samler forumet tilstrekkelig meningsfeller og gir et tilstrekkelig nyansert bilde av produktet, er det ikke mange andre kjøpsverktøy som fungerer bedre...

Vi får jo håpe og anta at AVforum i de fleste tilfeller har nok "mat" for mange typer produkter!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og så over til poenget... 8) Er det ikke en ide å vente med den mer absolutte synsingen til iallfall noen av oss har fått sett en ferdigstillet enhet? Fått beskjed fra Sony Norge at tre enheter er på vei fra Tokyo; en til meg, en til Gorm og en til Sony sentralt!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, synes mye av diskusjonen her bærer like mye preg av skeptikere som helst vil rakke ned på LCD for å forsvare sin egen investering.. Men samma det, "it's all in the eye of the beholder"..

Skal være enig i at det fortsatt er for få observasjoner av prosjektøren til å gjøre opp noen definitiv mening, men lite annet en kan gjøre før den kommer i full produksjon.

Forøvrig, etter å ha gravd i gamle tester, så kommer jeg frem til følgende lys-styrke tall på Sony prosjektørene som er mål av Projectorcentral:
    HS-10: ca. 359 (Low/m. fargefilter)
    HS-20: ca. 300 (Low/m. fargefilter og ca. 500 uten fargefilter
    HS-50: ca. 240 u/fargefilter

Dette er målt i ANSI lumen. Uten fargefiler er altså HS-51 halvparten av lys-styrken til HS-20.

Hmm, så forresten i testen hos PC at de har testet den opp mot en Benq 8700 (?+?). De påstår den har bedre opplevd kontrast enn DLPen som er oppgitt til 2500:1 "ekte" kontrast.. Men at den hadde lavere lys-styrke.

Står ingenting om hva HS-51ern kan klare i forskjellige high-power modes/uten bruk av iris..

Mvh.
    Tore K.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hi-Fil, tja, vi har vel alle en agenda når det gjelder hva vi angriper/forsvarer. Du har lenge vært en sterk skeptiker til HS-50, og du har vel ikke akkurat rangert tidligere Sony produkter så høyt at det gjør noe. Så hva er din agenda?
    Etter hva jeg kan huske, så var HS20 testen min rimelig positiv. Den fikk i hvert fall ingen ufortjent kritikk.
    Dessuten tror jeg at jeg har vært klar nok tidligere på at merke og type teknologi for meg er helt uten interesse. Det er kun bildekvalitet som står i sentrum. Jeg gleder meg som alle andre til å teste vidunderet HS50, men jeg hopper ikke på den "hype" bølgen som er kommet i forkant av selve produktet. Det er jo nok av andre her som allerede surfer på den, skulle jeg tro. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fått beskjed fra Sony Norge at tre enheter er på vei fra Tokyo; en til meg, en til Gorm og en til Sony sentralt!
    HURRA
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen tvil om at tklev og ak er positive til Sony, som sikkert har med å gjøre at de eier en Sony fra før av... Det er jo egentlig positivt det da, det viser jo at gutta er fornøyde med produktet de har fra før av, og gjerne ønsker seg en lignende sak i en mer oppgradert variant.
    Selvsagt, men jeg er ikke bare postiv til Sony produkter. Det er mange flere jeg ikke liker enn jeg liker, men HS10'n har jeg vært godt fornøyd med.

Det er jo nok av andre her som allerede surfer på den, skulle jeg tro.
    Det er typisk Lygren.... :lol:

Hvorvidt HS50'n blir en suksess eller en flopp gjenstår å se, jeg gleder meg uansett til å lese tilbakemeldingene fra de som er så heldige å få testet den.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fått beskjed fra Sony Norge at tre enheter er på vei fra Tokyo; en til meg, en til Gorm og en til Sony sentralt!
    "Jeg tror det ikke før jeg ser det." (tm)

En av de største problemene med nye Sony produkter at de stort sett aldri dukker opp når de sier de skal dukke opp.. Men, en gang må være den første...

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Projector Central
    As far as further comparison between the Sony HS51 and the Panasonic AE700 is concerned, we are working on two other projectors that feature the same 1280x720 LCD panels as these two units,
    Dette kan da neppe stemme.. :roll: Sony bruker jo egne paneler.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette kan da neppe stemme.. :roll: Sony bruker jo egne paneler.
    Håper de mener samme oppløsning, og ikke samme paneler. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper de mener samme oppløsning, og ikke samme paneler.
    La oss håpe det, men det er kommentert i mange andre forum også. Sannsynligvis er det PC som feilinformerer (igjen).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om HS-50? Hva med de modellene som skulle være på vei til Lygren og 2 andre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste at svenskene skulle få inn noen modeller denne uken, men det er vel heller tvilsomt (Men håper det beste). Virker som om Sony kanskje har problemer med enten produktet eller produksjonen. Det har allerede drøyet ganske lenge..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Noe nytt om HS-50? Hva med de modellene som skulle være på vei til Lygren og 2 andre?
    De er ikke kommet enda så jeg venter fortsatt i spenning, men holder ikke pusten til Sony ringer får å si det sånn. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første "ekte" HS-51 eier-omtale

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...p;pagenumber=1

Ser omtrent ut som forventet, litt mindre lyssterk enn HS-20 og Panasonic 700.. Valgets kvaler.. Sukk..

Edit: Mindre SDE enn HS-20, høres veldig bra ut.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC har også sammenlignet litt, men jeg ville ikke tatt den sammenligningen så høytidlig....

http://www.projectorcentral.com/high...projectors.htm

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P-central
    One of the downsides on our HS51 test unit is light output, which does not match that of the AE700. However, despite the fact that Sony checked this unit out before sending it to us, we now suspect there may be a problem with the lamp. So we have requested a replacement lamp, and will reserve further comment until we've had a chance to test it again.
    Kan det være at de har sett en lik/samme enhet som på messa? :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Sitat Opprinnelig postet av P-central
    One of the downsides on our HS51 test unit is light output, which does not match that of the AE700. However, despite the fact that Sony checked this unit out before sending it to us, we now suspect there may be a problem with the lamp. So we have requested a replacement lamp, and will reserve further comment until we've had a chance to test it again.
    Kan det være at de har sett en lik/samme enhet som på messa? :roll:
    `

tvilsomt:
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg prøvde å skru av den dynamiske irisen med det resultat at både Jørn og jeg fikk sveiseblink og avbrente ansiktshår, så vi kan vel trygt konkludere med at irisen virket. 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vanskelig å vite. Virker jo ikke slik, for PC skryter jo veldig av bildet som HS-51 produserer. Det stemmer vel ikke med det jeg har hørt om prosjektøren som var på messa.

Uansett, Sony oppgir 800 ANSI lumen i optimalt kontrast modus, og Panasonic oppgir 1000 ANSI lumen. Så det stemmer vel ganske bra med tallene produsentene kommer med (relativt sett). Ingen av tallene stemmer selvsagt med reelle oppsett, da det helt sikkert ikke er tatt hensyn til riktig kalibrering osv.

Det som var poenget med den omtalen jeg refererte til på AVS, er at det er den første modellene som er kjøpt i en valig butikk. Alle andre tester er basert på demo-modeller. Tyder bra for levering rundt 1. desember til "folk-flest".

Mvh.
    Tore K.

Side 8 av 31 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •